Onko muita jotka eivät voi haukkua
toista naista "huoraksi". Tällä AV- palstalla se tuntuu olevan synonyymi sanalle nainen. Itse en koskan sortuisi moiseen. Kellä yleensä on vara haukkua ja nimitellä toisia?
Kommentit (19)
Mnusta kaikki haukkumasanat on yhtä lailla asiattomia. En koe huora-sanaa mitenkään merkittävämpänä.
En käytä ko. sanaa.
Ex haukkui minua huoraksi silloin, kun halusi käyttää jotain ilmausta, joka olisi mahdollisimman loukkaava. Kertoo paljon hänen tavastaan ajatella ja toimia. Omasta mielestäni läheisiä ihmisiä ei todellakaan haukuta, mutta ei kyllä tuntemattomiakaan. Mieluummin selvitetään asiat, jos asiat eivät selviä niin haukkuminen ei tuo parempaa mieltä eikä helpota pettymystä. Siksi ei huora-sanaa eikä mitään muutakaan haukkumista.
En voisi haukkua huoraksi. Olen naisten puolella. Aina.
Minusta huoraksi sanominen on kaikista alhaisin ja tyhmin sana jolla toista voi haukkua. En kyllä pidä mistään muustakaan toisen haukkumiseen tarkoitettavista sanoista. Pitäisi osata ilmaista asiansa ilman toisen haukkumista. Minulla on itselläni sellainen kokemus että mitä enemmän on itseään kouluttanut ja omaa "hyvän ja tärkeän työn" on oikeutettu haukkumaan toisia enemmän. Itse olen erään henkilö mielestä tyhmä,idiootti ja lapsellinen sekä huono käytöksinen. Hän on omasta mielestään hyvä käytöksinen,eikä loukkaa muita(??) hän on juuri sellainen mitä tuossa edelle kuvasin.
No mun mies lähti vuosien jälkeen naisen takia, jolla ei ole koskaan ollut parisuhdetta, mutta näitä ns. panoja aina bongannut baarista tarpeisiinsa ja lapsenkin sai siten, Aika vaikea olla nimittelemättä häntä sillä sanalla. En oikein kuvaavampaa tiedä- ja kyllä ollen katkera, mutta yhtälailla se nyt ex-mieheni on myös syypää toki. olen katkera molemmilla, kun tuo nainen tiesi varsin hyvin, että ollaan parisuhteessa oltu vuosia ja meillä yhteiset lapset. Tästä on vaan tosi vaikea päästä yli:(
Mä käsitän huora-sanalla ainoastaan itseään myyvän naisen, enkä tajua miksi sitä käytetään yleishaukkumasanana.
Jos nainen loukkaantuu siitä, että sanotaan huoraksi, on hän Lauerman mukaan luonnehäiröinen, sillä terve ihminen ei loukkaannu sellaisesta. Ei saa olla herkkä, Lauerma sanoo.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:35"]
Mä käsitän huora-sanalla ainoastaan itseään myyvän naisen, enkä tajua miksi sitä käytetään yleishaukkumasanana.
[/quote]
Muuten samaa mieltä, mutta eipä kai kukaan itseään myy. Seksipalveluja vaan.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:32"]
No mun mies lähti vuosien jälkeen naisen takia, jolla ei ole koskaan ollut parisuhdetta, mutta näitä ns. panoja aina bongannut baarista tarpeisiinsa ja lapsenkin sai siten, Aika vaikea olla nimittelemättä häntä sillä sanalla. En oikein kuvaavampaa tiedä- ja kyllä ollen katkera, mutta yhtälailla se nyt ex-mieheni on myös syypää toki. olen katkera molemmilla, kun tuo nainen tiesi varsin hyvin, että ollaan parisuhteessa oltu vuosia ja meillä yhteiset lapset. Tästä on vaan tosi vaikea päästä yli:(
[/quote]Mutta jos se nainen oli vapaa, ja mies varattu, eikö mies ole isompi petturi ja "huora". . Miehen ois pitäny tietää varattuna paremmin rajansa, ja vielä perheellinen. Parempi ,että lähti . Jos mies on noin vietävissä, joutaa mennäkin.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:37"]
Jos nainen loukkaantuu siitä, että sanotaan huoraksi, on hän Lauerman mukaan luonnehäiröinen, sillä terve ihminen ei loukkaannu sellaisesta. Ei saa olla herkkä, Lauerma sanoo.
[/quote]Lauerma ei varmaan ole mikään Jumala, eikä absoluuttinen totuus ;)
Huora on niin yleinen haukkumasana, että sillä ei ole minulle juurikaan merkitystä.
Enemmän minua satuttaa sellaiset haukkumiset, jotka "osuu". Siis ulkonäköön, luonteeseeni tai perheeseeni liittyvät esimerkiksi.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:30"]
Huora on niin yleinen haukkumasana, että sillä ei ole minulle juurikaan merkitystä.
Enemmän minua satuttaa sellaiset haukkumiset, jotka "osuu". Siis ulkonäköön, luonteeseeni tai perheeseeni liittyvät esimerkiksi.
[/quote]Tätä olin minäkin tulossa kirjoittamaan. N39
Mä en ole kyllä koskaan törmännyt tällä palstalla huoritteluun. Mikä on varmaan pieni ihme.
Minä haukun vain niitä, jotka haukkuvat muita, typeriksi lähinnä.
Olen nyt 45 vuotta selvinnyt haukkumatta ketään naista huoraksi. Huoripukiksi olen sanonut mutamaa miestä, joiden tiedän pettäneen vaikinaista kumppaniaan.
Tajusin just etten ole koskaan sanonut ketään huoraksi! Hyi kun tuntuu pahalta kirjoittaakin koko sana.. oon voinu sanoo et joku näyttää halvalta
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:22"]
En voisi haukkua huoraksi. Olen naisten puolella. Aina.
[/quote]
Itsekään en käytä tuota haukkumasanaa. Mutta miksi olet automaattisesti toisen sukupuolen puolella? Eihän siinä ole mitään järkeä.
Jos on esim. tilanne, että joku äijä haukkuu naisia huoriksi ja kertoo itse panevansa kaikkia, voin hyvällä omallatunnolla sanoa sitä äijää huoraksi. Kaksinaismoralismi on musta niin ällöttävä ominaisuus, ettei siinä kohtaa paljon kiinnosta mihin nimityksiin sorrun. Muuten en käytä tuota sanaa.
Minusta kyseistä ilmaisua ei käytetä täällä kovin usein. Täällä haukutaan siiderivalaaksi ja wt:ksi.