Tallinnaan ilman passia
Uskaltaako lähteä? Yhdellä lapsista ei ole passia. Yleensä meiltä ei ole kysytty kun sen henkilön passia joka hakee hyttiliput. Mites teiltä muilta?
Kommentit (12)
No jos Tallinnan päässä kysytään passia niin saatatte ollakin vaikeuksissa. Ja se sakko on isompi kuin passin hommaamisen hinta.
Välillä tekevät pistotarkastuksia ja joskus katsovat kaikkien laivaan tulevien passit.
Itse en lähtisi ilman.
Juu jos on se matkustusasiakirjaksi hyväksytty henkilökortti, mutta sen hankinta ja hinta on sama kuin passin.
Muilla on passit,paitsi vauvalla. Ärsyttävää että pelkälle 22h tunnin risteilyllerkin tarvitsee passin.
Siis ei sille risteilylle tarvitse passia jos ei poistu laivasta.
Mä oon kuullu toista eli voivat evätä laivaan pääsyn jos ei ole passia.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:29"]Siis ei sille risteilylle tarvitse passia jos ei poistu laivasta.
[/quote]
Tarvitsee kyllä jos laiva menee satamaan, vaikkei sieltä poistuisikaan.
Viimeksi katsottiin koko seurueen passit (lokakuu, pistokoeluontoisesti).
Yleensä eivät kysy noilla risteilyillä
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:13"]Henkilökortti riittää myös!
[/quote]
Kuvallinen! Kelakortti tai ajokortti ei.
Mekin käydään useampi kerta vuodessa laivalla ja koskaan ei ole kysytty passeja kuin lippuja hakevalta henkilöltä. Mutta AINA ON PASSIT KAIKILLA MUKANA! Erityisesti lapsilla pitää olla, milläs sen edes sitten todistat että kyseinen tenava on teidän jos ei ole dokumenttia minkäänlaista. Sakot on kovat ja pahimmassa tapauksessa saat selitellä ettet ole mikään lapsikaappaaja.
On kysytty pistokokeella, joka voi osua kohdalle. Hakekaa pikapassi. Jos jää kiinni ilman passia, et pääse laivaan ja Viron puolella voidaan lätkäistä jopa 500€ sakko.