Uusperheet vaietaanko teillä aikaisemmista perheistä ja elämistä
Haluaako lapset edes kysellä mitään entisestä elämästä?
Kommentit (5)
Siis tarkoitatko nyt että vaietaanko lapsille aiemmasta elämästä? Ei vaieta mutta eipä ne ole ikinä mitään kysellytkään. Minun lapseni totesi joskus 3-vuotiaana vähän ihmetellen että tarhakaverin isä asuu niillä ja taisi hän jotain joskus kysyä miksi ei olla yhdessä. Miehen kaksi lasta ei ole ikinä kysyneet eikä ihmetelleet mitään, vaikka heillä vanhempi poika oli kuitenkin jo 5-vuotias eron tullessa.
Eivät myöskään sitä ihmetelleet yhtään kun alettiin seurustella ja yhtäkkiä vietettiinkin tosi paljon aikaa yhdessä. Lapset olivat kaikki ihan innoissaan ja jopa ehdottivat yhteenmuuttamista. Olivat silloin 5-, 7- ja 8-vuotiaita.
Keskenään mieheni kanssa ollaan paljonkin puitu vanhoja suhteitamme ja yritetään oppia virheistämme. Toki sovimme yhteen 100 kertaa paremmin kuin exien kanssa.
Ei, miksi pitäisi. Exä on osa heidän elämäänsä vaikken minä häneen olekaan koskaan yhteydessä. Juhlat on vietetty yhdessä (ylppärit, häät yms), miehen muukin suku mukana
Meillä ei puhuta aiemmista eläimistä mitään. Voi sitä itkun määrää, jos puhuttaisiin aiemmista koirista tai pupuista.
Kyllä vaietaan aiemmista elämistä. En ole koskaan kertonut perheelleni, että olin aiemmassa elämässäni pyhänä lehmänä Intiassa.
Ei vaieta, ei ole mitään syytä. Miehen ex on monestikin käynyt meillä kahvilla, lapsen juhlia on vietetty yhdessä jne.