Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jankataan nyt taas Lidlistä...

Vierailija
22.02.2015 |

Miten joku kehtaa väittää, ettei Lidlistä saa muuta kuin roskaruokaa? Hedelmä- ja vihannestiskit pursuavat terveellisiä aineksia ja te ostatte jonkun ällöttävän hampparin, koska "ei siel oo mitää!"

Tiedän, että jotkut syövät mahdollisimman vaikeasti ja näiden ihmisten ruuan tulee sisältää 10 kriteeriä täyttäviä soijapapuja, kalleimpia kanadalaisia linssejä sekä GoGreenin kikherneitä, mutta se on ihan oma häpeäsi, jos teet syömisestä tarpeettoman vaikean prosessin voidaksesi kulkea terveellisten ruoka-aineiden ohi kaupassa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt sellaiseen kritiikkiin Lidliä kohtaan, että sen esittäjä on käynyt Lidlissä enintään parkkipaikalla. En tiedä, miksi tämä ihan perushalpismarketti herättää toisissa niin valtavia tunteita. Itse käyn siellä  vain ostoksilla, kun hinnat ja laatu ovat kohdallaan.

Vierailija
2/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunko mielestä kikherneet ovat jotenkin poikkeuksellinen ruoka-aine?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkin ihmettelen näitä Lidlin valikoiman dissaajia. Ensinnäkin, Lidliä ja Prismaa ei kannata verrata, koska ovat täysin erikokoisia niin tiloiltaan kuin valikoimaltaan. Ennemmin pitäisi verrata Lidliä vaikka Alepaan, silloin ollaan jo lähellä samaa myymäläkokoa. Se vaan, että Alepaan verrattuna Lidlissä on halvemmat hinnat.

Toiseksikin, monia näitä Lidlin dissaajien mainitsemia erityistuotteita ei löydy edes sieltä Prismasta, vaan pitää mennä oikeasti erikoiskauppaan.

Kolmanneksi, Lidlistä ei ole pakko ostaa roskaruokaa. Siellä on ihan kelpo vihannestiski, ihan ok lihatiski, munia löytyy, juustoja ja maitotuotteita. Myös ihan kotimaisia. Edulliseen hintaan.

Itse ostan Lidlistä rehut, kahvit, teet, mausteet, lihat, kalat, kanat, juustot maitotuotteet, vessapaperit, säilykkeet, vihannespakasteet, biojätepussit, hammastahnat, käsisaippuat ja yleispesuaineet. Kesäaikaan kuplavedet, koska töissä kuluu paljon juotavaa helteillä ja halvimmalla suuret erät saa Lidlistä. Munat ostan suoraan tuottajalta.

Vierailija
4/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:04"]

Sinunko mielestä kikherneet ovat jotenkin poikkeuksellinen ruoka-aine?

[/quote]

en tunne kerään, joka niitä söisi viikottain. Joten eiköhän ole suurimmalle osalle poikkeuksellinen ruoka-aine.

Vierailija
5/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tunne ketään, joka söisi soijapapuja, linssejä tai kikherneitä.

Vierailija
6/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:10"]Minäkään en tunne ketään, joka söisi soijapapuja, linssejä tai kikherneitä.
[/quote]

Linssit ja soijapavut on ihania. Löytyy kaapista 4 purkkia.

Vierailija
7/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meidän Lidlissä ainakaan ole mikään häävi hevi- osasto, pahvilaatikoissa jotain puolinahistuneita. Ja lihavalikoima on todella pieni ja surkea. Miksi ihmeessä ostaisin sieltä, kun heti tien toisella puolella on Minimani joka on iso marketti josta saa kaikenlisäksi lihatuotteet halvemmalla kuin Lidlistä, sen lisäksi sieltä saa työkaluja myöden kaiken muunkin, ja kun on vielä Prisma, Cittari ja jopa Halpa-Halli? Ei mitään järkeä, en myöskään osta Salesta tai Siwasta mitään koska niissä on kallista, vaikka niissäkin on yleensä parempi valikoima normaaleja tuotteita joita haluan ostaa, kuin Lidlissä. 

Onko se niin vaikea tajuta, että jos mun mies haluaa syödä ruispaloja, niin sitten minä ostan niitä ruispaloja enkä mitään halpisruisleipää joka maistuu ihan erilaiselta? Ja kun minä haluan jotain tiettyä jugurttia josta tykkään, niin miksi ostaisin väkisin Lidlistä jotain ihan muuta tilalle? Kyllä minä katson isoista marketeista mistä saan halvimmalla ne tuotteet joita haluan ostaa, eli mitä haluan käyttää.

Vierailija
8/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:10"]Minäkään en tunne ketään, joka söisi soijapapuja, linssejä tai kikherneitä. [/quote] Linssit ja soijapavut on ihania. Löytyy kaapista 4 purkkia.

[/quote]

linssit on ihan mauttomia, käytän kasvisruuassa, mutta minusta ihan olematon ruoka

Vierailija
9/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meidän Lidlissä ainakaan ole mikään häävi hevi- osasto, pahvilaatikoissa jotain puolinahistuneita. Ja lihavalikoima on todella pieni ja surkea. Miksi ihmeessä ostaisin sieltä, kun heti tien toisella puolella on Minimani joka on iso marketti josta saa kaikenlisäksi lihatuotteet halvemmalla kuin Lidlistä, sen lisäksi sieltä saa työkaluja myöden kaiken muunkin, ja kun on vielä Prisma, Cittari ja jopa Halpa-Halli? Ei mitään järkeä, en myöskään osta Salesta tai Siwasta mitään koska niissä on kallista, vaikka niissäkin on yleensä parempi valikoima normaaleja tuotteita joita haluan ostaa, kuin Lidlissä. 

Onko se niin vaikea tajuta, että jos mun mies haluaa syödä ruispaloja, niin sitten minä ostan niitä ruispaloja enkä mitään halpisruisleipää joka maistuu ihan erilaiselta? Ja kun minä haluan jotain tiettyä jugurttia josta tykkään, niin miksi ostaisin väkisin Lidlistä jotain ihan muuta tilalle? Kyllä minä katson isoista marketeista mistä saan halvimmalla ne tuotteet joita haluan ostaa, eli mitä haluan käyttää.

[/quote]

lidl myy vaasan ruispaloja. 

Vierailija
10/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:14"]No ei meidän Lidlissä ainakaan ole mikään häävi hevi- osasto, pahvilaatikoissa jotain puolinahistuneita.
[/quote]

Samoin. Tykkäisin käydä enemmänkin lidissä mutta suurin osa ruuistamme on kasviksia ja haluan niiden olevan hyviä. ToivoTtavasti meidän uuteen lidukkaan tulee hyvä heviosasto.

Vierailija
11/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:14"]No ei meidän Lidlissä ainakaan ole mikään häävi hevi- osasto, pahvilaatikoissa jotain puolinahistuneita. Ja lihavalikoima on todella pieni ja surkea. Miksi ihmeessä ostaisin sieltä, kun heti tien toisella puolella on Minimani joka on iso marketti josta saa kaikenlisäksi lihatuotteet halvemmalla kuin Lidlistä, sen lisäksi sieltä saa työkaluja myöden kaiken muunkin, ja kun on vielä Prisma, Cittari ja jopa Halpa-Halli? Ei mitään järkeä, en myöskään osta Salesta tai Siwasta mitään koska niissä on kallista, vaikka niissäkin on yleensä parempi valikoima normaaleja tuotteita joita haluan ostaa, kuin Lidlissä. 

[/quote]

Landepaukku!

Vierailija
12/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän siellä Prismassa tai Cittarissa on herkkuja.

Vierailija
13/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:10"]

[/quote]

Ne ovat ihan tavallista kansan ruokaa eri puolilla maailmaa, mutta Suomessa ne ovat eliittiruokaa. Meillä on hyvin erikoinen perusruokavalio.

Vierailija
14/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:04"]Sinunko mielestä kikherneet ovat jotenkin poikkeuksellinen ruoka-aine?
[/quote]

Oletko tyhmä? "Tiedän, että jotkut syövät mahdollisimman vaikeasti ja näiden ihmisten ruuan tulee sisältää >>10 kriteeriä täyttäviä soijapapuja<<, >>kalleimpia kanadalaisia linssejä<< sekä >>GoGreenin<< kikherneitä,"

Vierailija
15/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:14"]No ei meidän Lidlissä ainakaan ole mikään häävi hevi- osasto, pahvilaatikoissa jotain puolinahistuneita. Ja lihavalikoima on todella pieni ja surkea. Miksi ihmeessä ostaisin sieltä, kun heti tien toisella puolella on Minimani joka on iso marketti josta saa kaikenlisäksi lihatuotteet halvemmalla kuin Lidlistä, sen lisäksi sieltä saa työkaluja myöden kaiken muunkin, ja kun on vielä Prisma, Cittari ja jopa Halpa-Halli? Ei mitään järkeä, en myöskään osta Salesta tai Siwasta mitään koska niissä on kallista, vaikka niissäkin on yleensä parempi valikoima normaaleja tuotteita joita haluan ostaa, kuin Lidlissä.  Onko se niin vaikea tajuta, että jos mun mies haluaa syödä ruispaloja, niin sitten minä ostan niitä ruispaloja enkä mitään halpisruisleipää joka maistuu ihan erilaiselta? Ja kun minä haluan jotain tiettyä jugurttia josta tykkään, niin miksi ostaisin väkisin Lidlistä jotain ihan muuta tilalle? Kyllä minä katson isoista marketeista mistä saan halvimmalla ne tuotteet joita haluan ostaa, eli mitä haluan käyttää. [/quote] Landepaukku!

[/quote]

Kuule, tämä on keskikokoinen kaupunki Suomessa, eikä se Helsinki ole juuri sen kummempi, sielläkin olen kymmenen vuotta asunut. Ero on siinä että täällä ei ole ratikkaa tai metroa, joutuu omalla autolla kulkemaan. Jos se on kaupunkilaisuuden määritelmä, että ei ole isoja marketteja, vaan joutuu valitsemaan Alepan ja Lidlin välillä, niin olen mielelläni maalainen, meillä täällä sentään on valinnanvaraa kaikessa.

Vierailija
16/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:10"]

[/quote]

Ne ovat ihan tavallista kansan ruokaa eri puolilla maailmaa, mutta Suomessa ne ovat eliittiruokaa. Meillä on hyvin erikoinen perusruokavalio.
[/quote] eliittiruokaa? Minä syön, koska olen kasvissyöjä ja nuo ovat hyvä proteiinilähde.

Vierailija
17/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:22"]

Enemmän siellä Prismassa tai Cittarissa on herkkuja.

[/quote]

Juu, ja Helsingissä on enemmän teattereita kuin Kokkolassa, mutta Pariisisssa niitä on vielä enemmän kuin Helsingissä. On kai Corolla huono auto, kun sillä ei selviä maastossa yhtä hyvin kuin Land Roverilla. Jotain tolkkua näihin vertailuihin kun vielä saisi, mutta turha toivo.

Vierailija
18/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:10"] Minäkään en tunne ketään, joka söisi soijapapuja, linssejä tai kikherneitä. [/quote] Ne ovat ihan tavallista kansan ruokaa eri puolilla maailmaa, mutta Suomessa ne ovat eliittiruokaa. Meillä on hyvin erikoinen perusruokavalio. [/quote] eliittiruokaa? Minä syön, koska olen kasvissyöjä ja nuo ovat hyvä proteiinilähde.

[/quote]

Me kasvissyöjät olemme tavallaan eliittiä. Samalla tavalla kuin jazzin tai oopperan ystävät. Vähemmistöä, joka harrastaa vaativampia asioita kuin enemmistö. Minulle eliitti ei ole kirosana ollenkaan.

Vierailija
19/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:17"]

[/quote]

lidl myy vaasan ruispaloja. 

[/quote]

Ja monen muunkin suomalaisen valmistajan ruispaloja. Mutta kotimaisia banaaneja siellä ei ole, eli on se niin huono kauppa! Saksan pojan panaanit on pahoja ja keenilapimutoituja.

Vierailija
20/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän saa jo jokaisesta Lidlistä valmiita salaatteja, leipiä ja marja- ja hedelmäannoksia. Eli kyllä sieltä saa helposti terveellisempääkin kuin eineshamppari.