Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys teille joilla lapset eri isille!

Vierailija
19.01.2015 |

Kiinnotaisi tietää oliko isän koolla/syntymäpainolla vaikutusta vauvan kokoon? :) Yleensähän sanotaan että äidin koko enemmän vaikuttaa kuin isän. Itse odotan toista lasta ja esikoinen (nyt 10v) oli syntyessään 40+2 siro 2880g, samaa kokoluokkaa kuin isänsäkin syntyessään. Itse olen ollut perus 3,5kg laskettuna aikana. Nykyinen mieheni sen sijaan on ollut reippaan kokoinen, anopin mukaan noin 4,5kg syntyessään. Mietin, että synnytänkö tällä kertaa järkäleen jos tulee isäänsä? :/ Jotenkin vauva tuntuu isolta (rv 35 menossa) Tosin en oikein muista millainen masu ja loppuajan olo silloin esikoisen aikaan oli. Nyt olen tietty vanhempikin ja kävin sokeritestit sun muut, oli kaikki vallan ok.

Onko tää nyt ihan tyhmä pelko? Neuvolantäti ja lääkäri ei paljoa kantaa ole ottaneet, sanovat vaan että tuskin on kauhea tankki kun esikoinenkin oli noin pieni. Itseä vaan epäilyttää...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut vaikutusta, lapset ovat kaikki olleet suunnilleen samankokoisia vaikka nuorimmalla on eri isä. Itse olen pienikokoinen ja se kai vaikuttaa enemmän.

Vierailija
2/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri näin meni minulla tismalleen;) Esikoinen 2500g, kuopus 4200g !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinini olivat 3600 molemmat, syntyivät rv 39. Kaksi nuorimmaista eri isä kuin teineillä, olleet 4300g (rv42) ja 3500 rv 39.

Vierailija
4/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei...:/ Nyt alkoi pelottaa! näillä näkymin en pääse edes synnytystapa-arvioon!

ap

Vierailija
5/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on tutkittu, äidin koko määrää ensisijaisesti sikiöaikana lapsen koon (olettaen että raskausaika ja sikiön ravinnonsaanti on normaalia). Tämä on itse asiassa ihan järkeenkäypääkin kun äiti sen lapsen ulos pusertaakin. Syntymän jälkeen pituuskasvuun vaikuttaa sitten molempien geenit. 

Vierailija
6/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu molemmat yhtä hoikkia. Pidemmän miehen vauva pidempi ja lyhyemmän lyhyempi. Molemmat suhteessa yhtä hoikkia.

Vierailija
7/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä useampi lapsi sitä isompi. Ensimmäinen 3, seuraava 3,4 ja tämä viimeinen 4,5kg. Ihan ok synnytys. En kokisi isoista vaikeimmaksi. Puhu neuvolassa huoleatasi uudelleen ja vaadi saada siihen rauhoitusta.

Vierailija
8/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli samanpainoinen kuin isänsä syntyessään, ehkä hieman painavampi. Toinen oli 4,5 kiloa kuten isänsäkin oli.

Vierailija
9/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:26"]

Tätä on tutkittu, äidin koko määrää ensisijaisesti sikiöaikana lapsen koon (olettaen että raskausaika ja sikiön ravinnonsaanti on normaalia). Tämä on itse asiassa ihan järkeenkäypääkin kun äiti sen lapsen ulos pusertaakin. Syntymän jälkeen pituuskasvuun vaikuttaa sitten molempien geenit. 

[/quote]

Näin olen itsekin lukenut. Toisaalta itsekään en syntyessäni ollut varsinaisesti pieni, esikoinen sen sijaan oli joten ajattelin hänen tulleen isäänsä. Kyllä semmonen 3-4kg on ihan ok mutta jos kauheasti alkaa mennä yli 4kg niin vähän hirvittää... Mutta kieltämättä ihan järkeenkäyvää että isän geenit vaikuttavat enemmän vasta syntymän jälkeen

ap

Vierailija
10/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:29"]

Mitä useampi lapsi sitä isompi. Ensimmäinen 3, seuraava 3,4 ja tämä viimeinen 4,5kg. Ihan ok synnytys. En kokisi isoista vaikeimmaksi. Puhu neuvolassa huoleatasi uudelleen ja vaadi saada siihen rauhoitusta.

[/quote]

Puhuttu tosiaan on, neuvolantäti on vähän semmoinen "ei niin herkästi huolestuva"-tyyppinen, lähinnä tsemppaa että kaikki on hyvin ja kaikki menee hyvin yms. mutta ei mitään konkreettista apua sieltä kyllä saa ja senkin takia tuntuu ihan tyhmältä tämä "ongelma". Edellinen painoarvio on rakenneultrasta! joka ei kerro edes mitään syntymäpainosta. Tällöin oli ihan normaalikokoinen. Sf mitta on yläkäyrällä, mutta niin oli esikoisestakin, johtunee siitä etten ole kovin pitkä.

ap

Vierailija
11/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:33"]

Esikoinen oli samanpainoinen kuin isänsä syntyessään, ehkä hieman painavampi. Toinen oli 4,5 kiloa kuten isänsäkin oli.

[/quote]

Mulla sama, isän syntymäpaino = lapsen syntymäpaino

[/quote]

äh tää on näinkin yleistä :/ voinkohan jotenkin saada synnytystapa-arvion tai edes painoarvion ultralla vaikka neuvolalääkärikään ei nähnyt tarpeelliseksi, koska kaikki on mennyt muuten hyvin ja ei ole muuta syytä epäillä isoa vauvaa kuin oma tunne ja isän iso koko. Tai no on mies nyt ihan tavallisen kokoinen mutta syntyessään oli iso.

Vierailija
12/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapset melko samankokoisia. Ensimmäinen 3870(poika) toinen 3790, kolmas 3500 ja neljäs 3800. Kolme viimeistä tyttöjä ja kahdella viimeisellä eri isä kuin kahdella ensimmäisellä. Kaikki ovat syntyneet viikolla 40+ jotain.

Vierailija
13/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:22"]Voi ei...:/ Nyt alkoi pelottaa! näillä näkymin en pääse edes synnytystapa-arvioon! ap [/quote] Sinun ei pitäisi päästä edes sairaalaan synnyttämään, verorahojen tuhlausta. Nautin pelostasi, arvoton huora. Toivottavasti pelko ei ole aiheeton, tussu riekaleiksi vaan. [/quote] hahaha, neitsyt katkero heräsi lääkehuuruistaan? :"D tapa itsesi. [/quote] Neitsyt? Ehkäisy on keksitty. Kyllä näillä joka panolle pennun vääntävillä kiertopalkinnoilla on päässä vikaa, kukaan ei ole katkera perhesuunnitteluun kykenemättömälle huoralle. Mieluummin rahoitan mamujen tai lestojen lisääntymistä, he kun kykenevät sitoutumaan ydinperheeseen. Toivottavasti ap saa niin pahat vammat, ettei kykene seuraavalla kierroksella lisääntymään,turhinta käyttöä verorahoille.

[/quote]

En tiedä miksi edes vaivaudun vastaamaan sinulle, mutta olen pahoillani jos sinua jollain henkilökohtaisella tasolla ahdistaa suunnattomasti se, että minä 35-vuotias hyvän toimeentulon omaava nainen halusin mieheni kanssa hankkia aivan suunnitellusti lapsen. Veroja tässä on maksettu viimeiset 10 vuotta todennäköisesti enemmän kun sinä koko ikänäsi tulet maksamaan. Et sitten muistanut esikoiseni isälle sanoa 9 vuotta sitten, että sitoutuu ydinperheeseen eikä mene kuolemaan vakavan liikenneonnettomuuden seurauksena. Tokihan tämä tekee minusta "vastuuttoman huoran" huoh... Tällä palstalla nähtävästi asiallisiinkaan kysymyksiin ei voi vastata ilman provoilua

ap

Vierailija
14/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas kiinnostaa jos ovat jo koululaisia niin onko älykkyydessä eroja????????

Vierailija
15/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:44"] [quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:22"]Voi ei...:/ Nyt alkoi pelottaa! näillä näkymin en pääse edes synnytystapa-arvioon! ap [/quote] Sinun ei pitäisi päästä edes sairaalaan synnyttämään, verorahojen tuhlausta. Nautin pelostasi, arvoton huora. Toivottavasti pelko ei ole aiheeton, tussu riekaleiksi vaan. [/quote] hahaha, neitsyt katkero heräsi lääkehuuruistaan? :"D tapa itsesi. [/quote] Neitsyt? Ehkäisy on keksitty. Kyllä näillä joka panolle pennun vääntävillä kiertopalkinnoilla on päässä vikaa, kukaan ei ole katkera perhesuunnitteluun kykenemättömälle huoralle. Mieluummin rahoitan mamujen tai lestojen lisääntymistä, he kun kykenevät sitoutumaan ydinperheeseen. Toivottavasti ap saa niin pahat vammat, ettei kykene seuraavalla kierroksella lisääntymään,turhinta käyttöä verorahoille. [/quote] En tiedä miksi edes vaivaudun vastaamaan sinulle, mutta olen pahoillani jos sinua jollain henkilökohtaisella tasolla ahdistaa suunnattomasti se, että minä 35-vuotias hyvän toimeentulon omaava nainen halusin mieheni kanssa hankkia aivan suunnitellusti lapsen. Veroja tässä on maksettu viimeiset 10 vuotta todennäköisesti enemmän kun sinä koko ikänäsi tulet maksamaan. Et sitten muistanut esikoiseni isälle sanoa 9 vuotta sitten, että sitoutuu ydinperheeseen eikä mene kuolemaan vakavan liikenneonnettomuuden seurauksena. Tokihan tämä tekee minusta "vastuuttoman huoran" huoh... Tällä palstalla nähtävästi asiallisiinkaan kysymyksiin ei voi vastata ilman provoilua   ap [/quote] Hah hah, olet varmasti Suomen rikkaimpia naisia sitten. Säälittää reppanat, jotka tulevat pätemään olemattomilla rahoillaan ja vihjaavat vielä päälle, että jokaisen vastaantulijan kanssa lisääntyvää naista kritisoiva ihminen on automaattisesti sossun elätti. Kuulepas ihanainen, säännölliset tulot eivät tarkoita moraalin rappeutumista, kyllä löyhä moraali on enemmänkin sossun elättien ongelma. Ole rauhassa kiertopalkinto, itse häpeäisin silmät päästäni, jos rysäisin penikoita jokaiselle panolle oli tilanne mikä tahansa. Jos tarinasi on tosi, olet todellinen lutka, isättömän lapsen hoivaamisen sijaan juokset miesten perässä. Mikähän on tekosyysi seuraavalla kierroksella?

[/quote]

Anteeksi, mutta :D:D:D:D:D jotakuta tais nyt koskettaa tämä aihe henkilökohtaisesti :D Onko sulla toosa väljähtänyt ja mies häipynyt kun ap:n aloitus noin suututtaa :D

Vierailija
16/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:44"] [quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:22"]Voi ei...:/ Nyt alkoi pelottaa! näillä näkymin en pääse edes synnytystapa-arvioon! ap [/quote] Sinun ei pitäisi päästä edes sairaalaan synnyttämään, verorahojen tuhlausta. Nautin pelostasi, arvoton huora. Toivottavasti pelko ei ole aiheeton, tussu riekaleiksi vaan. [/quote] hahaha, neitsyt katkero heräsi lääkehuuruistaan? :"D tapa itsesi. [/quote] Neitsyt? Ehkäisy on keksitty. Kyllä näillä joka panolle pennun vääntävillä kiertopalkinnoilla on päässä vikaa, kukaan ei ole katkera perhesuunnitteluun kykenemättömälle huoralle. Mieluummin rahoitan mamujen tai lestojen lisääntymistä, he kun kykenevät sitoutumaan ydinperheeseen. Toivottavasti ap saa niin pahat vammat, ettei kykene seuraavalla kierroksella lisääntymään,turhinta käyttöä verorahoille. [/quote] En tiedä miksi edes vaivaudun vastaamaan sinulle, mutta olen pahoillani jos sinua jollain henkilökohtaisella tasolla ahdistaa suunnattomasti se, että minä 35-vuotias hyvän toimeentulon omaava nainen halusin mieheni kanssa hankkia aivan suunnitellusti lapsen. Veroja tässä on maksettu viimeiset 10 vuotta todennäköisesti enemmän kun sinä koko ikänäsi tulet maksamaan. Et sitten muistanut esikoiseni isälle sanoa 9 vuotta sitten, että sitoutuu ydinperheeseen eikä mene kuolemaan vakavan liikenneonnettomuuden seurauksena. Tokihan tämä tekee minusta "vastuuttoman huoran" huoh... Tällä palstalla nähtävästi asiallisiinkaan kysymyksiin ei voi vastata ilman provoilua   ap [/quote] Hah hah, olet varmasti Suomen rikkaimpia naisia sitten. Säälittää reppanat, jotka tulevat pätemään olemattomilla rahoillaan ja vihjaavat vielä päälle, että jokaisen vastaantulijan kanssa lisääntyvää naista kritisoiva ihminen on automaattisesti sossun elätti. Kuulepas ihanainen, säännölliset tulot eivät tarkoita moraalin rappeutumista, kyllä löyhä moraali on enemmänkin sossun elättien ongelma. Ole rauhassa kiertopalkinto, itse häpeäisin silmät päästäni, jos rysäisin penikoita jokaiselle panolle oli tilanne mikä tahansa. Jos tarinasi on tosi, olet todellinen lutka, isättömän lapsen hoivaamisen sijaan juokset miesten perässä. Mikähän on tekosyysi seuraavalla kierroksella?

[/quote]

:D Ei millään pahalla, mutta jos tarkoituksesi on loukata niin valitettavasti ei onnistu :) Olen hyväksynyt kaiken surun ja vastoinkäymiset joita nuorena, esikoispojan äitinä koin. Pääsimme eteenpäin ja olen onnellinen elämästäni, joten edes sinun provoilu ei saa muuta aikaan kun sääliä ja huvitusta. Valitettavasti sinun kirjoituksistasi ei kyllä onni ja tyytyväisyys elämääsi oikein välity, joten jos sinulla ei ole kokemusta tuosta vauvan koko kysymyksestä niin teehän vaikka oma ketju jossa voit haukkua sossun elättejä. Vai mites sinulla oli, minkäkokoisia vauvoja sinulle on syntynyt? menikö synnytykset hyvin vai repestikö pahasti? :)

ap

Vierailija
17/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla molemmat miehet syntyessään pieniä ja minä taas tosi iso syntyessäni. Esikoinen oli 4,2 kg täysaikaisena ja pelkäsin, että onkohan kuopus täysaikaisena sitten sen klassisen 200 g enemmän, mut painoikin yllättäen vain 3,1 kg.

Ihan arpapeliltä minusta tuntui ja kun edellisestä synnytyksestä on kauan aikaa, niin tavallaan elimistö suhtautuu kuin ensisynnyttäjään.

Vierailija
18/18 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaikki muksut olleet suunnilleen saman painoisia kuin itsekin syntyessäni. Nuorimmalla on eri isä joka ollut iso vauva, ei onneki vaikuttanut