Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kerrostalossa kuunella musiikkia?

Vierailija
10.02.2015 |

Kun tuntuu että ei saa.

Naapurini häiriintyvät siitä, kun kuuntelen läppäriltä (koneen äänivolyymit 100%: 15%) ja youtubesta täysillä.

Omaan korvaan volyymi on sellanen, että kuuluu selvästi, tarpeeks kovalla, mutta ei ole mitään huutamista tai bassojytkytystä, kun ei oo omassa asunnossa ees bassoja.

Tuntuu että täällä pitäis elää ilman mitään äänen ääntä! eikä siinä oo mitään järkeä. Ettei sais kuunnella musiikkia ja tanssia ja rentoutua, tai katsoa televisiosta sarjoja tai leffoja.. OMASSA KODISSAAN!

Kuuntelen musiikkia about kolme kertaa viikossa, pari tuntia tai sillon kun aina hyvältä tuntuu.

Hiljaisuusajan jälkeen (klo 22) en kuitenkaan soita enää ja päivät olen töissä arkena, eli kotonakaan en ole jatkuvasti, sillon täällä on hiiren hiljaista. :)

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pitäisi olla valittamista.

Tulee vaan tästä kyllä mieleen kun asuin siskoni kanssa ja sisko katsoi sarjoja omassa huoneessaan läppäriltä läppärin kajareilta. Joka ikinen s-kirjain tuli jostain syystä seinän läpi ja kuului huoneeseeni ärsyttävästi, vaikka sisko kuunteli sarjaa ihan todella hiljaisella. Silti ne s-kirjaimet vaan kuului ja vitutti. Aiheutti monta riitaa.

Eihän tästä tommosessa voi olla kyse? Toki asuntojen väliset seinät on ihan eri asia kun huoneiston seinät, mutta jos siitä silti jotain kuuluu. Kuunteletko musiikkia läppärin kajareilla vai ihan erillisillä, vähän hyvälaatuisimmilla kajareilla? Se saattaa vaikuttaa yllättävän paljon. Ostin siskolleni 20e kajarit ja siihen loppui ässien tulo seinien läpi.

Vierailija
2/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinät voivat kerrostaloissa olla paperinohuet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin kuuntelen ja enkä aina mitenkään erityisen hiljaa. Ja laadukas kaiutin on! Minusta kerrostaloasumisen ei tarvitse olla mitään hiirenhiljaista, ei itseänikään häiritse elämisen äänet naapureilta, kunhan se ei tapahdu keskellä yötä.

Vierailija
4/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai saa kuunnella.

Vierailija
5/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:45"]

No ei pitäisi olla valittamista.

Tulee vaan tästä kyllä mieleen kun asuin siskoni kanssa ja sisko katsoi sarjoja omassa huoneessaan läppäriltä läppärin kajareilta. Joka ikinen s-kirjain tuli jostain syystä seinän läpi ja kuului huoneeseeni ärsyttävästi, vaikka sisko kuunteli sarjaa ihan todella hiljaisella. Silti ne s-kirjaimet vaan kuului ja vitutti. Aiheutti monta riitaa.

Eihän tästä tommosessa voi olla kyse? Toki asuntojen väliset seinät on ihan eri asia kun huoneiston seinät, mutta jos siitä silti jotain kuuluu. Kuunteletko musiikkia läppärin kajareilla vai ihan erillisillä, vähän hyvälaatuisimmilla kajareilla? Se saattaa vaikuttaa yllättävän paljon. Ostin siskolleni 20e kajarit ja siihen loppui ässien tulo seinien läpi.

[/quote]

No tiiätkö mun läppärissä ei oo ees kajareita! Musiikki tulee itse läppärin sisältä missä on noi äänireiät.

Ja naapurin puhe kuuluu ainakin seinän läpi yms...

Vierailija
6/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:54"]

Seinät voivat kerrostaloissa olla paperinohuet.

[/quote]

No eipä ole minun vika? En ole tätä taloa rakentanut. :)

Vierailija
7/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:55"]

No todellakin kuuntelen ja enkä aina mitenkään erityisen hiljaa. Ja laadukas kaiutin on! Minusta kerrostaloasumisen ei tarvitse olla mitään hiirenhiljaista, ei itseänikään häiritse elämisen äänet naapureilta, kunhan se ei tapahdu keskellä yötä.

[/quote]

Juuri näin. :)

Vierailija
8/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, kunhan volyymi on kohtuullinen. Itsellä yläkerran naapurit soittavat paskaa musiikkia  välillä täysillä öisin. Kiva yrittää nukkua, kun laittavat jonkun maailman huonoimman 2000-luvun alun teinipopin soimaan just kello 4-6 aikaan aamulla. Muutenkin tallustavat läpi vuorokauden kuin norsut korkokengissä. 

Vierailija
9/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nauttisi musiikin kuuntelusta, jos tietäisin että joku häiriintyy siitä. Kuuntelen sekä sarjat että musiikin yleensä kuulokkeilla. Sen jälkeen, kun aloitin tämän tavan, olen itse asiassa alkanut ihmetellä, miksi ylipäänsä kuuntelin mitään kaiuttimien kautta. Kunnon kuulokkeiden kanssa kaikki kuulostaa paremmalta, myös leffat jne.

Vierailija
10/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri jonka naapurissa asuu joku setä tai täti joka nakkelee tätä kaveria toistuvasti lapuilla jossa valittaa musiikin kuuntelusta. Ja siis ei tosiaan kuuntele niin että basso jynkyttää vaan normaalilla äänenvoimakkuudella ja vain päiväsaikaan, muilta naapureilta on kysytty häiritseekö ja ei kuulemma ole kuulleet mitään. Noita sekopäitä nyt tosiaan löytyy, minun mielestä voi jättää vaan huomioimatta ja jatkaa luukuttamista, jos ei ihan oikeasti jytisytä niin että talo raikaa, eihän läppäreistä edes yleensä saa kovin kovaa ääntä aikaan. Itse olen oman naapurin kanssa huomannut että omaa elämistä haittaa vaan sellainen bile-tason musiikinsoitto ja senkin annan yleensä olla kun eivät hiljaisuuden aikaan huudata. Jos häätö uhkaa niin voit pyytää asiasta päättävät vaikka kämppään tarkastamaan kuinka kova melu lähtee, ymmärtävät yleensä antaa asian olla.

Vierailija
11/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:02"]

Saa, kunhan volyymi on kohtuullinen. Itsellä yläkerran naapurit soittavat paskaa musiikkia  välillä täysillä öisin. Kiva yrittää nukkua, kun laittavat jonkun maailman huonoimman 2000-luvun alun teinipopin soimaan just kello 4-6 aikaan aamulla. Muutenkin tallustavat läpi vuorokauden kuin norsut korkokengissä. 

[/quote]

No entä jos he pitävät siitä musiikista?

Onko sinulla oikeus sanella, mistä musiikista toiset saa pitää ja mistä ei? kuulostaisi vähän siltä..

Mua naapurit pitää varmaan hulluna ja outona. Kun soitan aika erillaista musiikkia, saatan räppi biisin jälkeen vaihtaa suoraan rokki biisin ja toistan joitakin tiettyjä kohtia kappaleista, mitä pidän hyvinä.. tai sitten selaan eri kappaleita uudestaan lopusta alkuun, kun tahdon kuunella vaan uudestaan ja uudestaan ja uudestaan jos joku biisi on musta hyvä... :-)

Olen aika outo.

Yks naapurini luuli vissiin että teen tota häiriköidäkseni HÄNTÄ ! siis tahallani. En ollut ajatellut koko naapuria kertaakaan, vaan tein omia juttujani. Miten sairaita ihmisiä voi ollakaan??

Vierailija
12/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:05"]

Minä en nauttisi musiikin kuuntelusta, jos tietäisin että joku häiriintyy siitä. Kuuntelen sekä sarjat että musiikin yleensä kuulokkeilla. Sen jälkeen, kun aloitin tämän tavan, olen itse asiassa alkanut ihmetellä, miksi ylipäänsä kuuntelin mitään kaiuttimien kautta. Kunnon kuulokkeiden kanssa kaikki kuulostaa paremmalta, myös leffat jne.

[/quote]

Odotahan kun et vanhempana kuule yhtään mitään! toi ihan oikeasti pilaa korvat. Kuulokkeiden käyttö siis.

Vierailija
13/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit elämisen äänet on sallittuja, mutta se mikä lasketaan normaaliksi on välillä tulkinnanvaraista. Esim. pianon soitto on sinänsä sallittua, mutta jos sitä tekee 6 tuntia päivässä, seurauksena voi olla häätö: http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kuusi-tuntia-pianon-soittoa-paivassa-voi-tuoda-haadon/1874884

Vierailija
14/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:08"]

[/quote]

Odotahan kun et vanhempana kuule yhtään mitään! toi ihan oikeasti pilaa korvat. Kuulokkeiden käyttö siis.

[/quote]

Ja mä nyt yritän muutenkin olla välittämättä muiden mielipiteistä, mulla on OIKEUS elää omassa asunnossa, omalla tavallani, mutta kuitenkin kohtuullisesti! en elä täällä MUITA varten ja kyttää jatkuvasti, että mikäköhän mahtaisi nyt ärsyttää herra tai rouva naapuria.. vai eikö ärsytä mikään. VOI AHDISTUS !

Vierailija
15/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:06"]

Mulla on kaveri jonka naapurissa asuu joku setä tai täti joka nakkelee tätä kaveria toistuvasti lapuilla jossa valittaa musiikin kuuntelusta. Ja siis ei tosiaan kuuntele niin että basso jynkyttää vaan normaalilla äänenvoimakkuudella ja vain päiväsaikaan, muilta naapureilta on kysytty häiritseekö ja ei kuulemma ole kuulleet mitään. Noita sekopäitä nyt tosiaan löytyy, minun mielestä voi jättää vaan huomioimatta ja jatkaa luukuttamista, jos ei ihan oikeasti jytisytä niin että talo raikaa, eihän läppäreistä edes yleensä saa kovin kovaa ääntä aikaan. Itse olen oman naapurin kanssa huomannut että omaa elämistä haittaa vaan sellainen bile-tason musiikinsoitto ja senkin annan yleensä olla kun eivät hiljaisuuden aikaan huudata. Jos häätö uhkaa niin voit pyytää asiasta päättävät vaikka kämppään tarkastamaan kuinka kova melu lähtee, ymmärtävät yleensä antaa asian olla.

[/quote]

Kiitos. :-)

Niimpä ja tosiaan kun omassa koneessa äänet ei ole 100% vaan se 15. Mut tää läppäri on aika uusi ja kyllä tästä selkeästi kuuluu ja kuuluu koko kämpässäni sit se musiikki, mutta hyvä vaan niin.. ei tällä kuitenkaan mitään bassojumputusta saa aikaan et koko talo tai kämppä tärisisi, sit pitäis ostaa jo ihan erillinen laitteisto ... Mut empä näe tarvetta siihen. :-) en oo kuitenkaan niitä tyyppejä!

Vierailija
16/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit elämisen äänet on sallittuja, mutta se mikä lasketaan normaaliksi on välillä tulkinnanvaraista. Esim. pianon soitto on sinänsä sallittua, mutta jos sitä tekee 6 tuntia päivässä, seurauksena voi olla häätö: http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kuusi-tuntia-pianon-soittoa-paivassa-voi-tuoda-haadon/1874884

[/quote]

No huhhuh.. entäpä jos joku harrastaa pianon soittoa ja pitäisi harjoitella johonkin esitykseen vaikea kappale, eikä se sujuisi heti vaan joutuisi harjoittelemaan paljon ja paljon putkeen.. eli halutessaan vaikka yli 6h päivässä! :D niin toi tois sit häädön!? mitä vittua.... :/

Vierailija
17/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:08"]

[/quote]

[/quote]

Ja mä nyt yritän muutenkin olla välittämättä muiden mielipiteistä, mulla on OIKEUS elää omassa asunnossa, omalla tavallani, mutta kuitenkin kohtuullisesti! en elä täällä MUITA varten ja kyttää jatkuvasti, että mikäköhän mahtaisi nyt ärsyttää herra tai rouva naapuria.. vai eikö ärsytä mikään. VOI AHDISTUS !
[/quote]

Ymmärrät varmaan silti, individualismistasi huolimatta, että et oleainoa ihminen siinä teidän kerrostalossanne? Miksi muiden oikeus rauhaan on vähäisempi, kuin sinun oikeutesi?

Vierailija
18/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:02"]

[/quote]

No entä jos he pitävät siitä musiikista?

Onko sinulla oikeus sanella, mistä musiikista toiset saa pitää ja mistä ei? kuulostaisi vähän siltä..

Mua naapurit pitää varmaan hulluna ja outona. Kun soitan aika erillaista musiikkia, saatan räppi biisin jälkeen vaihtaa suoraan rokki biisin ja toistan joitakin tiettyjä kohtia kappaleista, mitä pidän hyvinä.. tai sitten selaan eri kappaleita uudestaan lopusta alkuun, kun tahdon kuunella vaan uudestaan ja uudestaan ja uudestaan jos joku biisi on musta hyvä... :-)

Olen aika outo.

Yks naapurini luuli vissiin että teen tota häiriköidäkseni HÄNTÄ ! siis tahallani. En ollut ajatellut koko naapuria kertaakaan, vaan tein omia juttujani. Miten sairaita ihmisiä voi ollakaan??

[/quote]

Missasit pointin täysillä! Kuunnelkoot vaikka Samuli Edelmania, mutta sen ei tarvi sijoittua aamu neljään kun koko muu talo haluaa nukkua. Eikä sen musiikin tarvi kuulua joka hemmetin asuntoon.

Vierailija
19/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:15"]

[/quote]

No huhhuh.. entäpä jos joku harrastaa pianon soittoa ja pitäisi harjoitella johonkin esitykseen vaikea kappale, eikä se sujuisi heti vaan joutuisi harjoittelemaan paljon ja paljon putkeen.. eli halutessaan vaikka yli 6h päivässä! :D niin toi tois sit häädön!? mitä vittua.... :/

[/quote]

Tuollaisessa tilanteessa voi esim. vuokrata sellaisen tilan, missä voi soittaa pianoa ilman että naapurit häiriintyy. Myös kerrostalon asukkailla on oikeus kotirauhaan.

Vierailija
20/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:08"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:05"] Minä en nauttisi musiikin kuuntelusta, jos tietäisin että joku häiriintyy siitä. Kuuntelen sekä sarjat että musiikin yleensä kuulokkeilla. Sen jälkeen, kun aloitin tämän tavan, olen itse asiassa alkanut ihmetellä, miksi ylipäänsä kuuntelin mitään kaiuttimien kautta. Kunnon kuulokkeiden kanssa kaikki kuulostaa paremmalta, myös leffat jne. [/quote] Odotahan kun et vanhempana kuule yhtään mitään! toi ihan oikeasti pilaa korvat. Kuulokkeiden käyttö siis. [/quote] Ja mä nyt yritän muutenkin olla välittämättä muiden mielipiteistä, mulla on OIKEUS elää omassa asunnossa, omalla tavallani, mutta kuitenkin kohtuullisesti! en elä täällä MUITA varten ja kyttää jatkuvasti, että mikäköhän mahtaisi nyt ärsyttää herra tai rouva naapuria.. vai eikö ärsytä mikään. VOI AHDISTUS ! [/quote] Ymmärrät varmaan silti, individualismistasi huolimatta, että et oleainoa ihminen siinä teidän kerrostalossanne? Miksi muiden oikeus rauhaan on vähäisempi, kuin sinun oikeutesi?

[/quote]

Öööö, no eläkööt muutkin omaa elämäänsä kohtuuden rajoissa siinä mielessä kun tahtoo? niin ei tarvii muiden elämää kytätä.. ihan älytöntä täällä ois elää toisia varten ! ainahan eletään loppupeleissä ihteä varten. PISTE.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan