Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaksepäin kallistunut kohtu? Kokemuksia?

13.09.2006 |

Mitä käytännön vaikutusta tällaisella on?? Vaikuttaako synnytykseen tms. jotenkin?

-kiitos

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaikutti ainoastaan, että neuvolassa ei kuulunut vielä sydänääniä viikolla 11+6, kaikki oli kuitenkin kunnossa :) Kohtu tuntuu pienemmältä kuin se todellisuudessa on, joten älä säikähdä jos joku lekuri väittää ettei kohtu vastaa viikkoja ( mulle kävi näin )

Synnytykseen ei vaikuttanut mitenkään. Käsittääkseni kohtu tulee eteenpäin kun kasvaa... Korjatkoo joku viisaampi jos oeln väärässä.

Aurinkoista keskiviikkoa ja oikein ihanaa odotusta sinulle!!

onnipapunen, esikko 1v ja masuasukki 6+1

Vierailija
2/11 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ristiselkä saattaa kipeytyä herkemmin vatsan kantamisesta :)

rv20+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskaaksi tulo on helpompaa. Omalla kohdallani ehkä sitten on=)

Vierailija
4/11 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut mitään vaikutusta. Sydänäänet kuului esikkoa odottaessa ihan ekalla nlakäynnilläkin jo.

Vierailija
5/11 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..yksi vaikutus oli se, että maha pyöristyi kunnolla eteenpäin vasta aika myöhään. Selkäkipu varmaan totta, sillä mulla loppuraskaudessa selkä kauhian kipiä. Synnytystä ei ainakaan vaikeuttanut :)

äitee ja poika 6,5 kk

Vierailija
6/11 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta on mainittu jokaisen gynetutkimuksen yhteydessä. ei kuitenkaan mielestäni vaikuttanut raskauteen tai synnytykseen. sen ei myöskään kerrottu vaikeuttavan synnytystä.

toista raskautta varten kävin useita lapsettomuushoitoja, joissa lääkärit aina kyselivät, että sulta on taidettu se esikoinen leikata pois mahasta ja olivat hiukan epäuskoisia, kun sanoin että syntyi alateitse ja ilman ongelmia. eivät sitten tarkalleen kertoneet, mistä moiset epäilyt.

joten ihan hyvä asento se taaksepäin kallellaankin on ; )

eliane 15+1

Vierailija
7/11 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin lääkäri sanoi olevan taaksepäin kallistunut kohtu. Ainut asia mihin vaikuttanu, ni mulla ei lääkäri saanut vielä vk 12+5 sydänääniä kuuluviin ja vk 27+5 kohdunlaulan tilanne tarkistettiin uä, koska lääkäri ei kunnolla " ylettynyt" kokeilemaan. Kaikki oli kuitenkin hyvin. Synnytykseen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään, näin siis lääkäri sanoi.

akk83 29+4

Vierailija
8/11 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse synnytykseen ei vaikuta mitenkään, sillä kasvaessaan kohtu tosiaankin " kääntyy" eteenpäin. Itselläni tämä aiheutti ekassa raskaudessa alkuun aika paljon alavatsan kipua, mutta toisessa näitä ei juurikaan ilmennyt. Sen sijaan toisella kertaa oli alkuaikoina enemmän selkäkipuja...

Sydänäänet saattavat kuulua tavanomaista myöhemmin -ei näköjään kaikilla kuitenkaan- ja vatsan kasvu ulkopuolisen silmissä saattaa tapahtua myöhemmin.

Mä olen kyllä kuullut, että taaksepäin kallistunut kohtu nimenomaan vaikeuttaisi raskaaksitulemista, mutta itse ainakin olen molemmilla kerroilla raskautunut ihan normaaliksi laskettavassa ajassa. Ekalla kerralla meni muistaakseni 6 tai 7 kiertoa ja toisella kertaa tärppäsi tokassa kierrossa.

Vierailija
9/11 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on myös taaksepäin kallistunut kohtu. Hän synnytti molemmat lapsensa kuukautta etuajassa. Samanapäivänä kuin vauva laskeutui, meni lapsivedet ja synnytys käynnistyi. Hänelle syyksi sanottiin tuolloin 1970 luvulla taaksepäin kallistunut kohtu.

Itselläni sama " vaiva" . Eka synnytys meni ajalleen eli laskettuun aikaan levolla. Toka syntyi samana yönä, kun oleimme huomanneet mahan lasketuneen päivällä. Lapsivesi meni n. 5h siitä kun huomasimme vatsan " roikahtaneen" . En kuitenkaan muistanut kysyä voisiko taaksepäin kallistunut kohtu aiheuttaa sen. Nyt odotan kolmatta rv 15+3, ja ajttelin selvittää onko taas sama " riski" , että vauva syntyy etukäteen. En siis ole varma onko asialla yhteyttä aikaisempaan synnytykseen. Näin äidilleni kerrottiin 30v sitten, itse en muistanut asiaa kysyä edellisessä raskaudessa.

Vierailija
10/11 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja molemmat raskaudet on menneet yli lasketun ajan. Nyt ollaan jo viikolla 41+2. Selkäsärkyä on mullakin ollut pitkin raskautta.

Vierailija
11/11 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistä odottaessani.On tosiaan niin että sen sanotaan vaikeuttavan raskaaksi tuloa. Minun kohdallani kesti 9kk ennen raskaaksi tuloa. Vatsa tuli näkyviin vasta reilusti 20rv jälkeen.

Seuraavia odottaessa kohtu normaalissa asennossa (ja ne neljä raskautta alkaneet heti ensi yrittämältä)