näppylä alapäässä!
Hei kyselisin täältä apua kun itselleni on ilmaantunut näppylä välilihan alueelle! Ajelin koko alapään alle viikko sitten ja rasvasin, joten syy voi olla vain siitäkin. Pelkään kondyloomaa ja haluaisin tietoa, voiko kondylooma ilmetä vain yhtenä näppynä vai onko kyse jostain muusta? olen yrittänyt sitä puristaa, mutta mitään eritettä ei kyllä tule. näppylä ei ole kipeä eikä kirvele, paitsi kun olen sitä sörkkinyt. Ei ole mitenkään kova, vaan enemmänkin löysä ja pussimainen, mutta todella pieni. osaisiko joku auttaa ja kertoa mistä mahdollisesti voi olla kyse?
Kommentit (11)
Kun mulla tuli konsylooma näppyjä oli 3 pientä joten kai voi yksikin olla. Kuulostaa siltä ne ei ole kipeitä tms ei niille voi itse mitään tehdä. Jos ei lähde pois niin mars lääkäriin.
Alapäähän tulee (varsinkin ajeltuun) helposti näppyjä. Ihan tukkeutuneita talirauhasia. Odottele pari päivää, niin varmaan puhkeaa. Tai sitten ei. Voi olla niin syvällä.
Mä en tiedä kondyloomasta mitää, mutta näppyjä mulla on ollut.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:46"]Alapäähän tulee (varsinkin ajeltuun) helposti näppyjä. Ihan tukkeutuneita talirauhasia. Odottele pari päivää, niin varmaan puhkeaa. Tai sitten ei. Voi olla niin syvällä.
[/quote]
Ei ole tukkeutunut talirauhanen jos edes puristamalla ei tule mitään eikä ole kipeä. Itse olen kondyloomanäppyjen kanssa aikoinaan taistellut, joten ihan siltä kuulostaa. Minullekin tuli ensin vain yksi alapäähän, mutta sitten niitä alkoi putkahdella useampi.
älä nyt ainakaa puristele sitä, stafylococceus asuu välilihassa ja siittä saat kivan tulehduksen
kuinka tiuhaan tahtiin näppyjä tuli?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:46"]Alapäähän tulee (varsinkin ajeltuun) helposti näppyjä. Ihan tukkeutuneita talirauhasia. Odottele pari päivää, niin varmaan puhkeaa. Tai sitten ei. Voi olla niin syvällä.
[/quote]
ja ennen ajelua ei tosiaan ollut mitään
ne joilla on kokemusta kondyloomasta osaatteko kertoa hieman tarkemmin omista oireistanne? kuinka paljon näppyjä oli? missä ajassa tuli? oliko kipeitä? verestikö? oliko kovia? pehmeitä?
Siis hetkinen, eikös kondylooma ole joku sukupuolitauti?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:17"]Siis hetkinen, eikös kondylooma ole joku sukupuolitauti?
[/quote] on sukupuolitauti.
Mulla oli kerran ihan vaan rasvapatti alapäässä. Näin puolison kanssa pääteltiin. Ilmestyi siihen kohdalle, missä oli usein ollut finni. Noin viikon päästä katosi itsekseen. Oli isohko patti, ei tullut mitään vaikka puristeli eikä ollut kipeä paitsi kun näpräs.