Toisen sukupuolen ymmärtäminen ikääntyessä
Otsikko on ehkä vähän huonosti sanailtu, mutta olen näin miehenä miettinyt sitä, että miten ihmiset oppivat näkemään asioita ja vastakkaisen sukupuolen taipumuksia eri tavalla ajan kanssa vai tapahtuuko siinä mitään muutosta.
Minulla on ainakin tapahtunut seuraavat asiat:
-Olen oppinut ymmärtämään sitä, että nainen voi viehättyä miehestä visuaalisesti; olin hyvin estoinen vielä nuorena aikuisena ja koska en ole itse erityisen komea, koin kaasuvalotusta ja pervottamista tyttöjen taholta sekä omaksuin feministisiä ajattelutapoja. Myöhemmin ymmärsin, että naisetkin haluavat seksiä ainakin komeimpien miesten kanssa ja olen oppinut näkemään kauneutta ja vaikuttavuutta aika monenlaisissa miehissä sekä miesten teoissa. En ole tullut biseksuaaliksi, mutta minun ei ole vaikea kuvitella sitä, miksi nainen voisi kiihottua miehestä.
-Olen paremmin oppinut ymmärtämään naisten epäluuloisuutta tai pelkoja miehiä kohtaan niissä tapauksissa, joissa tuo tunne perustuu joihinkin kokemuksiin. Uskon tässä tärkeänä selittävänä tekijänä olevan sen, että korskeimmassa hormoni-iässä niin miesten kuin naistenkin empatiakyky, sosiaaliset taidot yms. ovat usein heikosti kehittyneet ja nuorena aikuisena voi tulla erityisen raadollinen kuva vastakkaisesta sukupuolesta, jos ei käy mäihä. Keski-iän korvilla kehityskelpoiset ihmiset ovat jo aika erilaisia ja jos ihmisen elämä kulkisi eri suuntaan, epäluuloisuutta ja vihaa miesten ja naisten välillä olisi luullakseni vähemmän
-Olen ymmärtänyt meikin vaikutuksen ulkonäköön ja miten naiset ja miehet ovat samannäköisempiä, kuin miltä juhlissa näyttää. Meikattu nainen on käytännössä eri ihminen, kuin meikkaamaton. Vaikka älyllisellä tasolla tämän tiedostaa, menee aikaa ennen kuin pystyy näkemään meikkien läpi ja uskon, että poikien ja erittäin nuorten miesten alemmuudentunne ja nöyryys tyttöjä ja naisia kohtaan johtuu osittain meikeistä, jotka lisäävät eroja ja heikentävät samaistumispintaa sukupuolten välillä
-Olen muuten aktiivista elämää elämällä oppinut löytämään yhteisiä asioita ja keskusteluaiheita, joiden myötä on helpompi tulla toimeen ja saada yhteys erilaisiin ihmisiin ja sukupuoli ja syntymäominaisuudet korostuu silloin vähemmän