Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän 3-vuotias lapsi osaa?

Vierailija
09.11.2021 |

Olisi kiva kuulla miten omatoimisia muiden 3-vuotiaat ovat? (Syökö,pukeeko,entä vessassa käymiset)
Kyselen koska tuntuu että oma 3-vuotias on aika monessa asiassa jäljessä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valtavasti eroa, että onko lapsi juuri täyttänyt kolme vaiko jo melkein neljä. Ja tuon iköisillä on vielä valtavat erot mm. puhumisessa niin, että normaalin skaala on tosi laaja.

Mun tyttö osasi juuri kolme täytettyään puhua hyvin, pitkiä lauseita ja kaikki äänteet löytyi. Motorisesti ei ollut niin taitava, ei esim. potkupyöräillyt. Keinussa oppinottamaan vähän vaihtia lähempänä 4v. Puki pääosin itse, mutta tulistui helposti kun oli vaikeaa hanskojen, lahkeiden, kaulureiden jne. kanssa. Paidan riisumisessa tarvitsi apua, muuten riisui itse. Ei ollut vaippaa enää käytössä päivällä eikä yöllä. Leikki alkeellisia juonellisia leikkejä nukeilla, legoilla ja Pipsa Possu leluilla. Pelaamisen idea ei ollut täysin auennut, ei tajunnut voittamisen ja häviämisen ideaa.

Vierailija
2/4 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä suhteellisuusteoriaa tutkii parhaillaan. Väitti siinä olevan jotain korjattavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttäessään kolme: syö itse, vie lautasen tiskiin, puhuu sujuvasti, käy vessassa itse (ei tosin vielä osaa pyyhkiä), käy itse pesulla (pyllyn ja hampaat vanhemmat pesee), pukee itse, mutta vetoketjuissa tarvitsee apua, tekee 12-20 palan palapelejä, piirtää pääjalkaisia ihmisiä, tavuttaa sanoja, pyöräilee apupyörillä...

Vierailija
4/4 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa kyllä nuo ap.n mainitsemat jutut, mutta osaa kyllä myös temputtaa niissä oikein sujuvasti. Paitsi silloin, kun kilpailee jonkun kanssa, haluaa tehdä tosi nopeasti ja olla ekana.

Oppi myös kesällä ajamaan ilman apupyöriä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi