Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä/ apua asiassa: Teini.

Vierailija
23.01.2015 |

Eli mitä mieltä olette. Meillä asuu kaksi teiniä, 14v poika ja 15v tyttö. Poika kysyi tänään (taas) saako hengata kaupungilla kavereiden kanssa, ja monelta pitää tulla kotiin? Mä olen ollut "nössö" vanhempi tähän mennessä... en ole antanut hengata kaupungilla sen jälkeen kun kaupat menevät kiinni. Kotiintuloaika ollut 20.30. Viime aikoina on muutaman kerran annettu lupa olla klo 22 saakka nuorisotalolla 2km päässä, joka sulkee ovensa silloin. Tähän mennessä on totellut, ei ole jäänyt kiinni sauhuttelusta/ juopottelusta vielä ainakaan.

Tänään pyysi lupaa olla kaupungilla ja näytti pettyneeltä, kun sanoin, että kauppojen sulkemisen jälkeen kotiin. Tietääkseni tähän saakka kiertelevät joissain kaupoissa, käyvät McDonaldsissa syömässä ym. Kai se on vaan sitä hengailua kaveriporukassa. Välillä saan valitusta, että hänellä on 8 vuotiaan säännöt. Virkavallan kotiintulosuositus tässä kaupungissa tämän ikäiselle muistaakseni klo 22 tai 23. 

OLENKO NÖSSÖ? Antaisitteko teininne hengata kaupungilla esim siihen klo 22 saakka? Uskaltaisinko antaa narua ja kokeilla periaatteella, että luotetaan siihen saakka kunnes toisin todistetaan? Asutaan keskisuuressa kaupungissa, meiltä keskustaan on 5km, joka kuljetaan pyörällä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten sen teinin pitää notkua kaupoissa? Täälläkin vaan pyöritään tukkona, juodaan energiajuomia tai ties mitä kauppojen edessä, sotketaan ja syljeskellään.

Vierailija
2/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjähän sinne mennään katselemaan :) tunnetko nämä poikasi kaverit? Kertooko hän kenen kanssa liikkuu? Kannattaa pyytää heitä teille kylään niin tietää kenen kanssa pyörii. 

Minulla ei ollut tuon ikäisenä kotiintuloaikaa mutta aina ennen yhdeksää olin kotona. Olin heppatyttö ja tallilla aikaani kulutin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niillä ole läksyjä :O Tai onko ne jotain neropatteja joiden ei tarvitse tehdä koulun eteen mitään? Yleensäkin tajuatteko te yhtään miten hirveä kilpailu nykyään on yliopistoihin ja työelämään, en uskaltaisi antaa teinien lörväillä kaupungilla vaikka ovatkin vasta yläasteiässä. Täytyy skarpata jo nyt, että tunnollisesta opiskelusta tulee elämäntapa ja rutiini. Koulunkäynti ja laadukas sellainen on heidän tehtävänsä!

Vierailija
4/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna antaisin. Ja olen siis antanutkin (olen poikien 19, 16 ja 15 v. äiti), eikä meillä kukaan ole luottamustamme vielä pettänyt.

Vierailija
5/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin antaisin, arkena en ihan siihen asti.

Antaisin teinille nuoraa, tai olen antanutkin. Homma toimii niin kauan kun luottamus pelaa..toki säännöt ja "omat odotuksesi" pitää olla teinille täysin selviä. Turha on sitten jos jotain sattuu, sanoa tekosyyksi "emmä tienny". Anna teinisi kokeilla maailmaa turvallisesti ja sovittujen sääntöjen puitteissa.

Vierailija
6/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Ainakin pitäisi hakea sieltä kaupungilta kohtuulliseen aikaan. 5 km on melko pitkä matka palailla liukkaalla ja pimeällä kotiin pyörällä

Vierailija
7/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin viikonloppuna olla johonkin kymmeneen asti (tai mennä kaverin luokse yöksi jos niin on sovittu ja olen nähnyt tämän kaverin, vanhemmille sopii jne), mutta arkena pitäisi tulla aiksisemmin, että ehtii tehdä koulujutut ja jaksaa herätä ajoissa.

Vierailija
8/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:01"]

En antaisi. Ainakin pitäisi hakea sieltä kaupungilta kohtuulliseen aikaan. 5 km on melko pitkä matka palailla liukkaalla ja pimeällä kotiin pyörällä

[/quote]

Liukasta ja pimeää on jo neljän jälkeen iltapäivällä.

Vierailija
9/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö nyt oikein? 14-vuotias poika joutuu tulemaan kotiin kello kahdeksalta? Mitä h*******ä? Tuon ikäinen nyt osaa olla vaikka keskiyöhön ulkona. Ja kyllä olet nössö ja tiukkis.

Vierailija
10/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan teillä kaupat menee kiinni entä miksi kulkee talvipakkasilla fillarilla 5km?

Vierailija
11/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti tulla vielä 17-vuotiaana ennen yhdeksää kotiin, eikä harmita kyllä yhtään. Ei siellä ulkona yhdeksän jälkeen liiku muita kuin baarikärpäsiä pe/la. En todellakaan päästäisi lastanikaan vaaraan. Kyllä se neljä tuntia kavereiden kanssa hengausta on kerrallaan ihan tarpeeksi.

Vierailija
12/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla vkl kymmeneen, mutta hakisin kaupungilta kotiin.

Vierailija
13/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap erityisesti pelkäät? Ja missä kohtaa sitten olisi sopiva hetki ryhtyä löysentämään sitä liekanarua?

Vierailija
14/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla antaisin suosiolla olla klo. 21 saakka ja viikonloppuisin 2-3 tuntia pidempään. Tuollainen 5 km. matka ei ole mikään nuorelle kun menohaluja on, tiedän omasta kokemuksesta. Lapset ja nuoret jotka viedään ja haetaan aina autolla, ovat pullamössöporukkaa.

Rauno Korpi (Suomen jääkiekkomaajoukkueen entinen valmentaja) sanoi joskus hyvin TV-haastattelussa, ne pojat jotka tulevat treeneihin kovalla pakkasellakin kilometrien päästä polkupyörällä ovat niitä jotka haluavat pelata ja treenata tosissaan ja taas ne autolla tuodut ovat mitä ovat.

Vierailija
15/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:33"]Viikolla antaisin suosiolla olla klo. 21 saakka ja viikonloppuisin 2-3 tuntia pidempään. Tuollainen 5 km. matka ei ole mikään nuorelle kun menohaluja on, tiedän omasta kokemuksesta. Lapset ja nuoret jotka viedään ja haetaan aina autolla, ovat pullamössöporukkaa.

Rauno Korpi (Suomen jääkiekkomaajoukkueen entinen valmentaja) sanoi joskus hyvin TV-haastattelussa, ne pojat jotka tulevat treeneihin kovalla pakkasellakin kilometrien päästä polkupyörällä ovat niitä jotka haluavat pelata ja treenata tosissaan ja taas ne autolla tuodut ovat mitä ovat.
[/quote]Arvaa kuinka paljon kiinnostaa jonkun entisen valkun mielipide? No ei sit palaakaan. Mun teini kulkee bussilla. Täällä on sekin mahdollisuus, kun näyttää siltä että muualla mennään munamankelilla tai kyydillä.

Vierailija
16/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskohan ap liittyä myös keskusteluun?

Vierailija
17/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa kuinka paljon kiinnostaa jonkun entisen valkun mielipide? No ei sit palaakaan. Mun teini kulkee bussilla. Täällä on sekin mahdollisuus, kun näyttää siltä että muualla mennään munamankelilla tai kyydillä.

Sen verran tuntui kiinnostavan , että täytyi kommentoida. Osuiko lapseesi, siihen josta ei ole tekemään mitään omatoimisesti päästäkseen harrastuksiin tai minne ikinä on menossa?

Kaupunkilaisilla ei ole mitään käsitystä siitä, millaista maaseutukaupungeissa on elää ja liikkua, saatikaan syrjäseuduilla, lapset joutuvat olemaan omatoimisia ja käyttämään erilaisia välineitä päästäkseen paikasta A paikkaan B.

Vierailija
18/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:57"]Arvaa kuinka paljon kiinnostaa jonkun entisen valkun mielipide? No ei sit palaakaan. Mun teini kulkee bussilla. Täällä on sekin mahdollisuus, kun näyttää siltä että muualla mennään munamankelilla tai kyydillä.

Sen verran tuntui kiinnostavan , että täytyi kommentoida. Osuiko lapseesi, siihen josta ei ole tekemään mitään omatoimisesti päästäkseen harrastuksiin tai minne ikinä on menossa?

Kaupunkilaisilla ei ole mitään käsitystä siitä, millaista maaseutukaupungeissa on elää ja liikkua, saatikaan syrjäseuduilla, lapset joutuvat olemaan omatoimisia ja käyttämään erilaisia välineitä päästäkseen paikasta A paikkaan B.
[/quote]Onko sulla ongelmia lukemisen ymmärtämisessä?

Vierailija
19/19 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ongelmia lukemisen ymmärtämisessä?

Ei ainakaan enempää kuin sinulla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi