Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana työkkärin uravalmennus.

Vierailija
01.03.2015 |

Heippa! Olen rv 16 raskaana ja tällä hetkellä työtön, enkä ole vielä ilmoittanut työkkäriin raskaudestani. Huomasin, että postin mukana oli tullut kutsu työkkärin uravalmennukseen, jossa aiheina ovat muun muassa työnhaku ja tämän kesän AMK-yhteishaut. Onko tästä kurssista minulle mitään hyötyä/onko minun pakko mennä sinne? Toki voin kyseiselle kurssille mennä, mutta en näe siinä hirveästi järkeä, koska en kuitenkaan voi olla pitkään töissä ennen kuin vauva syntyy. Voiko työkkäri velvoittaa minut hakemaan kouluun? Laskettu aikani on elokuussa joten en kerkeäisi koulua aloittamaan vaikka pääsisinkin. Valmistuin viime keväänä eli olen ollut työttömänä vajaan vuoden. Kesällä osallistuin jo vastaavanlaiseen valmennukseen kuin tämä mihin minut nyt kutsuttiin. Kurssin kesto on 3 viikkoa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistu niin et saa karenssia, hae myös kouluihin. Ei sun ole pakko ottaa paikkaa vastaan kun on pätevä peruste (vauva)

Vierailija
2/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä alalta valmistuit? Jos olet ollut kohta jo vuoden työttömänä niin kannattaisiko hakea työllistävälle alalle? Aloitusta voit aina siirtää vuodella. Et voi vauvan kanssa kotonakaan olla ikuisesti ja oletan että olet jälleen työttömänä sitten kun lapsi menee hoitoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä hyvä, työkkärin kanssa asioidessa ei kovin suuresti kannata ajatella järjellä. Teet vaan niin kuin käsketään, eli osallistut valmennuksiin, haet kouluun jne. Eihän sinun tarvitse aloittaa koulua vaikka pääsisitkin, vaan siirrät aloitustasi hamaan tulevaisuuteen.

Kysy toki työkkäristä, oliko se edellinen valmennus niin kelvotonta, että heti pitää osallistua uudestaan.

Vierailija
4/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät ammatin mikä kiinnostaa niin ehdottomasti kannattaa hakea kouluun ihan itsesi takia ei työkkärin takia. Jos saat opiskelupaikan niin voit siirtää aloittamista 1-2 vuodella äitiysloman perusteella. Mutta varma opiskelupaikka taskussa antaa sinulle huolettoman äitiysloman ja hoitovapaan kun on opiskelupaikka joka odottaa.

Vierailija
5/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti minimoit riskin karenssista käymällä kurssin ja hakemalla kouluihin. Myös äitiyslomalla kannattaa hakea kouluun ja lykätä aloitusta jos pääsee. Kaikki vaikuttaa äitiysloman jälkeiseen aikaan. Toki työtönkin voi jäädä hoitovapaalle mutta tuet on ihan minimaaliset. Jos taas siirryt sen 9kk äitiysloman jälkeen takaisin työttömien kirjoihin, työkkäri voi iskeä karenssin päälle.

Minä sain karenssin kun en hakenut ä-lomalla kouluun, olihan se tietenkin tiedossa että ko loma loppuu, mutta ei tullut mieleen älomalla miettiä edes kouluja.

Veljeni taas sai karenssin koska ei hakenut kouluun ollessaan puolen vuoden määräaikaisessa työsuhteessa koko kevään. Eli käytännössä jos on tiedossa että työ/äloma/tms päättyy, pitää kouluun olla haettu tai karenssi napsahtaa.

Vierailija
6/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Valmistuin lastenohjaajaksi viime keväänä, joten esimerkiksi sosionomin opinnot kiinnostaisivat. Joten ehkä siitä kurssista jotakin hyötyä on :D

Vierailija
7/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä et ole töissä? Eikö päiväkodeissa ole työvoimapula?

Vierailija
8/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt sijaisuuksia, mutta vakituista työtä ei ole löytynyt.

Vierailija
9/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:34"]Ehdottomasti minimoit riskin karenssista käymällä kurssin ja hakemalla kouluihin. Myös äitiyslomalla kannattaa hakea kouluun ja lykätä aloitusta jos pääsee. Kaikki vaikuttaa äitiysloman jälkeiseen aikaan. Toki työtönkin voi jäädä hoitovapaalle mutta tuet on ihan minimaaliset. Jos taas siirryt sen 9kk äitiysloman jälkeen takaisin työttömien kirjoihin, työkkäri voi iskeä karenssin päälle.

Minä sain karenssin kun en hakenut ä-lomalla kouluun, olihan se tietenkin tiedossa että ko loma loppuu, mutta ei tullut mieleen älomalla miettiä edes kouluja.

Veljeni taas sai karenssin koska ei hakenut kouluun ollessaan puolen vuoden määräaikaisessa työsuhteessa koko kevään. Eli käytännössä jos on tiedossa että työ/äloma/tms päättyy, pitää kouluun olla haettu tai karenssi napsahtaa.
[/quote]

Kuules nyt, ap:llä on jo tutkinto eikä hänellä ole mitään velvollisuutta hakea enää mihinkään. Sinä ja velipoikasi olette tuollaisia koulun peruskouluun jättäneitä, jotka ei ymmärrä että alla 25-vuotiaan pitää hakea kouluun jos meinaa työttömyyspäivärahaa saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi