työtön! mistä sosiaalisia kontakteja?
Alkaa hajottaa. On kavereita joiden kanssa juttelen ja näenkin joskus, mutta kaipaisin et saisin olla ihmisten kanssa päivittäin. Töitä ei ole löytynyt ja kouluun sitten varmaan vasta syksyllä pääsee jos pääsee. Vinkkejä ja kokemuksia?
Kommentit (9)
Harrastamaan jotain. Jos aiot kertoa, että ei ole varaa, niin yritä etsiä jotain maksutonta tai mahdollisimman halpaa, ja työttömät saavat yleensä alennuksia. Mieti itse, mikä on sinun juttusi: hevospoolo, pitsinnypläys vai mikä.
Okei. Kiitos konkreettisista vinkeistä. Ajattelin itse netissä tutustumista, mutta oikeastaan parempi tuollainen tekeminen. Harrastaminen on ollut vähän haasteellista, kun oon lisäksi vielä yksinhuoltaja ja oon luonteeltani hirvee "yksintekijä". Mut pakko yrittää oppia tekeen toisten kanssa sitten :)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:33"]
Minä ilmoittauduin vapaaehtoistyöntekijäksi. Sitä vaan ei saa liikaa tehdä, ettei mene korvaukset. Itse olin 2 kertaa viikossa nelisen tuntia urheiluseuran joukoissa.
[/quote]
miksi? mitä järkeä?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:31"]
Alkaa hajottaa. On kavereita joiden kanssa juttelen ja näenkin joskus, mutta kaipaisin et saisin olla ihmisten kanssa päivittäin. Töitä ei ole löytynyt ja kouluun sitten varmaan vasta syksyllä pääsee jos pääsee. Vinkkejä ja kokemuksia?
[/quote]
Mitä vitun sosiaalisia kontaksteja?
Älä lue niitä naistenlahtiä.
Jos sulla on miek, niin siinä on sulle kontaktia. Jos ei ole miestä, niin saat sellaisen puolessa tunnissa.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:33"]
Minä ilmoittauduin vapaaehtoistyöntekijäksi. Sitä vaan ei saa liikaa tehdä, ettei mene korvaukset. Itse olin 2 kertaa viikossa nelisen tuntia urheiluseuran joukoissa.
[/quote]
miksi? mitä järkeä?
[/quote] pääsin mukaan kivaan porukkaan, pystyin ottamaan lapseni mukaan ja hän sai seurata rakasta lajiaan,joka toisen kotipelin pääsi katsomaan ilman työvuoroa, oli mahdollisuus osallistua mukaviin reissuihin porukan mukana, sain olla kokemassa kultahuumaa jne.
En tiedä mistä luot sosiaalisuutta mutta ajattelin mainita sen verran, että työttömänä tietää miltä tuntuu olla eläkkeellä. Kun viimesen kerran leimaa firman kellokortin ja lähtee ensin lomille ja siitä eläkkeelle, voi olo tulla aika tyhjäksi. Työpaikalle ei voi mennä norkoilemaan. Näkeekö vanhoja työkavereita enää? Siinä mielessä kannattaa miettiä sellaista tekemistä joka kantaa työelämän ulkopuolella: työttömyydessä, pitkäaikaisessa sairaudessa ja eläkkeellä.
Suosittelisin tanssiharrastuksen aloittamista.
Seurakunnasta. Siellä on päivittäin monenlaista toimintaa.
"Kyllä tekevälle aina töitä löytyy"