Menee hermo tähän vatsaan.
Ensin ummettaa useampi päivä sit ripulilla. Kouristaa ja p**** lentää. Aamulla saa juosta useampi kerta ja sen jälkeen suolisto tulessa. Iltaa kohden ilmaa kertyy.
Oksettavaa oloakin on.
Aaaaargh. Menee hermo.
Tänään taas ripaskapäivä eikä töihin pääse kuivin housuin. Terkkarille pakko lähteä hakeen todistusta.
Kommentit (15)
Ärtynyt suoli? Minulla se oireili pahimmillaan ollessaan noin.
Ruoka ja Suoli-päiväkirja!!!!!!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:07"]Ruoka ja Suoli-päiväkirja!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Rakas päiväkirja
Suoleni on tänään ollut levoton.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:04"]Ärtynyt suoli? Minulla se oireili pahimmillaan ollessaan noin.
[/quote]
Sepä se on. Oli useamman vuoden rauhallisempi, nyt taas pahenee. Eikä tää stressi töissä ja kotona auta yhtään asiaa.
Tänään vesikin on liikaa.
Heikottaa kun ei uskalla syödä mitään ennen terkkarikäyntiä ettei p***** hurahda housuun matkalla. Onpa kivaa taas tää elämä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:11"]Jätä viljat syömättä.
[/quote]
Ei vaikutusta, kokeiltu on. Ei myöskään maitotuotteilla. Välillä kestää melkein mitä vaan, välillä vesikin on liikaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:11"]Jätä viljat syömättä. [/quote] Ei vaikutusta, kokeiltu on. Ei myöskään maitotuotteilla. Välillä kestää melkein mitä vaan, välillä vesikin on liikaa. Ap
[/quote]
Kuinka kauan kokeilit ja jätitkö kaikki viljat?
Osta apteekista Visiblin rakeita.Löytyy myls edullusempana merkkinä jonka nimeä en muista. Mulla auttoivat. Nykyään käytän vain lomareissuilla jolloin suoleni ärtyy kun stressaan löytyykö vessa.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:04"]Ärtynyt suoli? Minulla se oireili pahimmillaan ollessaan noin. [/quote] Sepä se on. Oli useamman vuoden rauhallisempi, nyt taas pahenee. Eikä tää stressi töissä ja kotona auta yhtään asiaa. Tänään vesikin on liikaa. Heikottaa kun ei uskalla syödä mitään ennen terkkarikäyntiä ettei p***** hurahda housuun matkalla. Onpa kivaa taas tää elämä. Ap
[/quote]
Oletko kokeillut FODMAP-ruokavaliota? Minulla se auttoi ärtyneeseen suoleen.
Ärttyneen suolen kanssa tulisi syödä gluteenittomasti ja laktoosittomasti.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:11"]Jätä viljat syömättä. [/quote] Ei vaikutusta, kokeiltu on. Ei myöskään maitotuotteilla. Välillä kestää melkein mitä vaan, välillä vesikin on liikaa. Ap
[/quote]
Vehnätärkkelystä on myös monessa tuotteessa.
Onhan suoli tähystetty ja tutkittu?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:33"]Onhan suoli tähystetty ja tutkittu?
[/quote]
On. Ei vikaa. Kaikki mahdolliset tutkimukset tehty, tyhystykset, verikokeet, ulostenäytteet jne.
2-3 kk noudatim sekä maidotonta että gluteenitonta ruokavalioa. Ei apua.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:30"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:04"]Ärtynyt suoli? Minulla se oireili pahimmillaan ollessaan noin. [/quote] Sepä se on. Oli useamman vuoden rauhallisempi, nyt taas pahenee. Eikä tää stressi töissä ja kotona auta yhtään asiaa. Tänään vesikin on liikaa. Heikottaa kun ei uskalla syödä mitään ennen terkkarikäyntiä ettei p***** hurahda housuun matkalla. Onpa kivaa taas tää elämä. Ap
[/quote]
Oletko kokeillut FODMAP-ruokavaliota? Minulla se auttoi ärtyneeseen suoleen.
Ärttyneen suolen kanssa tulisi syödä gluteenittomasti ja laktoosittomasti.
[/quote]
Lopettakaan se gluteenin ja laktoosin vetäminen tähän asiaan, täysin epäolennaista! Jos maitotuotteet ei sovi, laktoositon ei auta yhtään! Hedelmät on monille ne ongelmallisemmat, erityisesti yleisimmät omena, päärynä jne. ihan sama miten paljon jugurttia ja rahkaa lusikoi suuhunsa. Eri asia tietysti, jos on maitoallergia myös, mutta sekin voidaan nykyään tutkia huomattavasti edullisemmin kuin aikaisemmin.
Tee suolihuuhtelu ja elä sen jälkeen raakaravinnolla viikko. Toista huuhtelu 2 kertaa viikon aikana.
Tuon kuurin jälkeen kannattaa pitää ruoka ja suoli -päiväkirjaa, jospa vaikka löytyisi joku yhteinen tekijä vaivojen ja syömisten välillä.