Isänpäivä herättää vielä eronneenakin tunteita
Olette eronneet ja teillä on yhteisiä kouluikäisiä lapsia. On isänpäivä ja tapaamisvuorojen viikonloppu osuu sinulle. Et tee elettäkään muistuttaaksesi lapsia siitä, että soittaisivat tai piipahtaisivat isän luona onnittelemassa.
Oletko mielestäsi paska mutsi?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
En muistuta enkä ole paska. En tiedä muistavatko teini-ikäiset ja aikuiset lapseni isäänsä. Isän luona eivät käy koskaan. Isää tapaavat pari kertaa vuodessa. Ei kuulu minun muistuttaa. Isäkään ei muista lasten syntymäpäiviä.
Eli yksi paska mutsi ilmoittautui...no ainakin oli rehellinen. Avatkaa nyt vähän miksi se lasten isä on niin kauhea ettei voi lapsia muistuttaa tärkeästä päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muistuta enkä ole paska. En tiedä muistavatko teini-ikäiset ja aikuiset lapseni isäänsä. Isän luona eivät käy koskaan. Isää tapaavat pari kertaa vuodessa. Ei kuulu minun muistuttaa. Isäkään ei muista lasten syntymäpäiviä.
Eli yksi paska mutsi ilmoittautui...no ainakin oli rehellinen. Avatkaa nyt vähän miksi se lasten isä on niin kauhea ettei voi lapsia muistuttaa tärkeästä päivästä.
No kerroinnhan. Isä ei kutsu lapsia luokseen, ei muista heidän syntymäpäiviään ja lisäksi ei avusta opiskelevia nuoria.
En muistuta. Sen jälkeen kun tapasin uuden ihanan mutta valitettavan mustasukkaisen mieheni, olemme tehneet kaikkemme pyyhkiäksemme menneen ja rakentaaksemme uuden yhtenäisen perheen. Lapsille on parempi mitä vähemmän ovat isän kanssa kontaktissa. Harmi mutta joskus pitää tehdä valintoja.
Meillä ei ole vuoroviikkoja eikä edes -viikonloppuja, lapsen isä ei pidä yhteyttä kuin muutaman kerran vuodessa. Minun kehoituksestani vastahakoinen lapsi lähetti onnitteluviestin isälleen.
Saanko hyvä äiti-pisteen?
Kasva aikuiseksi ja lopeta murehtiminen.
N30 kirjoitti:
Kasva aikuiseksi ja lopeta murehtiminen.
Onko sinulla edes lapsia? Pitäisikö sinun ruokkia kissasi ettei raukka joudu kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole vuoroviikkoja eikä edes -viikonloppuja, lapsen isä ei pidä yhteyttä kuin muutaman kerran vuodessa. Minun kehoituksestani vastahakoinen lapsi lähetti onnitteluviestin isälleen.
Saat. Ajattelit lasten parasta omista tunteistasi riippumatta. Kuten hyvä äiti tekee.
Me erottiin puolisoina, ei lapsista.
Ja kyllä muistutan lapsia isäinpäivästä ja leivotaan yhdessä jotakin hyvää isälle ja tekevät kortin. Ostavat pienen lahjan minun rahoillani. Sama isän syntymäpäivänä.
Vastaavasti lasten isän avustuksella lapset muistavat minua äitienpäivänä ja syntymäpäivinä.
Meillä molemmilla uudet puolisot ja ollaan aina käyttäydytty aikuismaisesti ja lasten etu menee kaiken edelle, jos uudet kumppanit ei tätä hyväksyisi, olisivat pian entisiä. kun se on ollut meidän yhteinen sopimus, kun erottiin ja molemmat tukevat toisiaan vanhemmuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja vielä papukaija-merkin.
Olet hyvä äiti. Sinä ainakin yrität luoda hyvää isä-lapsisuhdetta, kun lapsen toinen vanhempi on jostakin syystä siihen kykenemätön.
Ja todennäköisesti tuo kaunis ele säilyy lapsen mielessä, esimerkkinä ja mallina, kun hän sitä elämässään tarvitsee.