Sängynjalka ongelma, osaako kukaan neuvoa?
Elikkäs mulla on sänky, runkopatja 80x200cm. Sängyssä on tietenkin 4 jalkaa, sellaisia jotka kieritetään runkopatjassa oleviin ruuveihin. No, 3 jalkaa menee todella hyvin ja kiristyvät mutta tämä neljäs vaan pyörii ja pyörii ruuvin ympärillä eikä kiristy lainkaan.
Mikä avuksi?
Ja se ruuvi yms on tosiaan kiinni siinä runkopatjassa eikä jalassa. Onkohan vika siis siinä jalan "reiässä" vai ruuvissa kun jalka ei kiristy paikoilleen... Mitä voin tehdä jotta saan jalan kiristymään paikoilleen, sillä nyt sänky heiluu koska yksi jalka on löysällä.
Kommentit (12)
No jos joku neuvoo miten korjataan, niin sitten osaan. Jatkossa sitten hoituu sekin homma, mutta eipä ole ennen koskaan tuollaisia sängynjalkoja ollut eikä siis tuota ongelmaankaan :)
jos pultti pyörii, niin ota se pois ja liimaa takaisin paikoilleen.
Jos mutteri pyörii, niin hankalempi homma. Pultti pitänee kiristää toisella mutterilla, jos pituus riittää.
noniin, eikun hommiin. Muru.
Ok, no pultti ei pyöri. Sen nyt tiedän. Eli ongelma muualla...
Vikaan on neljä mahdollisuutta. Reijästä, eli mutterista kirteet rikki? Mutteri pyörii, eli kiinnitys pettänyt? Pultista kierteet rikki? Pultti pyörii, eli kiinnitys pettänyt? Korjausta ei voi tehdä ennen kuin tietää mikä on vikana.
Mä kokeilin eri reikiin ni lopulta kaikki jalat löysi paikan.
Eli se "reikä" pyörii? Meneekö pultti reiän läpi, niin että sinne reiän taakse saisi toisen reiän eli mutterin.
Liimaa tai naulaa jalka kiinni sänkyyn? Mä naulasin, kun oli samanlainen ongelma.
Ja jos pyörii, niin sitä pitää jotenkin pitää paikallaan että jalan saa paikalleen. Yleensä toimii, kun jalkaa pitää vähän vinossa samalla kun pyörittää. Näin mutteri kinnaa paikoilleen.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:15"]Mä kokeilin eri reikiin ni lopulta kaikki jalat löysi paikan.
[/quote]
Hihiihii.
Sängyssäni on siis tämän tapaiset jalat, sillä erolla että tuo pultti ei ole kiinni jalassa vaan se on kiinni sängynpohjassa...
http://www.on24.fi/sisustus/s%C3%A4ngyt_patjat/joustinsangyt/45991
Pultti siis ok, tuo jalka pyörii kaikissa pulteissa kun kokeilin äsken eli siinä jalassa se vika. Eli kaiketi siis mutterissa.
Siis pultti menee reiän läpi ja alkuun se kiertyy, mutta ei kuitenkaan kiristy vaan jää löysäksi. Ei kiristy ollenkaan, sillä jalan saa ihan vaan vetäsemällä pois. Mitä voin tuolle jalalle tehdä, uus mutteri vai?
Mutteri=Reikä ja ruuvi=terävä kierteellinen tappi ja pultti=tylppä kierteellinen tappi.
Jos on rikki niin reklamoi ostopaikkaa. Tai jos on käytetty, niin pyydä osaava korjaamaan. Ei taida sinulta onnistua muru.