Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tillikastike kalalle

Vierailija
05.03.2015 |

Miten tehdä oikeasti hyvä herkullinen tillikastike kalalle?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ihan valkokastikkeen (voilla, jauhoilla ja täysmaidolla) johon puristan vähän sitruunamehua ja silppuan nipun tuoretta tilliä joukkoon. hyvää on!

Vierailija
2/9 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:46"]Mä teen ihan valkokastikkeen (voilla, jauhoilla ja täysmaidolla) johon puristan vähän sitruunamehua ja silppuan nipun tuoretta tilliä joukkoon. hyvää on!
[/quote]

Niin ja toinen hyvä on sellainen jossa tehdään voin, jauhojen ja kalaliemen avulla kastike, johon loraus kermaa, nippu tilliä ja sitruunaa. Ja suola+pippuri tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:46"]Mä teen ihan valkokastikkeen (voilla, jauhoilla ja täysmaidolla) johon puristan vähän sitruunamehua ja silppuan nipun tuoretta tilliä joukkoon. hyvää on!
[/quote]
Kiitos vinkistä! :) ap

Vierailija
4/9 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makukysymys. Mutta voita ja kermaa käyttäen tulee todennäköisemmin hyvää kuin kevytkasvirasvasekoitteella.

Vierailija
5/9 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen usein nopean kermaviilikastikkeen: reippaasti tilliä, sitruunaa, pippuria, suolaa ja hiukan sinappia. :)

Vierailija
6/9 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:52"]Minä teen usein nopean kermaviilikastikkeen: reippaasti tilliä, sitruunaa, pippuria, suolaa ja hiukan sinappia. :)
[/quote]

Tätä mäkin teen ihan vaan kalapuikoille, tulee edes hitusen fiinimpi ateria :)

Vierailija
7/9 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilli on aivan liian vahva mauste useimmille kaloille, kokeilkaa persiljaa. Tilli sopii vain höttölohen kanssa, jota ei muutenkaan pitäsii syöfä. Ja hiukan silakalle, ja toki sillille.

Vierailija
8/9 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hurautan joskus blenderissä tai sauvasekoittimella sitruunamehua, öljyä, suolaa, pippuria ja runsaasti tilliä. Tästä syntyy ihanan voimakkaan vihreää tilliöljyä. Loistava kastike varsinkin vaalealle kalalle. Sopii paremmin kesään kylläkin.
Teen samaa muistakin yrteistä, basilikaöljy on ihanaa, sitä salaatteihin, ja persiljaa/timjamia käytän lihalle.

Vierailija
9/9 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviilin voi korvata myös turkkilaiselle jugurtilla (on tosin rasvaisempi).

Mausteina voi käyttä esim. sinappikurkkusalaattia tai wasabia. Lisäksi vaihtelua voi hakea esim. chilikastikkeesta.

Perusversio siis tili, sitruuna, suola, pippuri (sinappi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä