Ulkosuomalaiset, pääsettekö jouluksi kotiin?
Minä en lähde, vaikka asuinmaani ei ole vielä laittanut rajoituksia matkustukselle. Maastani on jo löytynyt uutta varianttia. Sukulaiset vaan syyllistää.
Kommentit (19)
Minä asun kotona. Suomessa en vietä joulua koskaan.
Ette pääse, jos Suomi sulkee rajat.
Pysykää siellä ja pitäkää varianttinne!
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansalaisella on a i n a oikeus palata kotimaahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi sulkea suomalaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Minun asuinmaani sulkee rajat todennäköisemmin kuin Suomi. Täällä oli jo aiemmin rajat täysin kiinni monta kuukautta.
Ei ole kotia Suomessa eika edes kansalaisuutta. Pysyn taalla, en tule hairitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä hoettiin viime talvi vaan hankalapa oli palata, kun Englannissa peruttiin lennot.
En mene jouluksi Suomeen, menen sinne nyt. Ja kyllä, maassani on jo omikronia. Mutta niin on varmasti Suomessakin.
Syyllistäminen se vasta saakin kaipaamaan niitä sukulaisia...
Vierailija kirjoitti:
Olen joulun kotona. Suomeen en ole suunnitellut meneväni tänä jouluna.
Sama juttu. Suunnitelmissa olisi tulla Suomeen ensi keväänä, toivottavasti reissu silloin onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä hoettiin viime talvi vaan hankalapa oli palata, kun Englannissa peruttiin lennot.
No sehän ei liity Suomen rajojen sulkemiseen mitenkään.
En tule Suomeen. Olen täällä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Pysykää siellä ja pitäkää varianttinne!
Juuri tuollaisten kommenttien ja kohtelun takia ei tule edes mieleen tulla Suomeen lomalle. Ystavallisempia paikkoja loytyy.
Pitakaa Suomenne.
Kotonanihan minä Jouluni vietän kuten tähänkin asti. Tämä tulee olemaan 27. Joulu Suomesta lähdettyäni.
Kotini on täällä. Perheeni on täällä, mihin täältä haluaisin? Mielestäni Joulu kuuluu viettää kotona omien läheisten kanssa.
En ole ottanut selvää rajoituksista, mutta koska edelleen kaikkien näitten vuosien jälkeen olen Suomen kansalainen kukaan ei voi minua estää sinne tulemasta jos haluan. Vaan kun nyt en halua.
En tarkalleen muista milloin Suomessa viimeksi kävin, varmaan joku 9 vuotta sitten. En tunne omakseni, vanha kotiakupunkinikin niin pilattu etten halua nähä sitä. Pidän mieluummin vanhat muistot lapsuudesta ja nuoruudesta.
En tykkää käydä Suomessa jouluisin. Ehkä käyn kesällä, mutta ei sekään varmaa.
Siis pitääkö ulkosuomalaiset kahta kotia? vai mihin ne menee jos tulee suomeen ?
En minä ainakaan pitänyt kun asuin muualla muutaman vuoden, se koti oli siellä sitten, ja jos tulin suomeen käymään ,hotelliin menin.
Olen joulun kotona. Suomeen en ole suunnitellut meneväni tänä jouluna.