Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranomistajat, kaipaan neuvoja. Miten opettaa koira leikkimään?

Vierailija
31.01.2015 |

Eli kaipaisin kokeneilta koiranomistajilta neuvoja miten opettaa koira leikkimään toisten koirien kanssa ja yleisesti parantaa koiran sosiaalisuutta muita koiria kohtaan?

Tuntuu että koiramme ei tule oikein toimeen toisten koirien kanssa ja usein tilanne menee niin että rauhassa haistellaan ja vieras koira menee hieman "hämilleen" koirastamme ja koiramme tavasta "kutsua leikkiin". Ottaa pakkia ja viestii ettei kiinnosta. 

Koiramme myös usein alkaa haukkua vierasta koiraa, voi vain haukkua vierasta koiraa mutta ei mene lähemmäs tutustumaan.

Lähes jokaisessa tilanteessa pennusta asti on koirallamme tullut "sanomista" tutustumistilanteessa, mitään vakavaa aggressiivista tilannetta ei ole ollut tai puremista ym.

Oman rotuisten koirien kanssa tulee erinomaisesti toimeen ja alkututustumisen "leikkiinkutsu" toimii välittömästi ja saman rodun omistajat on heti leikissä mukana.

Kyseessä 4,5-vuotias uros. 

Osaisiko joku neuvoa miten treenata ja harjoitella tuota muiden koirien kanssa toimimista ja näin mahdollisesti saada leikkitoveri koirallemme?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onko pakko jos ei taho?

Mulla on samanlainen narttu. Ja vain harva koira kelpaa leikkikaveriksi. Muuten louskuttaa, mutta ei tee mitään muille. Muut koirat ei hirveästi pidä mun koirasta. On tosi leikkisä piski muuten. leikkis aamusta yöhön, jos myö ihmiset jaksettais.

Vierailija
2/5 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rotu kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa laumaanne toinen koira, samaa rotua. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
4/5 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 16:43"]

No, onko pakko jos ei taho?

Mulla on samanlainen narttu. Ja vain harva koira kelpaa leikkikaveriksi. Muuten louskuttaa, mutta ei tee mitään muille. Muut koirat ei hirveästi pidä mun koirasta. On tosi leikkisä piski muuten. leikkis aamusta yöhön, jos myö ihmiset jaksettais.

[/quote]

En tiedä onko pakko. :D 

On vaan niin leikkisä tapaus että voin kuvitella että nauttisi kyllä leikkikaverista ja todella usein pyytääkin ihmisiä leikkiin ja leikkisi varmasti vaikka koko päivän jos viitsisi joku sen kanssa leikkiä.

Ehkä se toinen koira on sitten paras ratkaisu ongelmaan, olen kyllä sitäkin miettinyt. 

Mietin vain että jos se johtuu opetuksesta/koulutuksesta/kouluttamattomuudesta niin silloin voisin vaikuttaa asiaan.

Vierailija
5/5 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiselta urokselta voi olla liikaa vaadittu, että se olisi kaikkien kaveri. Rodusta riippuen se voi olla ihan kohtuutontakin.  Se, että koira on leikkisä, ei tarkoita että se haluaisi leikkiä kaikkien kanssa.

Tee treffejä tuttujen koirien kanssa, niin leikkitilanne on koiralle ilo, ei stressi. Sellainen koirakulttuuri, että koiran pitäisi tulla toimeen kaikkien koirien kanssa, ns. "koirapuistokulttuuri" on nuorta ja yleistynyt vasta seurakoirien kanssa. Ei ennen tulltu kenellekään mieleenkään, että koiran pitäisi tulla toimeen muiden kuin tuttujen koirien kanssa - aina ei niidenkään. Koirat ei kuitenkaan ole muuttuneet vielä ihan niin vaivattomiksi, tavallaan ikuisiksi pennuiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi