Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvan / taaperon poissaolokohtaus

Vierailija
25.02.2015 |

Meillä 1v, joka sai aiemmin lyhyitä muutaman sekunnin poissaolokohtauksia ja nyt pariin kk:n ei mitään. EEG normaali ja mri normaali. Tänään noin 10 sekunnin poissaolokohtaus, jossa tuijotti vain tyhjyyteen eikä reagoinut nimeensä, ääneen, kosketukseen eikä käden heiluttamiseen silmien edessä...oli aika pelottavaa. Otan yhteyttä tänään lapsen hoitajaan/lääkäriin, mutta herää kysymys, että voiko lapsella olla epilepsia vaikka eeg ok. Onko muilla kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin tuota sanotaan että jäi töllö päälle. Se on normaalia! Lapselle tulee noita myös joskus, yleensä väayneenä kuten myös minullekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkentaa. Kyllä lapsi on jäänyt haaveilemaan ennenkin eikä ole reagoinut ääneen, puheeseen tai käsien heilutteluun, mutta haaveilun ollessa kyseessä on kyllä reagoinut kasvojen koskettamiseen...tämä oli ihan erilainen tilanne ja lapsi ei reagoinut mitenkään kasvojen kosketukseen, nimen huutoon jne ja oli ihan poissa

Vierailija
4/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsia

Vierailija
5/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat tutkimukset käynnissä. Lapsellani harvinainen aineenvaihduntasairaus ja kohtaukset (ovat tosin olleet pahempia ja pidempikestoisia, myös tajuttomuuskohtauksia) liittyvät mielestäni tuohon sairauteen. Kun saisi vielä lääkärinkin uskomaan... Oliko lapsesi syönyt jotain erityistä ennen näitä kohtauksia?

Vierailija
6/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikka EEG on normaali

Vierailija
7/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla, äidilläni ja vanhimmalla lapsellani on aina ollut samanlaisia kohtauksia emmekä ole edes ajatelleet että niissä olisi jotain huolestuttavaa joten voi olla vain "ominaisuus". Tulee vain yksitoikkoisen tekemisen jälkeen ja tietynlaisella ennakkovaroituksella joten ei ole haitannut työtä tai autoilua. 

Vierailija
8/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:57"]

Minulla, äidilläni ja vanhimmalla lapsellani on aina ollut samanlaisia kohtauksia emmekä ole edes ajatelleet että niissä olisi jotain huolestuttavaa joten voi olla vain "ominaisuus". Tulee vain yksitoikkoisen tekemisen jälkeen ja tietynlaisella ennakkovaroituksella joten ei ole haitannut työtä tai autoilua. 

[/quote]

Sama, minulla on aina ollut noita ja myös molemmilla lapsilla on. Olen aina vaan ajatellut että ne liittyvät introverttiin luonteeseen: välillä mieli vaan kääntyy niin totaalisesti sisäänpäin, pois ulkomaailmasta, että on päällekinpäin poissaolevan oloinen. Usein muuten noiden poissaolo"kohtausten" aikana tulee oivalluksia ja luovia ideoita, joten olen pitänyt niitä vahvuutena ainakin itselläni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme