Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leivonta synttärit 9-vuotiaalle tytölle

Vierailija
01.03.2015 |

Tyttäreni täyttää piaan 9-vuotta. Olin alunperin ajatellut tänä vuonna päästä helpolla ja ulkoistaakoko synttärit muualle (huimala, gymi, tempputemmellys tms), mutta tyttäreni toivoo kovasti leipomissynttäreitä.

Tietäisikö kukaan järjestetääkö pääkaupunkiseudulla mikään yritys tai järjestö omissa tiloissaan lastenkutsuja tuolla teemalla? Eli ikäänkuin erikseen räätälöity leivontakurssi pienelle ryhmälle, noin 8-10hlö.

Jos paikkaa ei löydy, voisi synttärit pitää myös kotona. Meillä on suht hyvät keittiötilat, mutta toki vain yksi uuni, eli silloin leipomiset pitäisi suunnitella sen mukaan. Onko kellään vinkkejä, mistä voisin palkata jonkun "jauhopeukalon" avustamaan leivonnassa ja lasten ohjauksessa. Tai mieluiten hoitamaan koko aktiviteetin, niin että voisin itse vain seurata sivusta :)

Vielä jos teillä on ideoita mitä leivonnaisia kannattaisi synttäreillä tehdä. Alustavasti tyttäreni toivoi muffinsseja ja/tai kakkutikkareita. Kakkutikkareissa se hyvä puoli että valmisteluja voi tehdä etukäteen, eikä silloin tarvitse enää uunia. Onko muita ideoita - etenkin sellaisia joissa ei tarvitsisi uunia?

Kiitos kaikista vinkeistä etukäteen!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/16 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisiko kansalaisopisto tai Martat hommaan? Tai löytyisikö alan opiskelijoita keräämään rahaa luokkaretkirahastoon, ehkä he saisivat koululta tilaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla nuorisotaloilla järjestetään kokkauskerhoja nuorille. Soitapa ja kysy, olisiko nuorisotyöntekijöillä ideoita. Tyttäresi on vähän nuori heidän kohderyhmälleen, mutta nuorisotiloja saa vuokratakin, eikä hintakaan varmaan pilviin nouse. Tuolta taholta saattaisit siis löytää sopivat tilat ja mahdollisesti vinkkejä homman vetäjistäkin.

Vierailija
4/16 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martat järjestää näitä ainakin jossain. Kysy!

Vierailija
6/16 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso blogi pullahiiri.com. Ystävä järjesti vastaavat juhlat ja oli hyvä kokemus.
Omalle lapselleni olen järjestänyt kotona sellaiset synttärit, että leivoin itse muffinit, pikkuleovät ja kuppikakut ja lapset koristelivat ne. Ja söivät:)

Vierailija
7/16 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:59"]

Katso blogi pullahiiri.com. Ystävä järjesti vastaavat juhlat ja oli hyvä kokemus. Omalle lapselleni olen järjestänyt kotona sellaiset synttärit, että leivoin itse muffinit, pikkuleovät ja kuppikakut ja lapset koristelivat ne. Ja söivät:)

[/quote]Vinkkaatko edes vähän miltä kuulta voisi etsiä juttua noista? Menee muuten koko iltapäivä kun selaa blogia läpi etusivulta saakka...

Vierailija
8/16 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:59"]

Katso blogi pullahiiri.com. Ystävä järjesti vastaavat juhlat ja oli hyvä kokemus. Omalle lapselleni olen järjestänyt kotona sellaiset synttärit, että leivoin itse muffinit, pikkuleovät ja kuppikakut ja lapset koristelivat ne. Ja söivät:)

[/quote]Vinkkaatko edes vähän miltä kuulta voisi etsiä juttua noista? Menee muuten koko iltapäivä kun selaa blogia läpi etusivulta saakka...
[/quote]

Blogin yläosassa on ainakin mobiilissa näkyvä ( mulla nyt vain puhelin käytössä) nuoli, josta avautuu valikko. Sieltä kurssit ja ihan lopusta löytyy yhteystiedot. Nyt ei näköjään ollut erikseen mainittu lastensynttäreitä, mutta ihan lähikuukausina on kyllä järjestänyt tilauksesta sellaisetkin. Kannattaa kysellä, suosittelen. Hinnasta en tiedä.

Vierailija
9/16 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:59"] Katso blogi pullahiiri.com. Ystävä järjesti vastaavat juhlat ja oli hyvä kokemus. Omalle lapselleni olen järjestänyt kotona sellaiset synttärit, että leivoin itse muffinit, pikkuleovät ja kuppikakut ja lapset koristelivat ne. Ja söivät:) [/quote]Vinkkaatko edes vähän miltä kuulta voisi etsiä juttua noista? Menee muuten koko iltapäivä kun selaa blogia läpi etusivulta saakka... [/quote] Blogin yläosassa on ainakin mobiilissa näkyvä ( mulla nyt vain puhelin käytössä) nuoli, josta avautuu valikko. Sieltä kurssit ja ihan lopusta löytyy yhteystiedot. Nyt ei näköjään ollut erikseen mainittu lastensynttäreitä, mutta ihan lähikuukausina on kyllä järjestänyt tilauksesta sellaisetkin. Kannattaa kysellä, suosittelen. Hinnasta en tiedä.

[/quote]Ok, kiitos vastauksesta. Ei kyllä hirveästi tänne Ouluun auta nuo Helsingin kurssit :)

Vierailija
10/16 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi mehubileet on järkänneet vaikka millaisia juhlia, kurkkaapa minityyli / juhlat

Vierailija
11/16 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy paikalliselta ammattiopistolta olisiko siellä joku halukas leipuri-opiskelija pitämään kurssin ja jotkut koulut vuokraavat myös tiloja...ei olisi uuneista pulaa :)

Vierailija
12/16 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:59"] Katso blogi pullahiiri.com. Ystävä järjesti vastaavat juhlat ja oli hyvä kokemus. Omalle lapselleni olen järjestänyt kotona sellaiset synttärit, että leivoin itse muffinit, pikkuleovät ja kuppikakut ja lapset koristelivat ne. Ja söivät:) [/quote]Vinkkaatko edes vähän miltä kuulta voisi etsiä juttua noista? Menee muuten koko iltapäivä kun selaa blogia läpi etusivulta saakka... [/quote] Blogin yläosassa on ainakin mobiilissa näkyvä ( mulla nyt vain puhelin käytössä) nuoli, josta avautuu valikko. Sieltä kurssit ja ihan lopusta löytyy yhteystiedot. Nyt ei näköjään ollut erikseen mainittu lastensynttäreitä, mutta ihan lähikuukausina on kyllä järjestänyt tilauksesta sellaisetkin. Kannattaa kysellä, suosittelen. Hinnasta en tiedä.

[/quote]Ok, kiitos vastauksesta. Ei kyllä hirveästi tänne Ouluun auta nuo Helsingin kurssit :)
[/quote]

Aloituksessa kysyttiin pääkaupunkiseudun kursseja

Vierailija
13/16 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohi aiheen, mutta mitä kummaa on huimala, gymi, tempputemmellys tms

Vierailija
14/16 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa ilmeisesti olet. Lapseni on ollut leivontasynttäreillä Martinkallion koululla. Eli sieltä oli vuokrattu köksän luokka

Vierailija
15/16 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, asutaan Espoossa.

Vastaus kirjoittajalle 15:

Huimala on Hop Lopin kaltainen seikkailu puisto. Gymi ja Tempputemmellys ovat liikuntahalleja, jotka järjestävät erilaisia liikunta, telinevoimistelu ym kursseja ja myös liikunnallisia syntymäpäiviä.

Vierailija
16/16 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän oli tullut vaikka mitä hienoja ehdotuksia ja ideoita :)

Näistä on hyvä lähteä työstämään juhlia!

Kiittäen, ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän