Miksi lasten huostaanottojen määrä jatkaa kasvuaan?
Kommentit (16)
Ihmisten pahoinvointi kasvaa ja se näkyy vanhemmuudessa ja on monesti ylisukupolven näkyvä ongelma
Koska lastensuojelu on hyvätuottoinen bisnes.
hyvä, että saadaan lapsia turvaan luuserivanhemmilta
Niin, on fyysisesti hyvin helppoa saada lapsi(a) (pl. mahot).
Mä olen niin surkea nainen ettei mun kannata edes harkita lastentekoa. N28
Lastensuojeluyrittäjät lobbaavat palvelujaan ja rahastavat valtiota hyvin.
Mielenterveys ongelmat ovat ainakin tosi kovasti kasvussa ja samaan aikaan näihin ei edes tarjota hoitoa, kosa alalla on niin kova pula työntekijöistä.
Kannattaa myös huomioida että nykyään lapsia tulee rajojen ulkopuoleltakin, heillä voi olla kaikenlaisia traumoja taustalla, eikä perheet välttämättä osaa lapsia hoitaa sillä tavalla mikä Suomessa on hyväksyttävää..
Otetaan esimerkiksi mtpalvelujen saatavuus. Niin aikuiset kuin lapset odottavat pitkissä jonoissa ja ongelmat pahenevat ja pahenevat.
Sama koskee monia muitakin palveluita. Myös ennaltaehkäisy on unohdettu tässä maassa täysin.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveys ongelmat ovat ainakin tosi kovasti kasvussa ja samaan aikaan näihin ei edes tarjota hoitoa, kosa alalla on niin kova pula työntekijöistä.
Ja yhdellä alan työntekijällä on liikaa asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Otetaan esimerkiksi mtpalvelujen saatavuus. Niin aikuiset kuin lapset odottavat pitkissä jonoissa ja ongelmat pahenevat ja pahenevat.
Sama koskee monia muitakin palveluita. Myös ennaltaehkäisy on unohdettu tässä maassa täysin.
Mt-palveluita varmaan käyttää enemmän ihmisiä, jotka selviäisivät itse, mutta eivät viitsi. Vaikeat tapaukset jää selvittämättä.
Nönnönnöö