Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla 40-50-luvun talossa lautalattia?

Vierailija
15.02.2015 |

Jos asut 40-luvun tai 50-luvun alkupuolen kerrostalossa ja olet niin onnekas, että sinulla on vanha lautalattia, voisitko mitata minulle lautojen leveyden? Onko lautojen leveydessä vaihtelua, vai ovatko kaikki tasaleveitä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista vaihtelua tarkoitat? Puhutko millien vai senttien suuruusluokasta? Onko sinulla OCD?

Vierailija
2/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lautalattiaa enää 50-luvulla laitettu? Meillä ainakin sen aikakauden asunnossa oli kalanruotoparketti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen kysymys nro 1 kysyjällä. Ei minulla tietääkseni ole pakko-oireista häiriötä. Onko itselläsi jokin häiriö, kun tuollaisia kysyt?

Olen jättämässä tarjousta 40-luvun kerrostalossa olevasta huoneistosta ja aion teetättää asuntooni uuden "vanhan ajan" lautalattian. Haluan tietää, miten leveitä lautoja 40-luvulla yleisesti ottaen käytettiin. Että laudat sopivat asunnon tunnelmaan hyvin. Eli jos jollain on lautalattia tuon ikäluokan talossa niin haluaisin tietää montako cm leveitä laudat ovat ja ovatko laudat saman kokoisia vai vaihteleeko niiden leveys. Millilleen ei tarvitse kenenkään mitata lattialautojensa leveyttä, ainakaan minun takiani. Mutta olisin tosi kiitollinen, jos joku kertoisi lautojensa mittoja ja heitteleekö lautojen leveys useilla senteillä vai ovatko kaikki laudat samanlevyisiä :)

Vierailija
4/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, oliko 50-luvulla enää lautalattioita uusissa kodeissa. Ehkä vuosikymmenen alussa saatettiin vielä laittaa lautalattia..?

Edellinen viesti oli siis myöskin minulta..

T. Ap

Vierailija
5/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lautalattia 50-luvun kerrostalossa Helsingissä. Vieläpä kaupungin asunto. Ihan on tasalaatuista ja -levyistä lautaa. Silloin 50-luvulla osattiin!

Vierailija
6/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, leveys unohtui 6,2 cm jos mittasin oikein.

Vierailija
7/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajalle nro 6. :)  6 cm kuulostaa kyllä hyvin kapealta laudalta!

Vierailija
8/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on -51 rakennettu rintamamiestalo ja alakerrassa vanhat lautalattiat. Laudan leveys on 8 cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän