Apua jännityspahoinvointiin!
Aina kun jännitän jotain, tulee todella oksettava olo. Lisäksi vatsa saattaa mennä sekaisin, joskin se on harvinaisempaa. Oireita minulla on ollut jo lapsesta saakka, mutta nyt olen menossa kuukauden päästä alani töihin (olen opiskelija) ja vanha ongelma on nostanut päätään. Pelkkä ajatuskin töistä oksettaa, vaikka työ sinänsä olisikin mieluista.
Aion maanantaina varata ajan lääkäriin, koska jotain on pakko tehdä. Onko joku saanut apua esim. beetasalpaajista tai jostain muusta lääkkeestä? Jännitysvatsasta kärsivienkin kommentteja otetaan vastaan!
Kommentit (10)
En koskaan sano näin, mutta nyt sanon, yritä turvautua luotaisiin rauhoitttaviin, esim valerianaa sisältäviin. Ihmiset reagoi eri tavalla mutta jo Opamox 15mg, lievistä lievin, väsyttää minua. Tuossa tilanteessa et varmaan halua mennä puoliteholla. Jos ei tarvitse skarppina olla niin sitten suosittelisin em rauhoittavia. Beetasalpaaja vaikuttaa vain sydämen sykkeeseen, toisaalta siten myös hermostuneisuuden tunteeseen.
Tämä on vain mielipide siis, en ole lääkäri. Mikä varmaan kävi varsin selväksi.
Pahoinvointiin mulla auttaa jonkin verran Rennie. Yleensä olo kyllä helpottaa heti kun pääsen esim. työpaikalle tai mihin nyt olenkaan menossa. Uutta työtä aloittaessa otin parina ekana päivänä aamulla vähän rauhoittavaa lääkettä, mutta siitä ei voi tehdä jatkuvaa tapaa!!
Ei missään nimessä kannata ruveta lääkekierteeseen. Sillä tavalla et ikinä pääse ongelmasta oikeasti eroon!
Mieluiten kannattaa kokeilla terapiaa tai muita rentoutumiskeinoja. Jos mikään ei auta, niin sitten voit harkita lääkkeitä.
Minulla on aina ollut ja yhäkin on tuollaista. Joskus se on mennyt niin pahaksi, että kotoa poistuminen on tullut ongelmaksi koska jo lähtötilanteessa alkaa mahassa kiertää ja ripulia pukkaa. Ja siitäkös syntyi oravanpyörä.
Itselläni on parhaiten auttanut keskustelu juuri sillä hetkellä, soitan siis jollekin (kaverille, joka siis tietää tilanteen) ja oikein perinpohjin kerron oloni ja kuvailen sitä ja huomaan, kuinka olo hälvenee kun saan sen purettua auki mielestäni. Itselläni asian kieltäminen tai tukahduttaminen ei auta, pahentaa vaan, mutta juurikin tuo esille tuominen yleensä nujertaa sen pahan olon.
Minulla ei onneksi ainakaan vielä old ongelmia arkipäiväisimpien asioiden kanssa, mutta kaikki normaalista poikkeava ja tilanteet, joissa ei pääse vessaan ovat ongelmallisia. Toivottavasti saat kakkonen vaivasi hallitaan!
Lisää kommentteja?
Ap
Diapam varmaan auttaisi ainakin... Mutta ehkä kuitenkin ennemmin kannattaa tutkia ajatuksiaan mahdollisesti terapian turvin ja olla itselleen suopea jännitysoireiden suhteen. Lääkäri voisi kirjoittaa SSRI-lääkettä, joka vaivaan varmaankin auttaisi, mutta lääkkeellä voi olla haittavaikutuksia.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:55"]
Aina kun jännitän jotain, tulee todella oksettava olo. Lisäksi vatsa saattaa mennä sekaisin, joskin se on harvinaisempaa. Oireita minulla on ollut jo lapsesta saakka, mutta nyt olen menossa kuukauden päästä alani töihin (olen opiskelija) ja vanha ongelma on nostanut päätään. Pelkkä ajatuskin töistä oksettaa, vaikka työ sinänsä olisikin mieluista. Aion maanantaina varata ajan lääkäriin, koska jotain on pakko tehdä. Onko joku saanut apua esim. beetasalpaajista tai jostain muusta lääkkeestä? Jännitysvatsasta kärsivienkin kommentteja otetaan vastaan!
[/quote]Rauhoittava lääkitys auttaa, beetasalpaajat ei oikeaan ongelmaan auta. Jos harrastaa liikuntaa, beetasalpaaja estää sukkeen nousun pariksi vuorokaudeksi.
Up!
Olen menossa allekirjoittamaan työsopimusta ja olen ihan paniikissa miten selviän siitä oksentamatta. Kaikki vinkit otetaan vastaan!
Ap