Postin täytyisi kulkea joka päivä!
....niin kuin ennenvanhaan! Kirjeiden lähettäminen on tuskallista kun saapuu osoitteeseensa vasta päiviä tai viikkoja liian myöhään.
Kommentit (3)
Miksei sitä pienintä pakettipostisälää voisi kuljettaa päiväpostina postilaatikkoon?
Ja toisekseen, miksei posti vuokraa pariksi viikoksi joulukiireitä varten jotain tyhjillään olevaa kauppakiinteistöä ja pidä sitä auki 7-21 ja sieltä saisi hakea pakettinsa? Toimisi ainakin pienemmissä kaupungeissa.
Muistattekos vielä 20 vuoden takaa, kun postiin sai mennä itse pakettihyllyille hakemaan pakettinsa?
Tämä oli jokin hetkellinen kokeilu.
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä pienintä pakettipostisälää voisi kuljettaa päiväpostina postilaatikkoon?
Ja toisekseen, miksei posti vuokraa pariksi viikoksi joulukiireitä varten jotain tyhjillään olevaa kauppakiinteistöä ja pidä sitä auki 7-21 ja sieltä saisi hakea pakettinsa? Toimisi ainakin pienemmissä kaupungeissa.
Muistattekos vielä 20 vuoden takaa, kun postiin sai mennä itse pakettihyllyille hakemaan pakettinsa?
Tämä oli jokin hetkellinen kokeilu.
Ei täällä ainakaan ole saanut mennä itse pakettihyllyltä hakemaan pakettia, ei 20 vuotta sitten eikä 40 vuotta sitten.
Niinpä. Mutta se ei ole kannattavaa.
Kirjeposti on vähentynyt niin alhaiseksi, ettei ole järkeä kuljettaa sitä vkon jokainen päivä.
Pakettiposti on sen sijaan lisääntynyt huikeasti, kun verkko-ostaminen kasvaa koko ajan.
Tuo postin kirjekulutus tulisi kaikkien ottaa huomioon, kun lähettää kortteja ja kirjeitä.
Myös virallisten tahojen ja organisaatoiden, että ihmiset saisivat ajoissa kirjeposti kotiinsa.
Kirjeessäissähän tulee mm. kutsuja tutkimuksiin ja leikkauksee, ja monelle vanhemman ihmisille myös kaikki laskut.