Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiskuus mennä kauppaan tekee musta luovemman.

Vierailija
03.03.2015 |

Äsken tein hamppareita paahtoleivästä, kananmunista ja porkkanapihveistä.
Syön erittäin usein pakastekasviksia keitettynä, riisiä ja jotain pussikastiketta, esim. curry tai viherpippuri.
Noita on yleensä aina kaapissa.
Mitkä on teidän ns. vararuokia joita teette kun ette kerkeä/jaksa mennä kauppaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEELEIVÄT: 4 dl jauhoja, puoli tl suolaa ja 1 tl sokeria, 2 tl leivinjauhetta. Sekoitetaan keskenään. Nypitään joukkoon 50 g pehmeää margariinia tai voita. Lisätään 1,5 dl vettä. Taputellaan leivinpaperilla päällystetylle uunipellille. Tehdään haarukalla pistoja. Paistetaan 225 asteessa 12-15 min.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sä vielä kovin laiska oo, mä menin eilen nälkäsenä nukkuun kun en jaksanut edes soittaa takeawayta saati sitten kokkailla.

Vierailija
4/7 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen aina kauppaan vasta kun mulla ei ole mitään syötävää, joskus päiväkausiin. Joten mä olen keitellyt hätäruoaksi ketsuppisoppaa, syönyt vähän sinappia tai paljasta suolaa hitusen. Mä teen aina hampparit ihan muilla leivillä kuin sämpylöillä, joskus on ollut leipien välissäkin vain mausteet ja hyvin olen kuvitellut syöväni hampparia.

Vierailija
5/7 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paha. Tuollaisia on joku kehdannut myydäkin hampparina. Silloin kun oli vielä niitä lastylevysnägäreitä, kaverini tilasi myöhään yöllä sellaisesta hampurilaisen. Sai pihvin paahtoleipien välissä, lisukkeena oli porkkanaraastetta. Kyllä sillä nälkä lähti, mutta ihmettelimme, miksi myyjä ei voinut kertoa, että sämpylät on loppu ja suositellut jotakin muuta. Tai sitten sillä oli makkarat ja nakitkin loppu.

Vierailija
6/7 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 16:34"]Ei paha. Tuollaisia on joku kehdannut myydäkin hampparina. Silloin kun oli vielä niitä lastylevysnägäreitä, kaverini tilasi myöhään yöllä sellaisesta hampurilaisen. Sai pihvin paahtoleipien välissä, lisukkeena oli porkkanaraastetta. Kyllä sillä nälkä lähti, mutta ihmettelimme, miksi myyjä ei voinut kertoa, että sämpylät on loppu ja suositellut jotakin muuta. Tai sitten sillä oli makkarat ja nakitkin loppu.
[/quote]
Minä joskus yllätyin tuolla Kainuun suunnalla reissatessa, että miten paljon se porilainen vaihteleekaan, yhdellä grillillä se on lauantaimakkara paahtoleipien välissä, toisella siivu grillimakkarasta ranskanleivän välissä. Mitä lie sitten muualla mahtaa olla, meillä se on se littana sämpylä jollain gotlerilla.
Mutta itse tosiaan hampparit paahtoleivästä, pannulla paahdettuna.

Vierailija
7/7 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samalla reseptillä teen kalahampurilaisia, väliin kalapuikkoja ja lisukkeet mitä sattuu löytymään, joskus ketsuppia... Joskus keitän pastaa, raastan juustoa, valkosipulia, heitän tomaattikuutioita ja mustapippuria ja kuivattua yrttiä. Sitten tietysti linssikeitto ja muut kasvissörsselit, joita itselleni valmistan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi