Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Tsemppiä tulevaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen pari asiaa selväksi. En ole kehitysvammainen ja minulla on vain puoli veli isän puolelta. Äitiä en ole vaatteissa rahassa millään tavalla hyväksi käyttänyt ja mummi maksaa minun vaatteita enemmän kuin äiti. Äiti maksaa nämä halvemmat asiat minulle muuten maksan itse puolet minun asioista itse ja minun puhelin on tossa jostain alle 100€ ostettu vielä käytettynä. Meidän kalusteet ovat todella vanhoja. Äiti ja minä emme ole ikinä käyneet kampaajalla. Meikkini on ostettu allenus myynneistä 50% alennuksella! Aino asia mikä minulla on r-vika ei mitään muuta
R-vikaa on hyvä harjoitella yksin kotona ihan ääneen tekemällä erilaisia harjoituksia ja ääntelyä ja ääneen puhumista, sr-vika on mahdollista korjata jos siihen vaan itse haluaa paneutua kunnolla.
Niin tein itsekin, puheterapeutit toki auttoi mutta itse sen suurimman työn tein.
Ja pikkuhiljaa tuo oikeanlaista ärrää puheeseen äidin kanssa kotona (ei haittaa jos ei heti kuulosta oikealle ääntämiselle) ja siitä vähitellen lähimpiin ystäviin ja sukulaisiin ja lopulta äännät ja puhut ihan oikein.Mitään aikatavoitetta ei tarvitse itselleen laittaa.
Itseluottamus ja rohkeus on tärkeää ja sitä sinulta varmasti löytyy.
Ja pidä äiti/tytär suhde hyvin läheisenä jatkossakin että voit mennä päälle makamaam, kainaloon tai halaamaan ja että hän tulee olemaan yksi lähimmistä ystävistä aina, myös aikuisena, sitä tulet arvostamaan tulevaisuudessa paljon.
Älä viitsi puhua kun et mitään tiedä. Ei puhevikaa välttämättä voi korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen nyt vielä kerran selväksi en ole kehitysvammainen millään tavalla olen ihan terve ihminen olin ollut ennen kuvauksia kipeänä ja olin kuvauksien aikana todella väsynyt kuvauksien ja huonon nukkumisen takia.
Hei!
Ei sun tarvitse selittää kenellekään, millainen olet. Tällä palstalla on aina niitä, jotka provosoivat ja puhuvat rumasti toisista ilman aihetta. Vaikutit ohjelmassa suloiselta tytöltä. Puhuit ikäiseksesi asiallisesti ja teit hyviä huomioita.
Nauti elämästä ja älä pahoita mieltä näistä. Pidä yhteydet äitiisi läheisenä ja osallistu kotitöihin. Kotityöt kuuluvat perheessä myös nuorille.
No tämä!
Itekin katsoin ensin että molemmat on jotenkin vammaisia, mutta se johtui vain noista miten sattuu olevista tekoräpsyttimistä, ne saivat silmät näyttämään vammaissilmiltä. Kun suu avattiin niin ihan normaalit ihmiset olivat!
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota kiusaamista. Säästyykö siltä oikeasti, jos on merkkikamppeet. Vai onko se loputon suo? Eiköhän ne surkimuskiusaajat keksi aihetta vaikka mistä. Eikö kiusaamiseen pidä aikuisten puuttua tekemällä siitä lopun. Aika kohtuutonta nuoren miettiä päivät pitkät vaatteita ja meikkejä vain siksi, että olisi hyväksytty.
Tuollaisen vaatteilla kilpailun estämiseksi on kaikille samanlainen koulupuku hyvä idea. Kuten esim. Englannissa perinteisesti on ollut. Suomessa taitaa vain partiolaisilla olla, ei missään koulussa.
Tsemppiä tulevaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen pari asiaa selväksi. En ole kehitysvammainen ja minulla on vain puoli veli isän puolelta. Äitiä en ole vaatteissa rahassa millään tavalla hyväksi käyttänyt ja mummi maksaa minun vaatteita enemmän kuin äiti. Äiti maksaa nämä halvemmat asiat minulle muuten maksan itse puolet minun asioista itse ja minun puhelin on tossa jostain alle 100€ ostettu vielä käytettynä. Meidän kalusteet ovat todella vanhoja. Äiti ja minä emme ole ikinä käyneet kampaajalla. Meikkini on ostettu allenus myynneistä 50% alennuksella! Aino asia mikä minulla on r-vika ei mitään muuta
R-vikaa on hyvä harjoitella yksin kotona ihan ääneen tekemällä erilaisia harjoituksia ja ääntelyä ja ääneen puhumista, sr-vika on mahdollista korjata jos siihen vaan itse haluaa paneutua kunnolla.
Niin tein itsekin, puheterapeutit toki auttoi mutta itse sen suurimman työn tein.
Ja pikkuhiljaa tuo oikeanlaista ärrää puheeseen äidin kanssa kotona (ei haittaa jos ei heti kuulosta oikealle ääntämiselle) ja siitä vähitellen lähimpiin ystäviin ja sukulaisiin ja lopulta äännät ja puhut ihan oikein.Mitään aikatavoitetta ei tarvitse itselleen laittaa.
Itseluottamus ja rohkeus on tärkeää ja sitä sinulta varmasti löytyy.
Ja pidä äiti/tytär suhde hyvin läheisenä jatkossakin että voit mennä päälle makamaam, kainaloon tai halaamaan ja että hän tulee olemaan yksi lähimmistä ystävistä aina, myös aikuisena, sitä tulet arvostamaan tulevaisuudessa paljon.
Ei tee huonoa käydä vaatteet läpi ja laittaa tarpeettomat kiertoon.
Jos seassa on likaisia, aika ei auta, päinvastoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen nyt vielä kerran selväksi en ole kehitysvammainen millään tavalla olen ihan terve ihminen olin ollut ennen kuvauksia kipeänä ja olin kuvauksien aikana todella väsynyt kuvauksien ja huonon nukkumisen takia.
Hei!
Ei sun tarvitse selittää kenellekään, millainen olet. Tällä palstalla on aina niitä, jotka provosoivat ja puhuvat rumasti toisista ilman aihetta. Vaikutit ohjelmassa suloiselta tytöltä. Puhuit ikäiseksesi asiallisesti ja teit hyviä huomioita.
Nauti elämästä ja älä pahoita mieltä näistä. Pidä yhteydet äitiisi läheisenä ja osallistu kotitöihin. Kotityöt kuuluvat perheessä myös nuorille.
No tämä!
Itekin katsoin ensin että molemmat on jotenkin vammaisia, mutta se johtui vain noista miten sattuu olevista tekoräpsyttimistä, ne saivat silmät näyttämään vammaissilmiltä. Kun suu avattiin niin ihan normaalit ihmiset olivat!
Vammaissilmät, voi paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tyttö kylläkin kertoi, että "nyt on tapeltu vähemmän" tms., joten ei heillä kameroiden sammuessa välttämättä niin auvoista ole.
Edelleen, ei taida moni elää teinin kanssa arkea. "Tappelut" kuuluu lapsiperheen arkeen ja teinien kanssa saa kyllä vääntää.
Mutta itseäni kiinnostaisi tietää milloin se toinen teini pääsee eroon siitä vanhasta äijästä. Ei kannattaisi pilata elämäänsä rahan ja jonkun muun takia. On vain tämä elämä.
Pitää olla kyllä todellinen nyhväke, jos lapset määrää talossa.
Tästä tilanteesta ei voi syyttää, muuta kuin omaa tyhmää päätä.
Petrusta ei olisi uskonut ikäisekseen. Roosa vaikutti tyhmältä. Kuka änkee makaronia munakkaaseen?
Vierailija kirjoitti:
Petrusta ei olisi uskonut ikäisekseen. Roosa vaikutti tyhmältä. Kuka änkee makaronia munakkaaseen?
Laittoihan ne Rita ja Akikin makaronilaatikkoon sekä jauhelihaa, että tonnikalaa. Mitä ite en laittas kyllä.
Mutta makuja on niin monta kuin on syöjääkin
.🤷♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittoihan ne Rita ja Akikin makaronilaatikkoon sekä jauhelihaa, että tonnikalaa. Mitä ite en laittas kyllä.
Mutta makuja on niin monta kuin on syöjääkin
.🤷♀️
Miten en huomannut? En mäkään laittaisi tonnikalaa ja jauhelihaa samaan ruokaan.
Ei kai tuo tyttö oikeasti täällä kommentoi??
Hyvää päivää.
Tää ohjelma on tavallaan hyväntekeväisyyttä. Rikkaat antaa rahaa köyhille ja rikkaat pääsee näyttämään kaikelle kansalle, että hyvin menee. Eli kaikki voittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei!
No tämä!
Vaikutat erittäin surulliselta tapaukselta.
Köyhän perheen äiti olisi aikoinaan voinut valita pienemmän sohvan niin olkkariin olisi saanut sijoitettua esimerkiksi 120cm. leveän sängyn. Näin asui eräs yh-äiti naapurissani joka oli antanut teinipojalleen makkarin kaksiosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikeasti ohjelman tyttö, niin te olitte kummatkin oikein ihanan oloisia ihmisiä äitinne kanssa. Ei kannata lukea näitä sontaviestejä täällä. Tsemppiä ja pidä lippu korkealla!
Hitto mitä urpoa jengiä kommentoimassa ja kritisoimassa kun köyhä perhee nyt ollutkaan riittävän köyhä. Sohvakin liian iso. 🤣 Anna mun kaikki kestää.
Mun mielestä viimeisessä jaksossa kaikki vaikuttivat mukavilta. Heti haukutaan että joku on mömmöissä eikö ajatella että joitakin ihmisiä jännittää olla kameran edessä. Myös Petrus vaikutti todella symppikseltä ja ikäänsä nuoremmalta, ei näyttänyt olevan ryppyjäkään. Ja monella rikkaalla miehellä on huomattavasti nuorempi puoliso, ei ole ekaa kertaa näin tässäkään formaatissa.
Ja se 13-vuotias teinityttö oli suloinen reipas tyttö, harmittaa että häntä on täällä noin kovin arvosteltu kun vaikutti ihan mukavalta tytöltä ja kivanoloinen oli äitikin.
Hävetkää te haukkujat!
Vierailija kirjoitti:
Hitto mitä urpoa jengiä kommentoimassa ja kritisoimassa kun köyhä perhee nyt ollutkaan riittävän köyhä. Sohvakin liian iso. 🤣 Anna mun kaikki kestää.
No sitten ei olisi tarvinnut valittaa, ettei ole sänkyä.
Eihän ne nyt ohjelmassa mömmössä olleet. Eihän sellaista olisi päästetty purkista ulos. Kaikki jotka seuraa julkkisjuoruja tietävät että aika mömmöistä elämää kuitenkin vietetään. Mutta ei varsinaisesti liity ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne nyt ohjelmassa mömmössä olleet. Eihän sellaista olisi päästetty purkista ulos. Kaikki jotka seuraa julkkisjuoruja tietävät että aika mömmöistä elämää kuitenkin vietetään. Mutta ei varsinaisesti liity ohjelmaan.
Mitä sinä siitä välität mitä muut vetävät?
Jep. Paitsi, että näillä köyhillä oli irtoripset ja pirun huonosti liimattu.