Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholiongelmaiset parit, kuin kävi kun toinen lopetti?

Vierailija
02.03.2015 |

Mietin tässä vaan suhteeni tulevaisuutta... Vuosia on kulunut miehen kanssa juopotellen kaikki viikonloput, kun lapset poissa kotoa (tai joskus kotonakin). Nyt päätin pistää korkin kiinni lopullisesti ja tämä päätös pitää. Mies ei ole halukas lopettamaan, vähentämään kylläkin. Onko suhteellamme tulevaisuutta? Haluaisin kokonaan eroon, alkoholi on varjostanut jo lapsuuttani. Omilleni en halua samaa :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
2/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin kun tulin raskaaksi, mies kun vauva syntyi. Harvensi kyllä kertoja jo raskausaikanani. Juotiin ainakin 2 kertaa viikko kunnon kaatokännit, nyt kun lapsi on 2v molemmat pitävät oman, alkoholipitoisen vapaa illan kerran kuussa, ja se on mielestäni ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kokemuksesta 2.
Mä haluan lopettaa kokonaan, kun rajoituksia on yritetty, vaan aina niistä lipsutaan jossain vaiheessa :( ap

Vierailija
4/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaapa sen viikonloppu pullon sijaan lenkkeilyjä, parisuhde terapiaa ja AA-kliniikkaa. Sieltä kun lähdette yhdessä vastauksia etsimään niin jotain positiivista varmasti tulee vastaan. Meiläkin tuli huolestettua kun nyt ollaan sen 4 kk joka viikonloppu tyhjennetty ainakin viinipullo yhdessä että mitähän tästäkin tulee ja ajateltiin vain alkaa harrastamaan yhdessä liikuntaa yms. ajanvietettä.

Vierailija
5/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 07:31"]ottakaapa sen viikonloppu pullon sijaan lenkkeilyjä, parisuhde terapiaa ja AA-kliniikkaa. Sieltä kun lähdette yhdessä vastauksia etsimään niin jotain positiivista varmasti tulee vastaan. Meiläkin tuli huolestettua kun nyt ollaan sen 4 kk joka viikonloppu tyhjennetty ainakin viinipullo yhdessä että mitähän tästäkin tulee ja ajateltiin vain alkaa harrastamaan yhdessä liikuntaa yms. ajanvietettä.
[/quote]
Olen yrittänyt miestä houkutella, eipä häntä kiinnosta. On toki aktiivinen omissa harrasteissaan. Yhteisiä ei ole. ap

Vierailija
6/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkoholista on tullut suhteen liima ja juominen on tavallaan vakiintunut yhteiseksi harrastukseksi niin lopettamisen jälkeen on odotettavissa jonkinmoinen kriisi suhteeseen, siihen kannattaa varautua. Puhukaa etukäteen mitä muutoksia, positiivisia sekä negatiivisia, odotatte tai pelkäätte muutoksen tuovan.
Säännöllisen juomisen lopettaminen on hämmentävä kokemus. Jo viikoittainen känni muuttaa aivokemiaa niin että selviäminen vie viikkoja tai jopa kuukausia. Ihminen on kauan "kuivakännissä".
Olen itse lopettanut vuosien viikonloppukännäämisen jälkeen. Pidin tipattomia viikkoja säännöllisesti ja ajattelin juomisen olevan täysin oma valinta ja hauskanpitoa joka ei vaikuttanut elämänlaatuuni negatiivisesti.
Ei se tavallaan vaikuttanutkaan, terveys ihan ok, eikä muitataan varsinaisia alkoholinkäyttöön liittyviä ongelmia.
Olin kuitenkin todella yllättynyt siitä että vasta noin puolen vuoden tipattomuuden jälkeen olo alkoi olla normaali, muistin ja löysin erilaisen minän, sellaisen kun olin ollut ennen alkoholinkäytön aloittamista. Tajusin että alkoholi oli vaikuttanut ajatteluuni ja persoonallisuuteeni jo vuosien ajan, vaikka käyttö ei edes varsinaisesti täyttänyt ongelmajuomisen kriteereitä.
Korkin kiinni laittaminen on pitkä prosessi.
Varaudu yllättäviinkin muutoksiin elämässäsi.

Vierailija
7/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 6!!!
Juuri kuvailemaasi muutosta olen lähtenyt toteuttamaan. Mullakin ongelmakäytön rajoilla liikkunut, mutta elämänlaatuun odotan hurjaa parannusta. Niin itselle kuin lapsillenikin. ap

Vierailija
8/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä lopetin, niin mies vielä jatkoi.

me ei oikeestaan kumpikaan oo toista patistettu olemaan juomatta tai morkattu. Noi ratkaisut on tulleet sisältä päin.

sitten hänkin pikkuhiljaa on lopettanut,

juo joskus yhden tai kaksi.

mulla on Niin paljon parempi olla näin.

on kivoja muita juttuja. Eikä,mee energia turhaan. Ja ei tuu turhaa morkkista.

mulla kans alkoholi varjosti lapsuutta. 

Vierailija
9/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa viinipullo puoliksi. Onpa ongelma hitto vieköön.

Vierailija
10/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 08:04"]Kun mä lopetin, niin mies vielä jatkoi.

me ei oikeestaan kumpikaan oo toista patistettu olemaan juomatta tai morkattu. Noi ratkaisut on tulleet sisältä päin.

[/quote]
kiva runo.

Vierailija
11/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla meni kyllä pullo poikineen 1-2krt vko, eli kyllä ihan todellisesta ongelmasta on kyse :(

Vierailija
12/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo sanoi niin aikamoista kriisiä saattaa olla edessä jos kännäily on yhteinen ja kenties ainoa harrastus. Tyhjyys odottaa ja yhtäkkiä se pitäisi täyttää jollakin. Ei ole helppo juttu mutta kannattaa silti!

Vierailija
13/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 08:04"]Kun mä lopetin, niin mies vielä jatkoi.

[/quote]
kiva runo.
[/quote]
Mieleni minun tekevi
Aivoni ajattelevi
Lähteäni läträämähän
Kapakkiin kaljaa kittaamaan

Mieheni mun maistelevi
Väkijuomaa vetelevi
Liittyäkö lauleloihin
Seurassansa sammumahan?

Vierailija
14/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nyt runoista, vaikka en nyt niitä pyytänytkään. Kokemukset vastaavasta tilanteesta lukisin mieluusti. ap

Vierailija
15/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli ero, kun lopetin juomisen. En vaan jaksanut katella kännäämistä enää ja mies ei omien morkkisten takia jaksanut katella minua.
Tein muutenkin elämäntapa remontin ja jätin koko entisen elämäni ryyppykavereineen ja aloitin lasten kanssa puhtaalta pöydältä.
Meillä se juominen oli todellinen ongelma: perseet olalla pe-su ja joskus putki alkoi jo keskiviikkona.

Vierailija
16/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin kokonaan, mies jatkanut viikonloppu juomista. Suhde ennaallaan, etäisiä olemme olleet jo vuosia.

Vierailija
17/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 09:44"]Meillä tuli ero, kun lopetin juomisen. En vaan jaksanut katella kännäämistä enää ja mies ei omien morkkisten takia jaksanut katella minua.
Tein muutenkin elämäntapa remontin ja jätin koko entisen elämäni ryyppykavereineen ja aloitin lasten kanssa puhtaalta pöydältä.
Meillä se juominen oli todellinen ongelma: perseet olalla pe-su ja joskus putki alkoi jo keskiviikkona.
[/quote]
Tämä minullakin haaveissa! Kuinka lapset reagoivat? Itsellä 10v ja 11v lapset, edellisestä liitosta. ap

Vierailija
18/18 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up