Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, *ällövaroitus*, valkovuotoasiaa.

Vierailija
25.01.2015 |

Olen 18-v tyttö/nainen/watevö (kun siihen aina tartutaan tällä palstalla), mutta ongelmana on valkovuoto. Ei kutia, ei ole hiivaa, ei haise, mutta se määrä... Luin netistä, että just haju saattaa viittaa tulehdukseen, mutta minun kohdalla puuttuu just se haju.

Käytän siteitä mahdollisimman harvoin, pääasiassa menkkojen aikaan (en kaipaa nyt kuukuppi-hullua, kiitos), mutta tekisi mieli käyttää ihan 24/7 valkovuodon takia, mutten voi, kun se vain pahentaisi tilannetta. Ilman siteitä joudun välillä vaihtaa alusvaatteita 2-5krt/pv(!), enkä jaksaisi pyykkää kokoaikaa.

Kävin äsken nopeen kaupassa, meni alle 10min ja otin alushousut pois heti, kun pääsin takas kotiin. Myöhäistä. Alushousut oli ihan märkänä valkovuodosta. Viimeksi käytin alushousuja perjantaina, koska ilman olo pitäisi auttaa tässä. Ei auta.

En myöskään pese liian usein, tai liian harvoin alapäätä. Pesuaineita en käytä pesemiseen, kuin ehkä pari kertaa/kk. Suihkussa käyn vähintään viitenä päivänä viikossa ja vedellä pesu. Olen kokeillut erilaisia, myös ihan apteekista saatavia, pesuaineita, ei vaikutusta.

Olen pessyt alusvaatteita pesuaineilla ja ilman, 40'c ja 60'c, mikään ei vaikuta tähän.

E-pillerit ovat olleet käytössä jotain 3v, tämä on pahentunut vasta viimeisen vuoden sisään. Seksielämässä ei ole tapahtunut mitään uutta, sp-tauteja ei ole, enkä ole raskaana.

Pelkään, että jos menen lääkärille, niin en saa lääkkeitä, tai mitään, koska vuodon määrä on ainoa ongelma.

Kohtalotovereita, miten kestätte? Mun pää hajoaa ihan just. Just nyt vihaan olla nainen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootsä varma ettei ois pissaa?

Vierailija
2/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruiskulla maustamatonta jugurttia emättimeen, jos hiivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:13"]Ootsä varma ettei ois pissaa?
[/quote]

Harvemmin pissa on valkoista töhnää ja jättää valkoiset tahrat alushousuihin. Olisikin virtsankarkailua, siitä saattaisi päästä pelkästään lantionpohjajumpalla :/

ap

Vierailija
4/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä pikuhousunsuojaa

Vierailija
5/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:16"]Ruiskulla maustamatonta jugurttia emättimeen, jos hiivaa.
[/quote]

Vuoto on ainoa oire, ei kutinaa, kirvelyä, tai muuta. Miten hiiva "todetaan"?

ap

Vierailija
6/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:19"]Käytä pikuhousunsuojaa
[/quote]

Olen kokeillut, mutta pahentaa tilannetta. Lisää vuotoa paljon :(

ap

Vierailija
7/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Lactalista ollut apua? Ja mites sun ruokavalio, syötkö paljon sokeria ja valkoista viljaa?

Vierailija
8/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinne maustamatonta jugurttia, toimii. Tasapainottaa ph-arvot.

Vierailija
9/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apteekista ilman reseptiä saatava Diflucan-tabletti. Jos on hiivaa, häviää sillä. Jos ei, mene lääkäriin. Kyseessä saattaa olla muös bakteerivaginoosi, johon tarvitaan antibioottikuuri.

Vierailija
10/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:24"]Onko Lactalista ollut apua? Ja mites sun ruokavalio, syötkö paljon sokeria ja valkoista viljaa?
[/quote]

En ole kokeillut vielä, mutta meinasin käydä ostaa Lactalia. Valkoista viljaa käytän todella vähän, mutta sokeria voisi mennä vähemmänkin.

ap

Vierailija
11/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:25"]Laita sinne maustamatonta jugurttia, toimii. Tasapainottaa ph-arvot.
[/quote]

Tää kuulostaa samalle mitä "voita tisseihin ja saunaan"-ohjeet :D

ap

Vierailija
12/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:26"]Hae apteekista ilman reseptiä saatava Diflucan-tabletti. Jos on hiivaa, häviää sillä. Jos ei, mene lääkäriin. Kyseessä saattaa olla muös bakteerivaginoosi, johon tarvitaan antibioottikuuri.
[/quote]

Pitää kokeilla.

ap

Vierailija
13/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:25"]Laita sinne maustamatonta jugurttia, toimii. Tasapainottaa ph-arvot. [/quote] Tää kuulostaa samalle mitä "voita tisseihin ja saunaan"-ohjeet :D ap

[/quote]

Eikun se toimii oikeasti. Olen kokeillut, usko pois.

Vierailija
14/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Diflucan-tabu ja Lactal-kuuri nyt päälle. Jos ei niillä häviä niin on lääkäriasia. Tsemppiä!

Vierailija
15/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:25"]Laita sinne maustamatonta jugurttia, toimii. Tasapainottaa ph-arvot. [/quote] Tää kuulostaa samalle mitä "voita tisseihin ja saunaan"-ohjeet :D ap

[/quote]

Eikun se toimii oikeasti. Olen kokeillut, usko pois.
[/quote]

Toi ph-arvojen tasaaminen kyllä kuulostaa järkevälle, mutta silti :D

ap

Vierailija
16/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:03"]Joo Diflucan-tabu ja Lactal-kuuri nyt päälle. Jos ei niillä häviä niin on lääkäriasia. Tsemppiä!
[/quote]

Joo :)

ap

Vierailija
17/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka peukuttaa tätä avausta? :D Ei saa, nolottaa :D

ap

Vierailija
18/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia moinen valkovuodon määrä varsinkin, kun se on kertomasi mukaan runsastunut vasta viimeisen vuoden aikana. Nyt marsmars lääkärin pakeille. Voi olla hiivaa vaikkei hajua olekaan. Lääkäristä saat apua ja varmistuksen siihen, ettei kyse ole ainakaan mistään vakavasta.

Vierailija
19/20 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:04"]Ei ole normaalia moinen valkovuodon määrä varsinkin, kun se on kertomasi mukaan runsastunut vasta viimeisen vuoden aikana. Nyt marsmars lääkärin pakeille. Voi olla hiivaa vaikkei hajua olekaan. Lääkäristä saat apua ja varmistuksen siihen, ettei kyse ole ainakaan mistään vakavasta.
[/quote]

Ehkä mun pitäis. En vaan pidä ajatuksesta, että joku sörkkisi mun alapäätä, mutta jos tää sillä selviäis. Kerran se kait vaan kirpaisee :/

Luin siitäkin, että joillain hiivakuurin jälkeen vuoto on vain pahentunut. Sitä en haluaisi, nytkin pää on hajoamispisteessä.

ap

Vierailija
20/20 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et käy uimahalleissa sotkemassa vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän