Montako luomea sinulta on poistettu?
Kommentit (23)
0, 28v. Keho täynnä luomia niin ehkä joskus pitäisi käydä näyttämässä lääkärille ihan varmuuden vuoksi. Mikään ei ole missään häiritsevässä paikassa että pitäisi poistaa.
Vierailija kirjoitti:
0 kpl ja 25 v.
Yhden poistoa olen harkinnut kun on ikävästi kaulassa siinnä kohti mistä kulkisi kaulakorun ketju.
Siitä vaan, multa poistettu vastaava.
3-4, en muista tarkkaan, kun ainakin yksi poistettiin vuosia sitten. Yhdestä luomesta löytyi ihosyövän esiaste. Minulla on paljon luomia ja 70-luvulla paloin joka kesä monta kertaa. Ikää minulla on 50+.
Vierailija kirjoitti:
3-4, en muista tarkkaan, kun ainakin yksi poistettiin vuosia sitten. Yhdestä luomesta löytyi ihosyövän esiaste. Minulla on paljon luomia ja 70-luvulla paloin joka kesä monta kertaa. Ikää minulla on 50+.
70-luvulla kukaan ei ymmärtänyt auringon vaaroista mitään, vaan sitä ottamalla otettiin ilman tolkkua. Se annos on saatu, siihen ei voi vaikuttaa, mutta nykyään minimoin UV-säteilyn määrän parhaani mukaan.
Yksi lääkärin poistama, se oli paikassa jossa housujen vyötärönauha hankasi. Lisäksi olen itse poistanut muutaman varsiluomen. 56 v.
Nolla, 35v. Yksi iso koholuomi hiusrajassa on alkanut ärsyttämään kun hiusten ohenemisen myötä alkaa näkymään ja hiukan hankaamaan päähineisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla kukaan ei ymmärtänyt auringon vaaroista mitään, vaan sitä ottamalla otettiin ilman tolkkua. Se annos on saatu, siihen ei voi vaikuttaa, mutta nykyään minimoin UV-säteilyn määrän parhaani mukaan.
Olin silloin lapsi ja muistan kysyneeni vanhemmilta, että voisivatko he ostaa aurinkorasvaa. He nauroivat ääneen ja sanoivat, että rusketus on hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Noin 20, yhdessä oli melanooma.
Ja ikä nyt 60. Melanooma oli yli 30 vuotta sitten.
1 musta, erittäin paljon melanoomalta näyttävä, sanoivat. Ei onneksi ollut. Mutta leikkaava lääkäri sanoi, ettei kaikkia pois saanut.
Vatsassa on joku uusi joka on eri tuntuinen kuin muut. Se vähän pelottaa.
Paloin -70 ja-80-luvuilla joka kesä useammankin kerran, vaikka en aurinkoa ole koskaan ottanut. Leikin ulkona ja aikani vietin yöitä lukuunottamatta uimarannalla. Palan nykyäänkin herkästi.
49v
2, ikää 47v. Ei lähetetty tutkittaviksi. Pitäisi käydä luomitarkastuksessa.
Olisiko 12, nyt ainakin kolme, jotka pitäisi poistaa. Minulla on paljon luomia, suurin osa ei haittaa mitenkään, mutta aina joku alkaa häiritsemään. 36 v.
Ehkä 5. Poistatin häiritsevät parikymppisenä. Nyt olen nelikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joskus myös : https://www.terve.fi/artikkelit/helena-sairastui-melanoomaan
0 kpl ja 25 v.
Yhden poistoa olen harkinnut kun on ikävästi kaulassa siinnä kohti mistä kulkisi kaulakorun ketju.