Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläköhän teini-ikäisillä on tapana vääntää itselleen joku naurettava nimi joka

Vierailija
11.02.2015 |

muka jotenkin hienompi/katu-uskottavampi (my ass..) kuin oma nimi? Tietyissä piireissä etenkin, jo silloin niille naureskelin :D Mun teiniajoilta muistan mm seuraavat kammotukset:

Kaisa = Cassandra, Cassie

Sini = Sidney, Shagrath

Minna = Mindy

Tiina = Tatharina

Maija = Maya

Martta = Marthernia

jne jne

..ja sitten se, että i-päätteisiin nimiin piti väkisin lisätä e perään, tyyliin, Elli = Ellie.. Argh! :D

Tunnistaako kukaan ilmiön? :D

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:06"]Mikä siinä oikeastaan on niin naurettavaa, vaikka vaihtaisivat kokonaan nimensä. Onhan tuo amerikkalainen kulttuuri niin tuttua ja kotoista sarjojen ja leffojenkin myötä.

Meillä muuten annettiin ihan enkun tunneille jokaiselle nimet, olinkohan Mary.

[/quote] Meillä kans oli ruotsin kieliset nimet. Minö en käsitä vieläkään sitä opettajan logiikkaa. Mun nimi on Marika ja musta tuli Cecilia, muilla oli joku omaa nimeä lähellä oleva nimi. :D

Vierailija
2/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:20"]En kyllä muista moista. 2000-luvun alkupuolella olin teini ja meillä lempinimet oli ihan peruslyhennyksiä tyyliin Ellu ja Jossu. Erikoisimpia tais olla yhden porukan Pälli ja Lollo, Löllis... Ja jossain välissä oli tapana puhua kaikista beibeinä, esim Hanna-beibe.
[/quote]
2000-luvun alkupuoli. <3 Eikä tarvinnu edes lyhentää. Koulun jokainen Hanna oli Hansu ja Juha oli Jussi. Mun luokalla oli Ansku, Jensku, Hansu, Hessu, Henttu ja Hene, eli Anniina, Jenniina, Hanna, Helmi, Henriikka ja Henna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, joskus 2000-luvun alkuvuosina kaverini Milla halusi tulla puhutelluksi Michellenä ja kirjoitti minun nimeni korvaten sopivat konsonantit vierasperäisillä. Muistan että se tuntui aika typerältä, mutta toisaalta hienolta. Idea lähti kai siitä kun ala-asteen englannintunneilla jokainen valitsi itselleen enkku-nimen. Itse vaihdoin sitä nimeä muistaakseni neljästi, sitä mukaa kun jossain tv-sarjassa tuli vastaan entistä hienompi.

Vierailija
4/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan lempinimi (ja monen muun ketjussa naureskelevan) oli siis ihan päkä vaan, tai se ellu. Niin. Hehe.

Vierailija
5/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä tuollaista tehty teineinä.

Vierailija
6/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole moisesta koskaan kuullutkaan, en omassa kaukaisessa nuoruudessani enkä omien nykyteinieni kohdalla.

Vierailija
7/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Marthernia"? Miksei vaikka kotoisammin Martta-Tyräkki?

Vierailija
8/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo tosissaan tapana. Jotkut alle 8-vuotiaat saattavat vielä prinsessavaiheissaan tuollaista tehdä.

Vierailija
9/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä oikeastaan on niin naurettavaa, vaikka vaihtaisivat kokonaan nimensä. Onhan tuo amerikkalainen kulttuuri niin tuttua ja kotoista sarjojen ja leffojenkin myötä.

Minä oikeastaan naureskelen vain niille ihmisille jotka naureskelevat milloin millekin asioille joita jotkut uskaltavat ja kehtaavat tehdä, miksi se kenenkään persettä kaivaa, jos ei sitten ole kyseessä kateus. Happamia sanoi kettu...

Vierailija
10/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, no se sitten todellakin taisi olla hyvin pienen piirin tapa :) Vuosituhannen vaihteen molemmin puolin olin itse 15-17, silloin näitä väännöksiä tuttavilla tapasi. ap

Vierailija
11/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tänä päivänähän mammat antaa kilpaa noita järjettömiä nimiä vauvoilleen suoraan joten eipä tarvi sitten lempinimiä keksiä.

Vierailija
12/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi tuli mieleen kun matkaoppaissa oli sillon ne Nappe ja Juicci (lausuttiin juissi), meinas laatta lentää tollasista vängällä väännetyistä "lempinimistä".

Vierailija
13/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:06"]

Mikä siinä oikeastaan on niin naurettavaa, vaikka vaihtaisivat kokonaan nimensä. Onhan tuo amerikkalainen kulttuuri niin tuttua ja kotoista sarjojen ja leffojenkin myötä.

Minä oikeastaan naureskelen vain niille ihmisille jotka naureskelevat milloin millekin asioille joita jotkut uskaltavat ja kehtaavat tehdä, miksi se kenenkään persettä kaivaa, jos ei sitten ole kyseessä kateus. Happamia sanoi kettu...

[/quote]

...tuliko linjoille nyt Sidney vaiko Cassandra? :'D

Vierailija
14/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan! Tosin ehkä vähän pienemmässä mittakaavassa kuin AP:lla. Maija oli kyllä Maya, Teija Teya, Sanna Sandra ja niin edelleen. Voi myötähäpeän määrää :D

Vierailija
15/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shagrath? Marthernia? Mitä ihme nimiä noi muka on olevinaan? On sitä lempinimiä ollut kautta aikojen, mutta en ole koskaan kuullutkaan että noin omituisia.

Vierailija
16/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:12"]

Shagrath? Marthernia? Mitä ihme nimiä noi muka on olevinaan? On sitä lempinimiä ollut kautta aikojen, mutta en ole koskaan kuullutkaan että noin omituisia.

[/quote]

Shagrath ainakin tuli ko Sinin diggaileman black metal - bändin solistin mukaan, muistaakseni.. :)

Vierailija
17/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla ikinä harrastettu tuota.

t. 17v

Vierailija
18/18 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista moista. 2000-luvun alkupuolella olin teini ja meillä lempinimet oli ihan peruslyhennyksiä tyyliin Ellu ja Jossu. Erikoisimpia tais olla yhden porukan Pälli ja Lollo, Löllis... Ja jossain välissä oli tapana puhua kaikista beibeinä, esim Hanna-beibe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä