Miksi kaveri tekee näin
Nähdään usen harrastuksessa. Kaveri aina puhuu että tuu viikonloppuna kahville, tuu viikonloppuna syömään jne ja sanon aina että joo, kivaa, tulen. No sitte ei kuulu mitään. Jos nähdään harrastuksessa hän saattaa puhua tulevan viikonlopun suunnitelmistaan siihen malliin että ei siinä taida olla mun kyläilylle sijaa. Seuraavalla viikolla hän saattaa sanoa , että se ja se kävi kahvila tai muuta vastaavaa ja kertoa viikonlopusta. Olen ihmeissäni. Tyyppi on tosi kiva mut tää on alkanut vähä hiertää... en sitte tiedä pitäskö mun vaa kysyä heti sopiva kelloaika jne. Luuleeko se etten haluakaa tulla jos en suunnilleen mene vaan. Joskus olen soittanut että oliko meillä suunnitelmissa nähdä. Välillä on sopinut, välillä ei. Viesteihin hän ei oikein vastaa.
Kommentit (6)
Mulla samanlaisia kavereita parikin. Kaveri puhuu innoissaan "joo hei mennään viikonloppuna sinne ja tuun käymään sun luona ja käydään siellä ja täällä ja sitä ja tätä ja ja ja". Koskaan ei mitään tapahdu. Puhelimeen ei vastaa. Vastaa viesteihin vasta päivien kuluttua tyyliin "hei joo mulla tuliki nyt vähän kiirettä" ja jälkeen päin selviää, että olikin nähnyt muita kavereitaan. Eli nää on näitä nykyään kovin yleisiä tyyppejä, että ei lyödä lukkoon koskaan mitään suunnitelmia, koska halutaan odottaa että jos tuleekin jotain muuta tai "parempaa" tarjolle. Sit viime hetkillä valitaan itselle ja VAIN itselle kivoin vaihtoehto ja kylmästi ignoorataan muiden kanssa aiemmin tehdyt suunnitelmat, jättäen toiset tyhjän päälle.
Melko k-päistä ja aivan saaaaaaaat*nan itsekästä. Ja erittäin yleistä tänä päivänä. Ja se, että on yleistä, ei tarkoita sitä, että tuollainen olisi ok. Ei ole. Vaan ihan saaaaat*nan v***umaista tehdä toisille!
Kuten sanottu, kyse on itsekkyydestä. En pitäisi kovinkaan hyvänä kaverina tuollasta.
Jostain syystä haluaa esittää enemmän kaveria kasvotusten, kuin sitten oikeasti onkaan. Älä usko enää hänen sanomisiinsa. Ne ovat vain omituisen höpöttäjän puheita.
Kokeile? Ei aina kannata olettaa pahaa. Kysyt seuraavalla kerralla tarkkaa kellonaikaa. "Koska sulle sopii, oisko esimerkiksi lauantaina kahvit kello 14 ok, mä voin tuoda pullaa?"
Hän nimenomaan saattaa odottaa, että vastaat vastaehdotuksella, koska hän on esittänyt jo kutsun. Ehkä hänkin miettii, että ihme tyyppi, sanoo aina tulevansa, eikä koskaan ehdota mitään eikä tule.
JOS hän ei sitten sovi sun kanssa mitään tarkempaa, vaikka ehdotat eri aikoja, niin SITTEN voit tulkita, että hän vain kohteliaisuuttaan ehdottaa, eikä oikeasti olekaan kiinnostunut sopimaan tapaamisesta.
No teitähän on siinä sitten kaksi. Kumpikin sanoo haluavansa tavata eikä kumpikaan sovi mitään tai soita perään. Etkö edes huomaa tota?
Se on paskanpuhuja. Älä odota siltä mitään. Harrastuksessa voit rupatella jotain, mutta se riittäköön.