Jos rokotepassi tulee työpaikoille, saako sen
Passin heti ensimmäisen rokotteen jälkeen Suomessa? Käsittääkseni maakohtaisia eroja ja löydän Suomesta ristiriitaista tietoa…
Kommentit (27)
Koronapassiin vaaditaan 2 rokottsrs
Jes, sitten ei tarvii mennä töihin.
Passi menee kahdenkin piikin saaneilla ihan pian punaiselle. Sitten on otettava kolmas, neljäs ja niin edelleen. Karuselli pyörii.
Entä Jos haluan mennä baariin viikonloppuna jossa vaaditaan passi, jos käyn huomenna 1. Rokotteella, saanko vaadittavan paperin silloin? Sen skannattavan jutun?
Mun miehen työpaikalla vaaditaan kaikilta koronapassi 1.12. alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Entä Jos haluan mennä baariin viikonloppuna jossa vaaditaan passi, jos käyn huomenna 1. Rokotteella, saanko vaadittavan paperin silloin? Sen skannattavan jutun?
Passin saa VAIN jos olet saanut koko rokotesarjan. Et saa jos olet vain puoliksi rokotettu tai rokottamaton.
Vierailija kirjoitti:
Et saa
Vierailija kirjoitti:
Ai missä?
Kyllä sen ”passin”, eli koronarokotudtodistuksen saa ihan kuka vaan, koska vaan. Mutt ajos ei ole kahta rokotetta, siinä lukee, että 1/2 tai peräti 0/2, ja silloin sillä ei pääse sinne mihin todistusta vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi töissä ulkomailla? Suomessa tällainen on perustuslain vastaista.
Miten joku voi olla niin saamaton, että ei saa rokotetuksi itseään ajoissa. Pääsy ravintolaan tai työpaikalle on vasta tarpeeksi motivoiva tekijä liikuttaa omaa ahteria eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai missä?
No en kerro työpaikkaa, mutta pk-seudulla. Mies on hitsaaja. Viime viikolla aloitti tässä kohteessa ja silloin vaadittiin ekana päivänä enintään 48h sisällä otettu negat. testitulos. Ei tuo haittaa kun rokotukset on otettu ja testin yksityisellä maksoi työnantaja.
Sitten pitää käydä testissä muutaman kerran viikossa omalla rahalla, negatiivinen testitulos antaa 72 tunniksi koronapassin.
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää käydä testissä muutaman kerran viikossa omalla rahalla, negatiivinen testitulos antaa 72 tunniksi koronapassin.
Vai olikohan 48h. No, kuitenkin. Jossain paikoissa työnantaja saattaa maksaa sen testin ottamisen. Helsingissä on sellaisia pikatestipaikkoja joissa saa tuloksen puolessa tunnissa, kuulemma maksaa 25€. En kyllä sääli ketään joka on tämän takia jotenkin pulassa kun rokote on ollut kaikille saatavilla kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai missä?
No en kerro työpaikkaa, mutta pk-seudulla. Mies on hitsaaja. Viime viikolla aloitti tässä kohteessa ja silloin vaadittiin ekana päivänä enintään 48h sisällä otettu negat. testitulos. Ei tuo haittaa kun rokotukset on otettu ja testin yksityisellä maksoi työnantaja.
Tuo nyt on täyttä p*skaa.
Lain mukaan passia ei voi vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi töissä ulkomailla? Suomessa tällainen on perustuslain vastaista.
Suomessa. Voi olla että kohteen omistaa joku ulkomainen yhtiö? Miehen työnantaja tekee alihankintana töitä useille eri yritykselle, monet isoja kansainvälisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passin saa VAIN jos olet saanut koko rokotesarjan. Et saa jos olet vain puoliksi rokotettu tai rokottamaton.
Kohta siis katoaa passit kaikilta yli 40-vuotiailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai missä?
Tuo nyt on täyttä p*skaa.
Lain mukaan passia ei voi vaatia.
Ihan sama mulle mitä uskot.
Eikös sen saa heti ensimmäisestä. Siinä vaan sanotaan että yksi rokote otettu ja riippuu paikasta, riittääkö heille yksi rokote?