Helpon kautta menijät: mitä aiotte tarjota perheellenne jouluna?
Kommentit (17)
En tiedä mitä kaikkea Espanjan ravintoloista löytyy, mutta otetaan kunnon kattaus.
Meillä on laatikot ja sillit valmiita, samoin torttu- ja piparitaikinat. ja en kyllä tee graavaa lohta tai tee maksapasteijaakaan itse. kinkun paistan, ja perunat keitän, kastikkeen tee itse. Joulu ei mun huushollissa ole ruuan kannalta mitenkään hirveän suurtöinen, esillelaitto nyt tietty jonkun hetken kestää, kun ruokalajeja on niin monta.
Valmiit saarioisten laatikot, niitä ei edes paljoa syödä. Kinkkua, erilaisia juustoja, valmiiksi graavattua lohta ja valmiiksi savustettua lohta, salaattia. Jälkkäriksi pipareita ja torttuja.
Kokoonnumme lähisuvun kanssa yhteen osoitteeseen ja jokainen aikuistalous vie mukanaan jotain ennalta sovittua joulupöytään. Kenenkään ei tarvitse nähdä hirveästi vaivaa ruokavalmistelujen kanssa. Nuoriso, joka ei vielä osallistu ruokapuoleen, siivoaa "valitun" huushollin etukäteen ja kattaa pöydän. Kenenkään ei tarvitse stressata. Helpommalla pääsisi vain, jos tilaisi Woltilla ruuat kotiovelle.
Miten jo joululaatikot on valmiina, homeessahan ne on jo jouluun mennessä. Vai pakasteitako ne on? Mitä järkeä ostaa jo nyt ja pakastaa, yleensä kaupan laatikot on jo pakastettu ja sulatettu myyntiin joten niitä ei edes saisi pakastaa uudestaan.
Meillä on ainakin kalaa, perunaa ja salaatteja. Meillä kukaan ei tykkää jouluruosta ollenkaan.
Feelia ruokakaupasta saa tilattua ruuat kotiovelle hyvissä ajoin ja säilyvät jouluun asti.
Hyödynnän Feeliaa muutenkin arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Miten jo joululaatikot on valmiina, homeessahan ne on jo jouluun mennessä. Vai pakasteitako ne on? Mitä järkeä ostaa jo nyt ja pakastaa, yleensä kaupan laatikot on jo pakastettu ja sulatettu myyntiin joten niitä ei edes saisi pakastaa uudestaan.
Eihän kukaan ole sanonut että olisi ostanut laatikoita jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan ole sanonut että olisi ostanut laatikoita jo nyt.
Sanoi, oli äsken tässä, miksi se poistettiin? Jossain muussa ketjussa myös joku sanoi jo ostaneensa kaikki jouluruoat.
Vierailija kirjoitti:
Valmiit saarioisten laatikot, niitä ei edes paljoa syödä. Kinkkua, erilaisia juustoja, valmiiksi graavattua lohta ja valmiiksi savustettua lohta, salaattia. Jälkkäriksi pipareita ja torttuja.
Ihan minun joulu! Ainoa mikä tuohon lisäksi, on miehen lapsuuden jouluherkku: ateria aloitetaan pienellä katkarapusalaatilla jossa myös munaa ja herkkusieniä.
Vierailija kirjoitti:
Itsetehdyt, pakastetut.
Helppo vastata menen valmiisin pöytin jouluaatona. Yksin asuvana. Jäkapista ja pakastin löytyy vain joulunakin perusruokaa.Pakaste Marjat korvaa karkit suklaat makean ymm.
Vuosia toiminut sama kaava - en tod. ota stressiä kuin että jälkkärit on hyvät. Panostan tietenkin kivaan kattaukseen ja juomat ovat tarkkaan harkittuja.
Laatikot, kinkut, kalkkuna, rosolli, kalat, sillit, sienisalaatti. Kaikki kaupasta. Piparit ja tortut leivotaan kaupan taikinasta. En tee joulusiivousta. Perunat keitän ja salaattiaineet pilkon (tomaattikurkkupaprika lapsille). Silti riittää aivan tarpeeksi stressaamista.
Atrian kinkku uuniin, saarioisten laatikot. Hyvä kastike kinkun liemestä, perunat, sienisalaatti säilykesienistä, vihersalaatti. Tortut ja piparit teen itse, ehkä joku piirakka. Suklaata ja karkkia. Mitään kaloja en laita. Inhottaa.
Olen töissä, innolla odotan, mitä mies tarjoaa😄
Riisipuuroa.