Ärsyttää, työskentelen IT-alalla, joten olen ilmainen tietokoneen huoltomies
aina jos jonkun pitää tehdä jotain vaikeampia konejuttuja (formatoida, asentaa windows, koota tietokone, vaihtaa prossu yms. yms.) niin minua pyydetään apuun "koska ammattilainen maksaa niin paljon"
Sitten luullaan että saan koneen toimimaan sormia napsauttamalla ja nuristaan kun kasaan heidän tietokonettaan olkkarissa vielä päivällisaikaan.
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:25"]
"Tekisitkö muutaman kakun mun synttäreille?" "Neuloisitko mulle villasukat" "Virkkaatko mulle maton?" "Tekisitkö ruuat mun polttareihin?" "Olisitko kahvinkeittovastuussa meidän kesäjuhlissa?" "Toisitko meille töistä jotkut hyvät pullat?" T. Käsitöitä harrastava ravintola-alan ihminen. Toki mielelläni virkkaan, mutta aika moni peruu matto/sukka/paitatilauksensa kun kuulee hintani. Minulta kun pyydetään usein käsitöitä siksi kun kaupassa on niin kovin kallista. Eivät tajua, että käsin tehdyt ovat vielä kalliimpia :D Mielelläni myös auttelen kakkujen tekemisessä jne, mutta lähinnä minua ärsyttää se oletus että tottakai minä autan, olenhan alan ihminen. Olimme anoppini viisikymppisillä puolisen vuotta sitten, ja hän vain kylmän viileästi totesi juhla-aamuna, että minähän sitten varmaan keittelen ja kaatelen kahvit että hän saa seurustella vieraiden kanssa... ymmärrettävää toki ettei juhlakalu halua viettää juhliaan keittiössä, mutta olisi sitten tilannut pitopalvelun. Minustakin olisi ollut mukavaa seurustella vieraiden kanssa, kun kuitenkin suurimman osan mieheni suvusta näin silloin ensimmäistä kertaa. Kiva siinä sitten oikoa enoille ja tädeille että "en mä mikään tarjoilija täällä ole vaan tuon juhlakalun vanhimman pojan avovaimo..." kun minua juoksutettiin kakkujen ja kahvien ja tiskien ja milloin minkäkin perässä...
[/quote]
Onneksi en ole keittöalan ihminen, niin ihan sukurakkautta olen autellut vanhempieni ja anopinkin synttäreillä. Tuntuu olevan, että jos olet kokki, leipuri tai ravintola-alan ihminen,sitä ei missään nimessä saa pyytää auttamaan, kun juuri hän haluaa istua olkkarissa seurustelemassa anopin kirkkokuoroystävien kanssa.
Onneksi me merkonomit ja hoitajat ihan ilolla auttelemma kahvin kaatelussa sukulaisten synttäreillä
[/quote]
Eihän teistä merkonomeista paljon muuhunkaan ole, joten hyvä, että edes joskus pääsette jotain tekemään, vaikka se olisikin vapaalla :)
Kyllä minä pyydän apua tutuilta ja maksan reilusti.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:25"] "Tekisitkö muutaman kakun mun synttäreille?" "Neuloisitko mulle villasukat" "Virkkaatko mulle maton?" "Tekisitkö ruuat mun polttareihin?" "Olisitko kahvinkeittovastuussa meidän kesäjuhlissa?" "Toisitko meille töistä jotkut hyvät pullat?" T. Käsitöitä harrastava ravintola-alan ihminen. Toki mielelläni virkkaan, mutta aika moni peruu matto/sukka/paitatilauksensa kun kuulee hintani. Minulta kun pyydetään usein käsitöitä siksi kun kaupassa on niin kovin kallista. Eivät tajua, että käsin tehdyt ovat vielä kalliimpia :D Mielelläni myös auttelen kakkujen tekemisessä jne, mutta lähinnä minua ärsyttää se oletus että tottakai minä autan, olenhan alan ihminen. Olimme anoppini viisikymppisillä puolisen vuotta sitten, ja hän vain kylmän viileästi totesi juhla-aamuna, että minähän sitten varmaan keittelen ja kaatelen kahvit että hän saa seurustella vieraiden kanssa... ymmärrettävää toki ettei juhlakalu halua viettää juhliaan keittiössä, mutta olisi sitten tilannut pitopalvelun. Minustakin olisi ollut mukavaa seurustella vieraiden kanssa, kun kuitenkin suurimman osan mieheni suvusta näin silloin ensimmäistä kertaa. Kiva siinä sitten oikoa enoille ja tädeille että "en mä mikään tarjoilija täällä ole vaan tuon juhlakalun vanhimman pojan avovaimo..." kun minua juoksutettiin kakkujen ja kahvien ja tiskien ja milloin minkäkin perässä... [/quote] Onneksi en ole keittöalan ihminen, niin ihan sukurakkautta olen autellut vanhempieni ja anopinkin synttäreillä. Tuntuu olevan, että jos olet kokki, leipuri tai ravintola-alan ihminen,sitä ei missään nimessä saa pyytää auttamaan, kun juuri hän haluaa istua olkkarissa seurustelemassa anopin kirkkokuoroystävien kanssa. Onneksi me merkonomit ja hoitajat ihan ilolla auttelemma kahvin kaatelussa sukulaisten synttäreillä [/quote] laitoin vahingossa yläpeukun, piti laittaa alapeukku . Pointti on se, että vain ammatin perusteella nakitetaan töihin. Ylipäätään tuo nakitus on törkeää. Kunhan kasvatan selkärangan, alan kieltäytymään kaikesta jota en halua tehdä. T. Juristi
[/quote]
Kannattaa ollakin tarkkana. Minä olen mielenterveyshoitaja ja minun kuulleni ei saa puhua sanaakaan masennuksesta tai alakulosta. Alan heti periä tuntitaksaa. Joten varo vain, ettei kuultesi kukaan mene kysymään, että onkohan tämä sellainen asia, että pitäisi ottaa lakimies hoitamaan. Hyi saastat, kun käyttävät hyväksi.
[/quote]
No joo, jos et ymmärrä mitä eroa on noissa kahdessa on, niin ei voi mitään. Luuletko, että psykologi tai psykiatri alkaa ilmaiseksi kuuntelemaan esim. naapureidensa murheita? Lakineuvoja et saa mistään ilmaiseksi, eikä niitä kukaan tavan tallaaja osaa sinulle varmuudella antaa. Jos kysyt mitä tahansa keneltä tahansa lakimieheltä, niin se maksaa. Samoin kunnon kakkuja ei kukaan ammattilainen ala ilmaiseksi sukulaisilleen paistelemaan. Enpä muuten usko, että mielenterveyshoitajana kamalasti joudut tekemäön ystävillesi ilmaista työtä. Ei tule nimittäin minulle edes heti mieleen, että mitä sinulta osaisin pyytää palveluksena, mutta ilmaisia kakkuja ja lakineuvoja kyllä ottaisin vastaan.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:25"]
"Tekisitkö muutaman kakun mun synttäreille?" "Neuloisitko mulle villasukat" "Virkkaatko mulle maton?" "Tekisitkö ruuat mun polttareihin?" "Olisitko kahvinkeittovastuussa meidän kesäjuhlissa?" "Toisitko meille töistä jotkut hyvät pullat?" T. Käsitöitä harrastava ravintola-alan ihminen. Toki mielelläni virkkaan, mutta aika moni peruu matto/sukka/paitatilauksensa kun kuulee hintani. Minulta kun pyydetään usein käsitöitä siksi kun kaupassa on niin kovin kallista. Eivät tajua, että käsin tehdyt ovat vielä kalliimpia :D Mielelläni myös auttelen kakkujen tekemisessä jne, mutta lähinnä minua ärsyttää se oletus että tottakai minä autan, olenhan alan ihminen. Olimme anoppini viisikymppisillä puolisen vuotta sitten, ja hän vain kylmän viileästi totesi juhla-aamuna, että minähän sitten varmaan keittelen ja kaatelen kahvit että hän saa seurustella vieraiden kanssa... ymmärrettävää toki ettei juhlakalu halua viettää juhliaan keittiössä, mutta olisi sitten tilannut pitopalvelun. Minustakin olisi ollut mukavaa seurustella vieraiden kanssa, kun kuitenkin suurimman osan mieheni suvusta näin silloin ensimmäistä kertaa. Kiva siinä sitten oikoa enoille ja tädeille että "en mä mikään tarjoilija täällä ole vaan tuon juhlakalun vanhimman pojan avovaimo..." kun minua juoksutettiin kakkujen ja kahvien ja tiskien ja milloin minkäkin perässä...
[/quote]
Onneksi en ole keittöalan ihminen, niin ihan sukurakkautta olen autellut vanhempieni ja anopinkin synttäreillä. Tuntuu olevan, että jos olet kokki, leipuri tai ravintola-alan ihminen,sitä ei missään nimessä saa pyytää auttamaan, kun juuri hän haluaa istua olkkarissa seurustelemassa anopin kirkkokuoroystävien kanssa.
Onneksi me merkonomit ja hoitajat ihan ilolla auttelemma kahvin kaatelussa sukulaisten synttäreillä
[/quote]
Jos sovitaan yhdessä, että tehdään yhdessä, niin se on ok. Mutta usein tuo menee niin, että 'Maija leipoo, kun osaa sen homman ja Tiina tarjoilee, kun sillä on sitä kokemusta'. Missä ne miehet muuten yleensä on näillä anopin viisikymppisillä? Ei varmaan keittiössä päinkään.
Olen valokuvaaja ja aina tuttujen ja kavereiden häissä ym tapahtumissa töissä. Olisi kivaa olla välillä vieraanakin. Lisäksi minua pyydetään "tekaisemaan" levynkannet, kotisivut, perhekuvat ja onnittelukortit koska se on mulle niin helppoa ja nopeaa ja teen mielelläni vapaa-ajallani ilmaiseksi tutuille asioita. Not.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:25"] "Tekisitkö muutaman kakun mun synttäreille?" "Neuloisitko mulle villasukat" "Virkkaatko mulle maton?" "Tekisitkö ruuat mun polttareihin?" "Olisitko kahvinkeittovastuussa meidän kesäjuhlissa?" "Toisitko meille töistä jotkut hyvät pullat?" T. Käsitöitä harrastava ravintola-alan ihminen. Toki mielelläni virkkaan, mutta aika moni peruu matto/sukka/paitatilauksensa kun kuulee hintani. Minulta kun pyydetään usein käsitöitä siksi kun kaupassa on niin kovin kallista. Eivät tajua, että käsin tehdyt ovat vielä kalliimpia :D Mielelläni myös auttelen kakkujen tekemisessä jne, mutta lähinnä minua ärsyttää se oletus että tottakai minä autan, olenhan alan ihminen. Olimme anoppini viisikymppisillä puolisen vuotta sitten, ja hän vain kylmän viileästi totesi juhla-aamuna, että minähän sitten varmaan keittelen ja kaatelen kahvit että hän saa seurustella vieraiden kanssa... ymmärrettävää toki ettei juhlakalu halua viettää juhliaan keittiössä, mutta olisi sitten tilannut pitopalvelun. Minustakin olisi ollut mukavaa seurustella vieraiden kanssa, kun kuitenkin suurimman osan mieheni suvusta näin silloin ensimmäistä kertaa. Kiva siinä sitten oikoa enoille ja tädeille että "en mä mikään tarjoilija täällä ole vaan tuon juhlakalun vanhimman pojan avovaimo..." kun minua juoksutettiin kakkujen ja kahvien ja tiskien ja milloin minkäkin perässä... [/quote] Onneksi en ole keittöalan ihminen, niin ihan sukurakkautta olen autellut vanhempieni ja anopinkin synttäreillä. Tuntuu olevan, että jos olet kokki, leipuri tai ravintola-alan ihminen,sitä ei missään nimessä saa pyytää auttamaan, kun juuri hän haluaa istua olkkarissa seurustelemassa anopin kirkkokuoroystävien kanssa. Onneksi me merkonomit ja hoitajat ihan ilolla auttelemma kahvin kaatelussa sukulaisten synttäreillä [/quote] Eihän teistä merkonomeista paljon muuhunkaan ole, joten hyvä, että edes joskus pääsette jotain tekemään, vaikka se olisikin vapaalla :)
[/quote]
Juu, ei se kahvin kaataminen kuppiin niin raskasta ole :)
Lähinnä juuri huvittaa ne ihmiset, jotka nostavat kamalan älämölön, jos joutuvat joskus auttamaan toisia. MINUN ammattitaitoani ei käytetä hyväksi ja MINÄ en ainakaan anna itseäni käyttää hyväksi. No, siellä ihan rauhassa istuu sitten kuin tatti olohuoneessa muiden passatessa häntä. Turha vain itkeä sitten, kun itse ei saa apua missään.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:25"] "Tekisitkö muutaman kakun mun synttäreille?" "Neuloisitko mulle villasukat" "Virkkaatko mulle maton?" "Tekisitkö ruuat mun polttareihin?" "Olisitko kahvinkeittovastuussa meidän kesäjuhlissa?" "Toisitko meille töistä jotkut hyvät pullat?" T. Käsitöitä harrastava ravintola-alan ihminen. Toki mielelläni virkkaan, mutta aika moni peruu matto/sukka/paitatilauksensa kun kuulee hintani. Minulta kun pyydetään usein käsitöitä siksi kun kaupassa on niin kovin kallista. Eivät tajua, että käsin tehdyt ovat vielä kalliimpia :D Mielelläni myös auttelen kakkujen tekemisessä jne, mutta lähinnä minua ärsyttää se oletus että tottakai minä autan, olenhan alan ihminen. Olimme anoppini viisikymppisillä puolisen vuotta sitten, ja hän vain kylmän viileästi totesi juhla-aamuna, että minähän sitten varmaan keittelen ja kaatelen kahvit että hän saa seurustella vieraiden kanssa... ymmärrettävää toki ettei juhlakalu halua viettää juhliaan keittiössä, mutta olisi sitten tilannut pitopalvelun. Minustakin olisi ollut mukavaa seurustella vieraiden kanssa, kun kuitenkin suurimman osan mieheni suvusta näin silloin ensimmäistä kertaa. Kiva siinä sitten oikoa enoille ja tädeille että "en mä mikään tarjoilija täällä ole vaan tuon juhlakalun vanhimman pojan avovaimo..." kun minua juoksutettiin kakkujen ja kahvien ja tiskien ja milloin minkäkin perässä... [/quote] Onneksi en ole keittöalan ihminen, niin ihan sukurakkautta olen autellut vanhempieni ja anopinkin synttäreillä. Tuntuu olevan, että jos olet kokki, leipuri tai ravintola-alan ihminen,sitä ei missään nimessä saa pyytää auttamaan, kun juuri hän haluaa istua olkkarissa seurustelemassa anopin kirkkokuoroystävien kanssa. Onneksi me merkonomit ja hoitajat ihan ilolla auttelemma kahvin kaatelussa sukulaisten synttäreillä [/quote] laitoin vahingossa yläpeukun, piti laittaa alapeukku . Pointti on se, että vain ammatin perusteella nakitetaan töihin. Ylipäätään tuo nakitus on törkeää. Kunhan kasvatan selkärangan, alan kieltäytymään kaikesta jota en halua tehdä. T. Juristi
[/quote]
Kannattaa ollakin tarkkana. Minä olen mielenterveyshoitaja ja minun kuulleni ei saa puhua sanaakaan masennuksesta tai alakulosta. Alan heti periä tuntitaksaa. Joten varo vain, ettei kuultesi kukaan mene kysymään, että onkohan tämä sellainen asia, että pitäisi ottaa lakimies hoitamaan. Hyi saastat, kun käyttävät hyväksi.
[/quote]
No joo, jos et ymmärrä mitä eroa on noissa kahdessa on, niin ei voi mitään. Luuletko, että psykologi tai psykiatri alkaa ilmaiseksi kuuntelemaan esim. naapureidensa murheita? Lakineuvoja et saa mistään ilmaiseksi, eikä niitä kukaan tavan tallaaja osaa sinulle varmuudella antaa. Jos kysyt mitä tahansa keneltä tahansa lakimieheltä, niin se maksaa. Samoin kunnon kakkuja ei kukaan ammattilainen ala ilmaiseksi sukulaisilleen paistelemaan. Enpä muuten usko, että mielenterveyshoitajana kamalasti joudut tekemäön ystävillesi ilmaista työtä. Ei tule nimittäin minulle edes heti mieleen, että mitä sinulta osaisin pyytää palveluksena, mutta ilmaisia kakkuja ja lakineuvoja kyllä ottaisin vastaan.
[/quote]
Kyllä sukulaiseni, lakimies ihan mielellään neuvoo, mistä voin kysyä apua, jos tarvitsen. Tai sukulaiseni kondiittori on leiponut kakkuja muiden synttäreille. Isäni, autonasentaja on eläkkeellä pitänyt lastensa autot ajokunnossa, jos on ollut pientä remppaa. Itse sairaanhoitajana olen käynyt poistamassa esim.tikkejä sukulaisilta.
Mutta jokainen tavallaan.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:02"]
[/quote]
[/quote]
Jos sovitaan yhdessä, että tehdään yhdessä, niin se on ok. Mutta usein tuo menee niin, että 'Maija leipoo, kun osaa sen homman ja Tiina tarjoilee, kun sillä on sitä kokemusta'. Missä ne miehet muuten yleensä on näillä anopin viisikymppisillä? Ei varmaan keittiössä päinkään.
[/quote]
Miehet varmaan auttaa katon korjauksissa, vessanpöntön vaihdoissa, sähkötöissä yms. Ainakin meidän suvussa pidetään hyvää huolta kotona asuvista vanhuksista.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Varmaan ei miniän kannata sitten pyytää anopilta lastenhoitoapua......
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:11"]Mulle kaikki tuo ilmaiseksi lapset hoitoon kun olen lastenhoitaja päiväkodissa..
[/quote] tämä. myös häihin pääsisin ruokapalkalla vahtimaan lapsia muiden vieraiden kahvitellessa ja juhliessa, kun onhan se mun kutsumus. :)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:14"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 07:46"]
Niin ja aina kun tulemme teille kylään, pyydät mieheltäni apua milloin tukkeutuneen putken avaamisessa, milloin taulun kiinnittämisessä seinään. Mies työskentelee rakennusalalla. Onko liikaa pyydetty, jos vastapalvelukseksi joskus vilkaiset tietokonettamme.
[/quote]
Jos ei osaa tukkeutunuttta putkea avata niin sitten ei voi asua tässä yhteiskunnassa. Kyllä jokaisen pitäisi osata käyttää tietokonetta jos sellaisen on hankkinut. Kenenkään ei tarvitse olla esim. rakentaja vaan sitä varten on rakentajat. Mutta tietokone on käyttöesine ja jos sitä ei osaa käyttää niin minkä takia sen hankkii?
[/quote]
Miksi pitäisi osataavata tukkeutunut putki, kun voi soittaa purkifirmaan?
[/quote]
Häh? Soittaa putkifirmaan? Uusissa putkissa on siinä mutkan kohdalla kierrekorkki joka avataan ja tukos poistetaan. Vanhoissa putkissa voi käyttää marketista ostettua putkenavauslitkua.
Juristi ilmoittautuu ketjuun. Ei suuria ongelmia sukalaisten kanssa.
Nuorempana olin ehdottomampi ja hyvä niin. Nyt "elämänkokemuksen" kautta olen antanut pikkusormen muutaman kerran puolitutuille ja perheystäville. Ei hyvä juttu joka kerta. Ongelma on, että neuvoa kysytään, mutta jos neuvo ei ole mieleinen, niin alkaa jankkaus. Opettelen (ainahan nämä opitaan kantapään kautta) tekemään täyden pesäeron tuossa vaiheessa ja ohjaamaan muualle kysymään lisäneuvoja.
Toinen juttu on, että jos vaikka harrastuksen kautta joku kysyy jotakin, niin ei ole kiva tietää toisten ihmisten asioita. Yritä siinä sitten unohtaa työn hetkeksi, jos tulee naamasta mieleen lähes työasioita.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:14"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 07:46"] Niin ja aina kun tulemme teille kylään, pyydät mieheltäni apua milloin tukkeutuneen putken avaamisessa, milloin taulun kiinnittämisessä seinään. Mies työskentelee rakennusalalla. Onko liikaa pyydetty, jos vastapalvelukseksi joskus vilkaiset tietokonettamme. [/quote] Jos ei osaa tukkeutunuttta putkea avata niin sitten ei voi asua tässä yhteiskunnassa. Kyllä jokaisen pitäisi osata käyttää tietokonetta jos sellaisen on hankkinut. Kenenkään ei tarvitse olla esim. rakentaja vaan sitä varten on rakentajat. Mutta tietokone on käyttöesine ja jos sitä ei osaa käyttää niin minkä takia sen hankkii? [/quote] Miksi pitäisi osataavata tukkeutunut putki, kun voi soittaa purkifirmaan? [/quote] Häh? Soittaa putkifirmaan? Uusissa putkissa on siinä mutkan kohdalla kierrekorkki joka avataan ja tukos poistetaan. Vanhoissa putkissa voi käyttää marketista ostettua putkenavauslitkua.
[/quote]
Ihan vaan ilmainen neuvo: älä mene avaamaan sitä muovista hajulukkoa, koska se ei kestä avaamista. Alkaa suurella todennäköisyydellä vuotamaan ja sitten viimeistään joudut kutsumaan putkimiehen. eiköhän muuten pointti tuossa vastauksessa ollut se, että jos putki menee tukkoon, niin soita mieluummin putkifirmaan kuin sille tutulle putkimiehelle ilmaisen korjauksen toivossa.
Ystäväni on kampaaja (joo, leikkaa hiukseni, mutta käyn hänen työajalla kampaamossa ja maksan ihan normihinnan) ja kertoo juuri näistä palveluksen pyytäjistä: kutsutaan kylään kahville ja sitten annetaan keittiösakset käteen, josko voisi vähän tasata latvoja siinä kahvin tippumista odotellessa. Kun kieltäytyy leikkaamasta keittiösaksilla, niin seuraavan kerran kutsun jälkeen vähän ennen tapaamista tulee viestiä, että otathan hiustenleikkuusakset mukaan, kun viimeksi ei ollut. Välillä on kuulemma hiusvärit ja permanenttiaineet odottamassa saunailloissa, kun samallahan ystäväni voi levittää värin päähän. Ja lapsiperheet kun tulee kylään, niin lasten tukkaa voisi vähän siistiä kun janipetteri ei tykkää käydä kampaajalla ja näin leikkuu onnistuu helpommin. Pahimpia vat kuulemma isot sukujuhlat, kun miehet on rivissä tukkaansa tasoittamassa, kun eihän siinä mene kuin pari minuuttia, kun miehen tukan ajelee koneella. Aina on kuulemna jollain sopivasti kone mukana.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miehet varmaan auttaa katon korjauksissa, vessanpöntön vaihdoissa, sähkötöissä yms. Ainakin meidän suvussa pidetään hyvää huolta kotona asuvista vanhuksista.
[/quote]
Ai silloin juhlien aikanako? Väitätkö minulle, että nämä naiset eivät joudu muulloin kuin juhlissa töihin? Tällä asialka ei ole mitäön tekemistä vanhusten huolenpidon kanssa. Sius sillä, että esim. miniän odotetaan passaavan anoppia, kun samaan aikaan anopin pojat juovat tuvassa kahvia.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:14"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 07:46"] Niin ja aina kun tulemme teille kylään, pyydät mieheltäni apua milloin tukkeutuneen putken avaamisessa, milloin taulun kiinnittämisessä seinään. Mies työskentelee rakennusalalla. Onko liikaa pyydetty, jos vastapalvelukseksi joskus vilkaiset tietokonettamme. [/quote] Jos ei osaa tukkeutunuttta putkea avata niin sitten ei voi asua tässä yhteiskunnassa. Kyllä jokaisen pitäisi osata käyttää tietokonetta jos sellaisen on hankkinut. Kenenkään ei tarvitse olla esim. rakentaja vaan sitä varten on rakentajat. Mutta tietokone on käyttöesine ja jos sitä ei osaa käyttää niin minkä takia sen hankkii? [/quote] Miksi pitäisi osataavata tukkeutunut putki, kun voi soittaa purkifirmaan? [/quote] Häh? Soittaa putkifirmaan? Uusissa putkissa on siinä mutkan kohdalla kierrekorkki joka avataan ja tukos poistetaan. Vanhoissa putkissa voi käyttää marketista ostettua putkenavauslitkua.
[/quote]
Ihan vaan ilmainen neuvo: älä mene avaamaan sitä muovista hajulukkoa, koska se ei kestä avaamista. Alkaa suurella todennäköisyydellä vuotamaan ja sitten viimeistään joudut kutsumaan putkimiehen. eiköhän muuten pointti tuossa vastauksessa ollut se, että jos putki menee tukkoon, niin soita mieluummin putkifirmaan kuin sille tutulle putkimiehelle ilmaisen korjauksen toivossa.
[/quote]Aivan varmasti kestää, kun ei lähde runnomaan väkivalloin rikki.
nimim. Aika monet hajulukot siivonnut.
Minä olen ollut IT-alalla jo 15 vuotta, mutta en todellakaan asentele kavereiden windowsseja. Osaatko sanoa ei?
Niin ja aina kun tulemme teille kylään, pyydät mieheltäni apua milloin tukkeutuneen putken avaamisessa, milloin taulun kiinnittämisessä seinään. Mies työskentelee rakennusalalla.
Onko liikaa pyydetty, jos vastapalvelukseksi joskus vilkaiset tietokonettamme.
Niin on mun mieskin ja se ei tee töitä vapaa-ajalla. Ei siis auta ketään.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:58"]
Meillä oli neljän tytön tiivis porukka lapsena. Nyt yksi meistä on kampaaja, yksi lääkäri, yksi lakimies ja yksi kääntäjä. Aika hyvin on YYA-sopimus toiminut jo liki 25 vuotta :-). Itse olen tuo juristi, työsuhdeasioihin erikoistumut ja olen auttanut kaikkia vuorollaan. Toisaalta minulla on toimistoni parhaiten leikatut hiukset, lyhyt pääsy lasten kanssa lääkäriin jne...
[/quote]
Tiiviissä kaveriporukassa tuo YYA varmasti toimiikin, jos se on oikeasti vastavuoroista. Mutta ikäväksi menee kun kaverin kaverit sukulaisineen alkaa pommittaa röyhkeästi pyynnöillään.