Miksi minulle tyrkytetään happisaturaatiomittaria
Vaikka olen lääkärille sanonut ett minä en moista härpäkettä hanki. Silti jankuttaa että hyötyisi siitä mutta ei kerro että miten.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Siitä näkee oletko kuollut vai et.
Eiköhän tämän huomaa muutenkin
Happisaturaation, verenpaineen ja mitä niitä onkaan, mittaus on pelkkää rahastusta. Ihan oikein teit kun kerroit, että et sellaista härpäketta hanki, vaikka et edes tiedä mitä happisaturaatio tarkoittaa.
Mä kans joskus kattelin, oisko semmoiselle härpäkkeelle käyttöä. Mut totesin, että kyllä varmasti huomaan, jos olo alkaa mennä huonoksi.
Ap taitaa olla näitä, jotka turhaan rasittavat terveydenhuollon resursseja luulotaudeillaan. Siksi lääkäri kehotti hankkimaan oman mittarin. Kun ap seuraavaksi soittelisi päivystysaikaa, "kuolemaisillaan hapenpuutteesta" , hoitaja pyytäisi mittaamaan happisaturaation. Sehän näyttäisi ihan ok-lukemia, eikä lääkäriä tarvisi näin ollen vaivata.
Vierailija kirjoitti:
Happisaturaation, verenpaineen ja mitä niitä onkaan, mittaus on pelkkää rahastusta. Ihan oikein teit kun kerroit, että et sellaista härpäketta hanki, vaikka et edes tiedä mitä happisaturaatio tarkoittaa.
Verenpaineen mittaus on kyllä ihan hyödyllistä, etenkin jos on lääkitys tai on ollut ongelmia sen suhteen. Kohonnutta verenpainetta ei usein voi todeta mitenkään muuten, ei tunnu olossa.
Niin, foliohattuhan heti ajattelee, että lääkäri kuuluu johonkin salaliittoporukkaan, jonka tarkoituksena on vain valvoa, kontrolloida ja rajoittaa vapaita kansalaisia.
Älä hanki laitetta. Voit vapaasti päättää jättää lääkärin ohjeet noudattamatta. Miksi muuten menit lääkärin vastaanotolle, jos saamasi neuvot eivät miellytä?
Vierailija kirjoitti:
Mä kans joskus kattelin, oisko semmoiselle härpäkkeelle käyttöä. Mut totesin, että kyllä varmasti huomaan, jos olo alkaa mennä huonoksi.
Ap taitaa olla näitä, jotka turhaan rasittavat terveydenhuollon resursseja luulotaudeillaan. Siksi lääkäri kehotti hankkimaan oman mittarin. Kun ap seuraavaksi soittelisi päivystysaikaa, "kuolemaisillaan hapenpuutteesta" , hoitaja pyytäisi mittaamaan happisaturaation. Sehän näyttäisi ihan ok-lukemia, eikä lääkäriä tarvisi näin ollen vaivata.
Astmakontrolliin yrittivät saada minut aikaa varaamaan. Pitäisi kuulemma puhallella pef mittariin ja ottaa happisaturaatiota. En mene kontrolliin, en osta pef mittaria enkä näin olle myöskään höngi siihen, saturaatiomittariakaan en osta
Miksi sairaalahoidossa ja ensiavussa nykyisin aina soreen laitetaan happisaturaatiomittari jos siitä ei ole mitään hyötyä? Se antaa nopeasti melko tarkan tilanteen keuhkojen toiminnasta jotka koronapolilaalla saattavt nopeasti menettää toimintakykynsä. Näina pandemian leviämisen aikana happisauraatiomittari olisi hyvä olla jokaisessa taloudessa, sen avulla tietää pitääkö nopeasti lähteä sairaalaan. Miksi niitä ei aikaisemmin ollut kotikäytössä johtuu siitä, että vasta viime vuosina niiden hinnat ovat tippuneet sille tasolle ttä niitä voi hankkia samalla tavalla varalle kuin ennen kuumemittarin.
kerran oli huono olo kun jouduin päivystykseen ja mittari näytti jotakin 78-80
kukaan ei reagoinut mitenkaan
Kellossa on se ja yöllä välillä happisaturaatio tippuu muutamaksi minuutiki alle 90, joskus alle 80.
Vierailija kirjoitti:
kerran oli huono olo kun jouduin päivystykseen ja mittari näytti jotakin 78-80
kukaan ei reagoinut mitenkaan
Enpä taida uskoa.
sh ensiavusta
Vierailija kirjoitti:
Kellossa on se ja yöllä välillä happisaturaatio tippuu muutamaksi minuutiki alle 90, joskus alle 80.
Sulla on uniapnea. Kuorsaatko?
Mulla on mittari mutta en tiedä minkälaisesta lukemasta pitäisi huolestua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on uniapnea. Kuorsaatko?
Joo, ennen en sinkkuna sitä tiennyt mutta kun ostin tämän kellon niin paljastui sekin. Eipä se varmaan haittaa jos ei ihan nollaan tipu.
Vierailija kirjoitti:
Hitaasti kehittyvään hapenpuutteeseen tottuu. Itse olen miettinyt happisaturaatiomittarin ostamista, kun astmaatikkona en aina tajua pahenemisvaiheita.
Siitä näkee oletko kuollut vai et.