Mikä siinä on että tupakkaan ja kaljaan on AINA varaa?!
Tuttava valittaa miten ei ole rahaa ruokaan ja joutuu loppukuukauden syömään serkun tai veljen luona, tai vaihtoehtoisesti syömään kotona nuudeleita, mutta silti on kuitenkin rahaa maxiaskiin päivittäin ja käydä joka viikonloppu baarissa. "Kurjaa kun ei ole edes rahaa ruokaan ja hävettää aina mennä veljen luo syömään", "Kurjaa kun ei ole varaa ostaa kaupastakaan mitään muuta kuin makaroonia, ei oo varaa edes ketsuppiin :(" yms.... No vittu miten olisi jättää baarireissu ja pari röökiäaskia väliin niin saattaisi alkaa löytymään rahaa ruokaan?! Yllättäen joka viikonloppu löytyy aina baarirahaa ja vielä 1-2 röökiaskiin päivittäin. Vittu että mua vituttaa tälläiset ihmiset. Itse ovat kuoppansa kaivaneet ja sitten itkevät että maha kurnii! Pelkkään tupakkaan menee jo 150-200 eur kuukaudessa, sillä saisi jo paljon ruokaa!!
Kommentit (5)
Kyllä se röökiriippuvuudesta aiheutuva tuska on pahempi kuin nälkä. Onneks sain ite lopetettua, vaikka joskus tekiskin kyllä mieli polttaa vieläkin.
Kahviinkin on rahaa ja Vihanneksiin!
Karkkia ostetaan ja peseydytäänkin vähintään joka toinen päivä.
Hampaita hinkataan 2 kertaa päivässä kalliilla hammastahnalla ja Deodorantteja suihkitaan ilmaan.
Siinnä sitä Rahaa palaa.
Säästyisi nekin rahat Tupakkaan...
Noilla samoilla ihmisillä on usein tatuointeja, lävistyksiä ja hiukset värjätty. Wt-raha on eri rahaa kuin ruokaraha.
Joillain ihmisillä jonkinlainen "vamma" päässään, he eivät osaa tehdä ns. "ikäviä" juttuja, vain hauskoja.
Tarkoitan sitä, että esim. röökiin/baarin on rahaa, mutta ei ruokaan. Vastaavaasti voi olla aikaa ostaa koko ajan uutta tilpehöörä kotiin, mutta ei koskaan aikaa siivota sitä kotia.
Samoin johonkin kivaan juttuun saa itsensä ajoissa hereille, mutta ei kouluun/töihin.
Mm m, tää on kyllä jotenkin merkillinen ilmiö. Muistan kun itse vielä tupakoidessa (normiaskeja kuussa 5-10, en siis ollut mikään ketjupolttaja, ja tuohon 10 askiin kuului jo pari baarireissuakin kun illassa menee yli aski), rahaa oli AINA tupakkaan. Toki ruokaan rahaa oli ja jopa shoppailuunkin, mutta loppukuusta kyllä odotti palkkapäivää.
Näin jälkeenpäin tosiaan mietityttää, että vaikka loppukuuksi olisi ollut 150€ budjetti jonka tarkoitus oli mennä ruokaan, laskuihin ja lainaan, niin mistä sitä rahaa riitti baareiluun ja röökiin noiden pakollisten lisäksi?