Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehopositiivinen, mitä tekisit/ajattelisit/sanoisit, jos terveysvero otettaisiin käyttöön?

Vierailija
25.11.2021 |

Eli makeisten, suklaiden, pullien, munkkien, sipsien, juustonaksujen, ranskalaisten, pizzojen jne. arvonlisävero vedettäisiin tappiin. Miten korkea alv:n pitäisi tällaisten kohdalla olla ennen kuin se muuttaisi kehopositiivisen ruokavaliosi normaalin ihmisen ruokavalioksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kehopositiiviset ympäri Suomen alkaisivat hyppiä raivoissaan ja maapallo sinkoaisi pois kiertoradaltaan.

Vierailija
2/17 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat järkyttävän lihavia. Terveysvero korkealle, sipsipussi 10 eur, pieni karkkipussi 5 eur, suklaapatukka 5 eur jne.........lihavat laihdutuskuurille, kuormittavat terveydenhuoltoa, maksakoon itse sitten terveydenhuoltonsa koska märehtivät sitä moskaa suuhunsa paisuvat kuin ilmapallot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/17 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuisin silmissä.

Vierailija
5/17 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tekisi mieli enemmän viinaa, jos herkuttelu olisi noin kallista. Jotakin hyvvää pitää saada, eli kuolisin nopeammin viinaan. Kumpi sitten parempi.

N 59kg/170cm

Vierailija
6/17 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostaisi. Varmaan kauppiaita ja elintarviketeollisuuden edustajia ahdistais kyllä.

Vierailija
7/17 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ihan sama minulle.

En ole syönyt munkkia tai pullaa tai kakkua tai ranskalaisia moneen vuoteen. Pizzaa joskus, ehkä kerran kuukaudessa, karkkia jos eivät sisällä liivatetta sillä olen vegetariaani. 

Minulla olisi joka tapauksessa varaa syödä niitä vaikka maksaisivat kaksi kertaa enemmän, niin vähän niitäkin menee.

Olen 168cm pitkä ja tänä aamuna vaaka näytti tasan 53 kiloa. Siinä se heittelee, 53  ja 53.5 välillä ja näin on mennyt  koko ikäni. En liho, olen ennemminkin laiha ja siitä saan kyllä sitten kuulla. Ihanat miehet varsinkin katsoo asiakseen huomautella painostani ja ohuista sääristäni joita korostan oiken tarkoituksella.

Välillä olen zombi ja välillä elävä kuollut. Kehotetaan menemään kotiin syömään. Ollaan niin ihanan hellyttävän "huolissaan" painostani ja terveydestäni. Ja tiedätkö mitä? Olen kehopositiivinen!

Pidän itsestäni. Hyväksyn itseni. Pidän itsestäni huolta enkä halua muuttaa mitään! Pidätkö sinä itsestäsi? Oikeasti?

Olen kehopositiivinen myös kaikenkokoisia ja näköisiä muitakin kehoja kohtaan. Minulla ei aiheuta minkäänlaista kauhua se minkä kokoinen tai näköinen joku toinen on. Ei vammat eikä puutteet. Kaikki ihmiset ovat minun silmissäni yhtä arvokkaita, kukaan ei ole parempi eikä huonompi. Jokaisella on yhtäläinen oikeus olla ja elää.

En tunne seksuaalista vetoa ylipainoiseen tai lihavaan mieheen, mutta en tunne tarvetta sitä julistaa hänelle tai maailmalle. Minun mielipiteeni ei tee hänestä huonompaa.  Itse kuulun siihen yhteen neljäsosaan suomalaisista jotka ovat normaalipainoisia tai hoikkia, kuulutko sinä?

Minulla on maailman paras aviomies ja kaksi ihanaa lasta. Elämäni on hyvää ja katson kaikkea positiivisesti. Miten sinulla menee? Oletko onnellinen ja tyytyväinen? Rakastetaanko sinua?

Vierailija
8/17 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.....

Vierailija
9/17 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista veroa todella on suunniteltu:

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/uusi-terveysvero-puhuttaa-veron-suur…

"Verotus on yksi väline kansanterveyden vahvistamiseksi. Hallituksen on viipymättä asetettava työryhmä selvittämään terveysperusteisen veron käyttöönottoa hallitusohjelmakirjauksensa mukaisesti, pääsihteeri Vertti Kiukas painottaa SOSTE:n verkkosivuilla.

Oletko lääkäri, hammaslääkäri, proviisori tai farmaseutti? Kirjautumalla täällä saat kaikki Mediuutisten digisisällöt käyttöösi maksutta. Muut, tee tilaus täällä.

Pääministeri Sanna Marinin (sd) hallitusohjelmassa on kirjaus terveyttä edistävästä verosta.

– Hallitus selvittää mahdollisuuden ottaa käyttöön kansanterveyttä edistävän veron, joka kohdistuisi esimerkiksi sokeriin. Hallitus vaikuttaa myös EU:ssa siihen, että uudenlaisia terveyttä edistäviä veroja voidaan ottaa käyttöön, kerrotaan hallitusohjelmassa.

SOSTE:n terveysveromallissa kaikkia elintarvikkeita ei pantaisi verolle, vaan asiaan vaikuttaisi tuotteen ravintoainepitoisuudet. Kasvikset, hedelmät ja vihannekset olisivat verottomia."

Tuosta tehdään sitten varmaan se "ruokapassi", joka olisi vastaava kuin koronapassi. Näitä tulee lisää, jo suostuu ensimmäiseen perustuslain vastaiseen passiin.

Vierailija
10/17 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan miksi listaltasi ei löydy kaljaa.

Vierailija
11/17 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehopositiivinen ja ruokavalioni on jo normaalin ihmisen ruokavalio. BMI reilut 19.

Vierailija
12/17 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittas varmaan montaakin kahvilan pitäjää, suklaamestareita ja jäätelökiskoja jne.

Vierailija
13/17 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kehopositiivinen, mutta raha toimii aina hyvänä kannustimena asiaan kun asiaan.

Vierailija
14/17 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän on jo: sairaalassa poliklinikkamaksu, terkassa käyntimaksu, julkisessa hammashoidossa jos jonkinmoista toimenpidemaksua. Ne maksaa jotka käyttää.

Vierailija
15/17 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olen noita mainitsemiasi syönyt 40 vuoteen siksi että ne eivät ole vegaanisia. Toki nykyään on valikoimaa kaupassa mutta mieluummin syön itsetehtyä ruokaa. Ja voihan sitä itsekin leipoa vegaanista pullaa mutta se on kerran vuoteen kun jaksan. Vegaaninen pitsa on kyllä hyvää ja sitä tulee tehtyä kerran kuussa. Marjasmoothiet, hedelmät, raasteet, kasvispadat ja -laatikot ovat minun normaalia ruokaa.

Minulle ylipaino tuli syöpähoidoista ja -lääkkeistä. Siitä huolimatta harrastan liikuntaa sen minkä pystyn ja kuitenkin tavoitteellisesti.

Vierailija
16/17 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kehopositiivinen, läski kylläkin. Mutta eipä tuolla olisi itselleni mitään vaikutusta koska syön noita todella harvoin.  Olen läski koska muutoin ruokailutottumukset ovat mitä ovat. Enkä liiku paljoakaan.

Vierailija
17/17 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Painoni on noussut, koska käytän liikaa alkoholia. Kaikki kalorit eivät suinkaan tule vain ruoasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän