Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävällä suhde varattuun mieheen

Vierailija
19.02.2015 |

En oikein tiedä minne purkaisin ahdistustani, joten valitsin anonyymin nettipalstan.

Läheinen ja rakas ystäväni on siis suhteessa naimisissa olevaan mieheen. Ystäväni on umpirakastunut, ja tuntuu uskovan aivan epäröimättä kaikki miehen tarinat vaimonsa kaiheudesta, pihtaamisesta, pettämisestä, erilaisista elämänarvoista ja kaikinpuolisesta yhteensopimattomuudesta, rakkaudettomuudesta puhumattakaan. Silti mies ei voi jättää vaimoaan, vaan vetoaa siihen, että vaimo ei varmasti antaisi tavata lapsia enää, jos eroaisivat. 

Päivittäin kuuntelen puhelimessa tai kasvotusten, miten ihana tuo mies on ja miten kauhea hänen vaimonsa on, ja miten surkeaa on, että niin hyvää miestä kohdellaan niin huonosti. Ja myös sitä, miten ihania yhteisiä salaisia hetkiä on vietetty, ja miten suurta ja ennenkuulumatonta intohimoa heidän välillään on. Sen intohimon voittaa syvyydessään vain heidän käsittämätön rakkautensa ja henkinen yhteytensä.

Ja mua ahdistaa. Ystäväni on mulle todella rakas, ja haluaisin hänelle pelkkää hyvää. Yritän varovasti sanoa, että kenties, kenties tässä nyt viedään kahta naista kuin pässiä narussa, ja ennen pitkää molempia sattuu pahasti. Että kenties miehen vaimo ei ole lainkaan tietoinen avioliittonsa surkeudesta. Kenties mies ei suinkaan ole pahuutta uhkuvan hirviövaimonsa voimaton uhri, jolla ei ole muuta mahdollisuutta, kuin etsiä elämäänsä edes hieman lohtua ja lämpöä avioliiton ulkopuolisesta suhteesta. Mutta mun sanomiset menevät ohi korvien, kuin suvituulen suhina. 

Kertokaahan, mitä voin tehdä, vai voinko mitään? Ahdistaa ystäväni puolesta, jonka uskon saavan turpiinsa aika rankasti. Ahdistaa myös miehen vaimon puolesta, jota petetään surutta mennen tullen, ja haukutaan päälle.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee mitään. Kaikki tulevat vielä saamaan palkkansa. Nimim. Ent. Toinen nainen

Vierailija
2/7 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuohon olisi joku lääke, niin ei kait sitä kukaan tekisi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaveri on ensihuumassa, ei maksa vaivaa tehdä mitään. Mutta ajat muuttuvat vielä. Kun on mennyt puoli vuotta tai vuosi, voit alkaa keskustella siitä, mitkä ovat kaverin odotukset suhteelta. Oma kaverini kuunteli järkipuhetta siinä mielessä, että kun sanoin, että hänen kannattaa laittaa itse joku aikaraja sille, milloin miehen pitäisi erota vaimostaan, niin hän myös teki niin. En siis mitenkään sanellut tätä asiaa kaverilleni, vaan hän itse myös ymmärsi asian ja alkoi kyseenalaistaa miehen sanomisia, kun aikaa kului. Kaverin sivusuhde löytyi töistä, vaimo oli myös "kamala" (vaikka rakensivat taloa vaimon kanssa), mies ei voinut jättää vaimoa "lasten takia", vaikka lapset olivat teini-ikäisiä.

Mutta siis minusta autat eniten, jos keskustelet ääneen kaverisi odotuksista, se voi auttaa häntä setvimään omia ajatuksiaan. Viime kädessä hänen on tietysti oivallettava itse, mitä haluaa, roikkua toisena naisena vuosia ilman, että mies toteuttaa lupauksiaan.

Vierailija
4/7 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastunut nainen ei tosiaan useinkaan kuuntele järkipuhetta. Mutta älä mene mukaan hänen juttuihinsa, älä siis mitenkään kannusta ja tuo kuitenkin esille selvästi se, että et haluaisi ystäväsi kuluttavan aikaansa tähän mieheen. 

Voit myös yrittää saada ystäväsi tapailemaan vapaita miehiä. Esim. voit yrittää saada hänet laatimaan nettitreffiprofiilin. Jo se, että ystäväsi vaihtaisi ajatuksia vapaiden miesten kanssa, voisi auttaa. 

Vierailija
5/7 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mitään, etkä tosiaan edes tiedä koko totuutta, ei ystäväsikään... Mutta voit kuunnella, mutta älä hehkuta tai muutoin lähde mukaan, ei rakastunut ihminen kuuntele järkipuhetta, eli yritä vähätellä sopivasti.

Vierailija
6/7 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 18:18"]

Rakastunut nainen ei tosiaan useinkaan kuuntele järkipuhetta. Mutta älä mene mukaan hänen juttuihinsa, älä siis mitenkään kannusta ja tuo kuitenkin esille selvästi se, että et haluaisi ystäväsi kuluttavan aikaansa tähän mieheen. 

Voit myös yrittää saada ystäväsi tapailemaan vapaita miehiä. Esim. voit yrittää saada hänet laatimaan nettitreffiprofiilin. Jo se, että ystäväsi vaihtaisi ajatuksia vapaiden miesten kanssa, voisi auttaa. 

[/quote]

Tässä on se ongelma, että kaveri voi kokea, että toinen ei "ymmärrä" häntä vaan pelkästään tuomitsee hänet ja seurauksena voi olla se, että suhde jatkuu, mutta kaveri ei koe, että hän voi enää avautua ap:lle asiasta.

Ja kun tuo kaveri kerran on hullaantunut tuohon mieheen, niin eipä häntä silloin ne vapaat sinkkumiehet kiinnosta.

Vierailija
7/7 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla miehelläni on suhde toiseen naiseen. Kävin tälle naiselle näyttäytymässä ja kysymässä tietääkö minun olevan raskaana. Sanoi tietävänsä muttei ongelma ole kuulemma sen vaan minun. Minun on turha hänelle tulla pillittään jos en ole miestäni riittävästi pystynyt tyydyttään. Vielä käski katsoa peiliin että pidänkö itseäni viehättävä mahani kanssa. Kuinka nainen voi olla noin paha toista kohtaan. Tai pikkupimuhan se näytti olevan. 

En tiedä haluanko jatkaa enää mieheni kanssa. Mieheni kyllä vakuuttelee ettei ole kysymys muusta kuin seksistä. Nainen tuntui ainakin luulevan muuta. 

Onneksi kuitenkin mieheni kertoi tästä suhteesta itse,enkä kuullut sitä jostain muualta. Eikä syytä minua siitä. Ei pystynyt vaan vastustaan kiusausta kun nuori nainen osoitti kiinnostusta vielä hänen ikäiselleen miehelle. 

Mutta kyllä niin naiset kuin miehetkin voisi ajatella että sormus siinä nimettömässä tarkoittaa yleensä sitä että joku odottaa kotona. Vapaita miehiä luulisi riittävän, vai onko kyse siitä että nauttii kun pystyy iskemään jonkun puolison.