PUNAISET LÄISKÄT IHOLLA. HELP!!!
Eli yhtakkia iholle ilmestynyt punaisia, kuivia, hieman kohollaan olevia laiskia. Kaksi kaulassa, kolme selassa, kaksi vatsassa ja yksi kasivarressa. Rasvailin kaulassa olevaa suurta laiskaa paivittain ja nyt on hieman vaalennut, eri puolille kehoa niita ilmestyy kuitenkin lahes joka yo uusia laiskia jotka kasvavat ajan myota. Onko kellaan kokemusta tallaisesta, mika auttoi? Pitaisiko menna laakariin?
Kommentit (6)
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00259
Mulla oli kerran samanlaiset oireet, ja ihan th "diagnosoi" punatäplähilseilyksi. Itsestään menee ohi eikä tod näk tule uusiksi. Ei jää pysyviä jälkiä. Max pari viikkoa kesti mulla kun viimeinenkin täplä oli vaalennut pois.
Kävisin kuitenkin varalta näyttämässä, joidenkin kroonisten ihosairauksien poissulkemiseksi.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:16"]http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00259
Mulla oli kerran samanlaiset oireet, ja ihan th "diagnosoi" punatäplähilseilyksi. Itsestään menee ohi eikä tod näk tule uusiksi. Ei jää pysyviä jälkiä. Max pari viikkoa kesti mulla kun viimeinenkin täplä oli vaalennut pois.
Kävisin kuitenkin varalta näyttämässä, joidenkin kroonisten ihosairauksien poissulkemiseksi.
[/quote]
Kiitos! Itse taalla ihan paniikissa ja kaikki maailman syopadiagnoosit tuli jo diagnosoitua itselleni
Ja mulla ei ollut läheskään yhtä raju kun ton linkin kuvassa, kuitenkin pitkähihaista paitaa tuli käytettyä.. Onko sulla juuri ollut huuliherpes? Voi olla saman viruksen aiheuttama.
T. 3
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:20"]Ja mulla ei ollut läheskään yhtä raju kun ton linkin kuvassa, kuitenkin pitkähihaista paitaa tuli käytettyä.. Onko sulla juuri ollut huuliherpes? Voi olla saman viruksen aiheuttama.
T. 3
[/quote]
Ei ole koskaan ollut herpesta tai muutakaan vastaavaa
Ap
Voi olla myös ihan nk. Kolikkoekseemaa eli atopiaa. Vaikea tosin sanoa näkemättä. Mutta jos perusrasvaus auttanut, luultavasti kyseessä vaan kuiva iho. Jatka siis kunnon rasvausta tarpeeksi rasvaisella perusvoiteella ja laita sitä tarpeeksi. Kuureittain voi käyttää läikkiin myös kortisonivoidetta jos kyseessä atopia. Mutta jos et lääkäriin viitsi lähteä niin käyppä näyttämässä läikkiä vaikka apteekissa.
Eiko kellaan samaa?:/