Minkälaisia tehtäviä KTM:t (pääaine laskentatoimi) tekevät?
Entä mitkä voisivat olla suositeltavia sivuainevalintoja?
Kommentit (17)
Kuka sanoo että pitää jäädä Suomeen?
Myös IT-alalla toimii useampikin KTM esim SAP-konsultteina. Tosin nämä ovat yleensä jotain taloushallintopuolen hommia tehneet ennen konsultiksi siirtymistään.
Sap konsultti, liikkeenjohdon konsultti, talousjohtaja, controller, business controller. Tosin ihan ammattikorkeakoulun käynyt tradenomikin voi tehdä näitä hommia kun on vaan työkokemusta kertynyt. Nimimerkillä ex-controller, ex-sap konsultti, nykynen business controller =)
minä olen business controller Nokialla. Sivuaineena oikeutiede
KTM tekee nykyään kyllä vähän mitä vaan. Voi olla markkinointipäälliköitä, myyntipäälliköitä, talousjohtajia ym. Riippuu vähän mihin työelämässä suuntautuu. Kun koulussa oppii ne perusteet, mutta vasta työtä tekemällä oppii sen työnteon. Et sä ktm-opinnoilla business controllerina pärjää jos ei sulla ole työkokemusta =)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:54"]
KTM tekee nykyään kyllä vähän mitä vaan. Voi olla markkinointipäälliköitä, myyntipäälliköitä, talousjohtajia ym. Riippuu vähän mihin työelämässä suuntautuu. Kun koulussa oppii ne perusteet, mutta vasta työtä tekemällä oppii sen työnteon. Et sä ktm-opinnoilla business controllerina pärjää jos ei sulla ole työkokemusta =)
[/quote] miksi pitää alkaa bussikontroloijaksi heti,
Täällä yksi joka vetää järjestelmäprojekteja finapuolella, ulkomailla nykyään. Laskentatausta todellinen vahvuus, IT-taustastakaa ei haittaa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:54"]
Kuka sanoo että pitää jäädä Suomeen?
[/quote]
Eikä kannatakaan, ainakaan perheemttömänä. Ura helpompi ehkä aloittaa Suomesta, mutta ennen 5v rajapyykkiä kannatta lähteä. Nimim. 6v työelämässä, 2,5v ulkomailla.
Jo nyt valmistuneilla on suuria vaikeuksia löytää töitä, joten voi kuvitella millainen tilanne on 6 vuoden päästä kun alalla on vielä reilusti enemmän ylitarjontaa työntekijöistä. KTM oli vielä 10-20 vuotta sitten jotain, mutta tänä päivänä kannattaa vielä vaihtaa valintaa jos pystyt.
Laskentatoimen on hyvin työllistävä valinta. Pankkiala, pörssi, taloushallinto varsinkin on duuni jota aina tarvitaan. Otat siihen tietysti tilaston ja kansiksen ja kauppiksessa on niin hyvä kieltenopetus, että suosittelen parinkin kielen halttuunottoa.
kontrolleri/pisneskontrolleri/talouspäällikkö/talousjohtaja yms
Minä olen talouspäällikkö, nyt tosin äitiyslomalla. Pääaineeni oli juuri laskentatoimi.
Up