Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihaleikeistä ja kaverisuhteista.

Vierailija
11.02.2015 |

Mitä on av-raati mieltä seuraavasta. Pihapiiri, jolla asuu muutamia lapsiperheitä. Aikaisemmin kaikki pihan lapset leikkivät hyvin yhdessä, mutta nyt yksi lapsista on ruvennut 'pyörittämään hovia'. Hän vuorotellen sulkee muita pois leikeistä. Välillä joku kelpaa mukaan, välillä ei. Saattaa mennä jotain lasta karkuun pihalla tai kieltää tulemasta esim. lumilinnaan. Onko tämä ihan ok? Pitäisikö tohon jotenkin puuttua? Haluaisin kannustaa omia lapsiani leikkimään reilusti kaikkien kanssa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se on tulevaisuuden pikkunarsisti kasvamassa.

Voi olla todella tuhoisaa lapsen kehitykselle, jos tuollaiselle joutuu altistumaan enemmän. Lapsella kun ei ole kykyä ymmärtää että vika ei ole hänessä itsessään, vaan tuommoisesta häneen syntyy valtava panos syyllisyyttä ja häpeää.

Vierailija
2/7 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aikuinen, joka ei ole tuon lapsen läheinen, voisi tehdä? Vai voiko mitään? Olen yrittänyt sanoa, että leikkikää reilusti yhdessä ja kysynyt miltä itsestä tuntuisi jos olisi tuo leikistä pois jätetty. Ei mitään tehoa. Omien laaten kanssa myös tietysti keskusteltu ja sanottu, että kaikki leikkiin mujaan tai sitten sisälle jos ei osata leikkiä kunnolla pihalla.

Jännää tässä on se, että varsinkin nuoremmat lapset oikein hakeutuvat tämän yhden seuraan ja kiltisti odottavat josko hän suvaitsisi leikkiä joskus heidän kanssaan. Usein onkin niin, että sitten jos ei parempaa seuraa ole niin kelpaavat, muuten suljetaan pois leikistä.

Mua todella suututtaa tämä epäreilu pihapeli ja tän yhden lapsen huonot käytöstavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä? Olenko vain yliherkkä? Onko tämä ihan ok meininki?

Vierailija
4/7 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sanoisit että menee kotiinsa jos ei osaa olla nätisti! Ja sillai napakasti, ei velttoillen! Me voidaan kaikki kasvattaa niitä kakaroita olemaan ihmisiksi, ei ne muuten opi että maailmassa ollaan tietyllä tavalla muiden kanssa.
Kaikkien kotona kun ei ole ketään jota kiinnostaisi.

Vierailija
5/7 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä toi vaan hyvin elävästi mieleen oman lapsuuteni kokemukset. Lapset todellakin ovat uskomattoman taitavia tuossa pelissä ja kykenevät tekemään tuon salassa. Minulla tämä juttusi toi mieleen jo yhden kokemuksen, jonka olin jo ehtinyt unohtaa tarha-ajoilta. Siellä oli yksi ihan samantyyppinen lapsi, josta sittemmin on kasvanut tiettävästi ihan pesunkestävä narsisti. Ainakin minua lapsena se poissulkeminen leikeistä satutti ihan hirvittävästi ja sai minut pelkäämään tietyntyyppisiä ihmisiä, jotka tuntuivat uhkaavilta, sekä lastasivat itseeni todella syvälle ison kuorman häpeää.

Vierailija
6/7 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:27"]Mielipiteitä? Olenko vain yliherkkä? Onko tämä ihan ok meininki?
[/quote]

Ei ole ok. Lapset vasta opettelevat sosiaalisia taitoja. On hyvä, jos aikuinen puuttuu asiattomuuksiin

Vierailija
7/7 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Olen jo sanonut tälle lapselle aika tiukasti, että jos ei pihalla osata leikkiä nätisti kaikkien kanssa voi sitten pysyä kotona. Ei mitään vaikutusta. Tänään taas sama homma. Yritän näitä muita lapsia kannustaa leikkimään 'kunnolla' ja olla välittämättä tän yhden jutuista, mutta kovin tuntuu vaikealta. Ehkä tämä kiusaajakin tajuaisi muuttaa tapansa jos huomaisi, että pelit ei enää pure..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä