Tämän palstan parisuhdeneuvot ovat aivan perseestä
Mikä tahansa pieninkin vaikeus, mistä joku mainitsee ja ainut neuvo on: jätä se. Minä, minä, minä ja minä. Ettekö te kestä mitään vaikeuksia kohdata, vaan ainut ratkaisu on lähteä karkuun, kun pieninkin vastoinkäyminen astuu eteen? Kasvakaa aikuisiksi.
Kommentit (19)
Liian usein on enemminkin niin, että nainen jää huonoon parisuhteeseen liian pitkäksi aikaa. Jos parisuhteessa on henkistä tai fyysistä väkivaltaa, eikä mies suostu hakeutumaan hoitoon, on naisen järkevääkin erota. Itse olen valitettavasti ollut huonoissa suhteissa liian kauan, ja ystäväni ovat olleet liian diplomaattisia, eivätkä uskaltaneet sanoa, että "jätä se!". Täältä vauvapalstalta saa onneksi useimmiten kuulla totuuden, jos osaa jättää turhat provoilijat omaan arvoonsa.
Just tuo kyvyttömyys katsoa itseään peilistä tuntuu olevan todella vallitseva teema kaikilla tämän palstan parisuhde-experteillä. Aina on muissa ihmisissä vikaa.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:38"]Ihan ystävällisenä vinkkinä; neuvo kuin neuvo asiaan kuin asiaan, niin se kannattaa pyytää ihmiseltä jolla on kasvot ja nimi, ja jonka mielellään tunnet erittäin hyvin (ja jota arvostat, jonka mielipidettä arvostat). Täällä sulle saattaa antaa vastauksen se koulukiusaaja sieltä yläasteelta, inhottava entinen pomosi, törkeä tuttava tai muuten vaan joku sellainen - sori nyt - aivokääpiö, jonka sönkötystä et kovin kauan naamatusten missään muuallakaan suostuisi kuuntelemaan. Kun nyt katsoo tätä muutakin matskua täällä, niin ihan linjassa sen kanssa ovat saamasti neuvot olleet.
Periaatteessa kyllä minustakin olisi kiva, jos anonyymien keskustelupalstojen taso olisi korkeampi, mutta kun ei se nyt vaan ole.
[/quote]
olen muuten samaa mieltä mutta olen itse joutunut tilanteeseen jossa en ole oikein voinut kysyä neuvoa kuin yhdeltä ystävältä vaikka kaipasin enemmän näkökulmia. Kukaan ei tosin vastannut joten yhtä tyhjän kanssa sekin aloitus. Olisi kyllä hienoa että ihmiset ihan tosissaan vastaisivat aloituksiin, sillä ei se nyt hirveän hauskaa enää ole löytää jokaisesta se pakollinen "JSSAP"
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:40"]Liian usein on enemminkin niin, että nainen jää huonoon parisuhteeseen liian pitkäksi aikaa. Jos parisuhteessa on henkistä tai fyysistä väkivaltaa, eikä mies suostu hakeutumaan hoitoon, on naisen järkevääkin erota. Itse olen valitettavasti ollut huonoissa suhteissa liian kauan, ja ystäväni ovat olleet liian diplomaattisia, eivätkä uskaltaneet sanoa, että "jätä se!". Täältä vauvapalstalta saa onneksi useimmiten kuulla totuuden, jos osaa jättää turhat provoilijat omaan arvoonsa.
[/quote]
Tämä. Jokaisen aloituksen kohdalla johon itse sanon että henk. koht. en kyseistä toimintaa mieheltä katselisi, liittyy se siihen että mielestäni pienet asiat kertoo ihmisistä paljon ja harvemmin omassa elämässä tulkinta on mennyt pahasti pieleen. Jos olen nähnyt jonkun 'varoitusmerkin' niin ennemmin tai myöhemmin ne asiat on yleensä realisoitunut, joko niin että itse on roikkunut vielä mukana kuviossa tai sitten niin että olen jo ollut ulkona kuvioista mutta kuullut muilta jälkeenpäin.
Pyrin myös sanomaan asiat suoraan koska tiedän että jos sanomisissani on perää, ap tietää sen kyllä sisimmässään, jos nyt ei ole siihen valmis niin ehkä myöhemmin. Monesti totuus satuttaa ensin mutta sen jälkeen helpottaa. Kaikki läheiset ei omilla kasvoillaan uskalla tai viitsi sanoa asioita jotka ovat tosia mutta satuttaa. Jos taas on mennyt hutiin niin juttu häviää provojen sekaan nopeasti.
Aina toivon ettei lapsia olisi näissä kuvioissa mukana ja suurin helpotus on jos pystyy ennen lasten hankkimista avaamaan jonkun silmiä väkivaltaiselle tai muuten sellaiselle käytökselle joka viittaa siihen ettei puoliso ehkä ole loistotyyppi vanhemmaksi.
Mitä jos ne isättömät lapset onkin seurausta siitä ettei kukaan tarpeeksi aikaisin sanonut sille naiselle että JSSAP? Taas täällä tänään joku kyseli että mitenköhän voisi ratkaista sen että mies on alistava ja pahoinpitelevä? Mitä itse ap tuohon vastaisit?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:25"]
Jättäkää ne siat, siis naisetko ? Miksi ?
Itsekkyys se täällä on yleisin mielipidevaikuttaja.
Ihan valtaosasta tämän palstan kirjoittajista saa sen kuvan, että he olettavat maailman pyörivän pelkästään oman napansa ympärillä. Todella heikko itsetuntoisia ihmisiä.
Minä yritän joka ketjuun valaa positiivista henkeä ja ajatusta, että ihminen voi kehittyä. Ei tietenkään aina voi, mutta kannattaisi kokeilla.
Muistaakseni tää ei oo parisuhdepalsta, joten mitä sä odotit?
Elämä on liian lyhyt vaikeuksille. Yolo.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:27"]Muistaakseni tää ei oo parisuhdepalsta, joten mitä sä odotit?
[/quote]
Tämä on aihe vapaa, joten parisuhdeasioita saa puida mielin määrin, vai mitä sä odotit?
Yleensä siinä tilanteessa ihan hyvä neuvo, kun niitä annetaan. Sitten muutaman vuoden kuluttua aloittaja tulisi kysymään neuvoa, kun mies pettää ja hakkaa ja on 2kk vanha vauva.
Oon kyllä samaa mieltä ap. Suomessa on niin paljon lapsia, jotka elää ilman isää. Nykyään erotaan ihan liian herkästi. Harmittaa nämä tapaukset, joiden aviomiehet on upeita tyyppejä, mutta vuosien kuluessa mieheen on vain kyllästytty ja halutaan jotain uutta suhdetta. Ja lapsiakin on.
Ei mulla oo oikeutta ketään tuomita, mutta c'mon, vähän yritystä peliin!!
Mulla monesti tulee semmoinen tuntuma monesta jotka sitä omaa elämäänsä hehkuttavat, että heille on jotenkin tärkeää se että sen saa toisten ihmisten silmissä näyttämään upealta. Eli kun paskaa ei kehtaa sieltä sisältä paljastaa, niin se pitää konvehdiksi naamioida?
Ihan ystävällisenä vinkkinä; neuvo kuin neuvo asiaan kuin asiaan, niin se kannattaa pyytää ihmiseltä jolla on kasvot ja nimi, ja jonka mielellään tunnet erittäin hyvin (ja jota arvostat, jonka mielipidettä arvostat). Täällä sulle saattaa antaa vastauksen se koulukiusaaja sieltä yläasteelta, inhottava entinen pomosi, törkeä tuttava tai muuten vaan joku sellainen - sori nyt - aivokääpiö, jonka sönkötystä et kovin kauan naamatusten missään muuallakaan suostuisi kuuntelemaan. Kun nyt katsoo tätä muutakin matskua täällä, niin ihan linjassa sen kanssa ovat saamasti neuvot olleet.
Periaatteessa kyllä minustakin olisi kiva, jos anonyymien keskustelupalstojen taso olisi korkeampi, mutta kun ei se nyt vaan ole.
En pidä myöskään tästä miesvihasta, jota usein lietsotaan. Haukutaan omaa miestä jollakin nettipalstalla, raukkamaista. Toiset määkyy "jätäsejätäsejätäse", itseään on niin vaikeaa katsoa peilistä. Parisuhde on kahden kauppa. Liian vaikeastikin ajatellaan usein ja asioista tehdään ihan hirvittävän suuria. Argh. Pitäkää mieluummin parisuhteestanne huolta ja rakastukaa puolisoonne uudelleen. Puhukaa. Pitäkää huolta läheisyydestä.