Te, joita pierettää koko ajan!
Itsellä valitettavasti tätä ongelmaa. Ja on tosi tukala olla välillä töissä kun ei tietenkään voi pöräytellä niitä ilmoja muiden läsnäollessa. Täytyy mennä vessaan päästämään enimmät kaasut ulos, mutta silti taas vähän ajan päästä tuntuu tukalalta. Miten te, joilla samaa ongelmaa selviätte työpäivästä kunnialla? :D
Kommentit (22)
Minullakin oli sama vaiva, kunnes menin laktoosi-intoleranssitestiin. Laktoosi-intoleranssi voi alkaa aikuisiälläkin.
Jatkuvasti on ilmavaivoja. Vaikka olen yrittänyt muuttaa ruokavaliota, niin ei auta. Perä paukkuu ja rutisee vaan. Olen huomannut, että vanheneminen pahentaa tilannetta.
Voisin kokeilla tuota ylempänä mainittua apteekin cuplatonia. Muitakin ideoita otetaan vastaan.
N43
Ihan sama mitä syö, jatkuva pörinä. Tulloo vaikkei piätetä.
Sokeri minimiin. Mulla karkit, keksit, pullat ym makea aiheuttaa ilmavaivoja.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:06"]
Apteekista cuplaton. Toimii oikein hyvin.
[/quote]
Hätätapauksessa joo, mutta pidemmän päälle kannattaa oikeasti miettiä mistä ilmavaivat johtuu, väärä ruokavalio tms? Kannattaa hoitaa syytä eikä oiretta. Oire poistuu itsessään kun hoitaa aiheuttajan/syyn pois päiväjärjestyksestä.
Toiset aivomme
Tutkijat ovat havainneet, että suolistossamme sijaitsee toinen
aivokeskus. Sen toiminta säätelee mm. persoonallisuuttamme, ja
Parkinsonin taudin kaltaiset aivosairaudet voivat johtua suoliston
neuronien rappeutumisesta. http://areena.yle.fi/tv/2152568
Mulla on ibs ja tuo vaiva aina pahana. Gluteenin, laktoosin, sipulin, paprikan, kaalien ja keinotekoisten makeutusaineiden vältteleminen on auttanut jonkun verran. Syön myös maitohappobakteereja. Silti ongelma on ärsyttävä :(
Apteekista voi ostaa niitä Keliakiatesteja (maksaa 18 euroa), kantsii testata että voisko sulla olla vaikka keliakia
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:22"]Sokeri minimiin. Mulla karkit, keksit, pullat ym makea aiheuttaa ilmavaivoja.
[/quote]
Alapeukutin vahingossa!
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:56"]
Mulla oli tota ennen ihan jatkuvasti, oli kamalaa :P
Sain sen loppumaan maitohappobakteereilla (Rela-Tabseilla) ja vehnänsyönnin lopettamisella (muita viljoja pystyn syödä ilman että kaasutan ketään hengiltä)
[/quote]
Komppi tähän. Probiootteja ruokavalioon. Aina vaan parempi jos ottaa ne oikeista pöperöistä (hapatetut ruuat) eikä kapseleista. Kapseleissa ei ole käsittääkseni kun pieni murto-osa niistä hyödyllisistä bakteereista joita löytyy hapatetuista ruuista.
Gluteiinit poistin myös ruokavaliosta. Joskus, esim juhlissa syön jotain gluteiinillisia ruokia, mutta tietoisena seurauksista :)
Jos poltat tupakkaa, niin se aiheuttaa myös ilmavaivoja.
[/quote]
Komppi. Mul johtu röökistä pierettäminen. Nyt vuos ilman röökii ja kroppa rauhottunut.
Sama ongelma. Mutta ei se minua haittaa. Tykkään haistella omia kaasujani.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:53"]Syökää ruisleipää!
[/quote]
No joo se vasta pierettääkin...
Musta on jännää, että vaikka ihminen kuin kärsii vatsavaivoista, ei olla valmiita tekemään muutoksia ruokavaliossa. En tarkoita nyt ketään tässä keskustelussa, vaan yleisesti. Kun vatsavaivat suurelta osin kuitenkin tulee jostain kitä suuhun laitat. Katsoitteko dokumentin toiset aivomme, jossa käsiteltiin suoliston toimintaa ja vaikutuksia. Aika avartavaa.
Mulla oli tota ennen ihan jatkuvasti, oli kamalaa :P
Sain sen loppumaan maitohappobakteereilla (Rela-Tabseilla) ja vehnänsyönnin lopettamisella (muita viljoja pystyn syödä ilman että kaasutan ketään hengiltä)
Koitas löytää itsellesi sopiva ruokavalio. Ruoka-aine kerrallaan. Ellet sitten nauti tilastasi. Ise käytin minua pierettävien ainesosien havainnoimiseen kokonaisuudessaan muutamia kuukausia, nyt on kevyt ja kaasuton olla.
Apteekista cuplaton. Toimii oikein hyvin.