Voiko sottapytty oppia sisäsiistiksi?
Perjantai.
Työviikon jälkeen kämppä kuin pommin jäliltä. Olisi mukava nauttia lasillinen viiniä ja nostaa jalat ylös.
Keittiöön ei pääse: lattialla on kierrätysroskia. Tiskipöytä ja työtasot lainehtivat likaisia astioita.
Sohvalle ei pääse, se on täynnä puhtaita pyykkejä. Likaisia on tuolien selkänojilla.
Vessassa on kissanhiekkaa lattialla. Tasot ovat täynnä päivittäin käyttämiäni kauneustuotteita, jäivät aamun kiireessä siihen.
Makuuhuoneessa lattialla kaaos vaatteita, etsin pimeässä päällepantavaa. Sänkyä ei ole pedattu.
Kirjoja ja papereita hyllyt ja työpöytä täynnä.
Onko mitään toivoa? Siivoan puuskittain, mutta olisi kiva oppia ylläpitämään.. aina aion, mutta pommi räjähtää..,,
Kommentit (6)
Ensimmäinen askel: Av kiinni ja tiskit koneeseen!
Mulla on tää sama ongelma ja opittu lapsuudenkodista. Nyt on muuten siistiä paitsi housut on lattialla, nojatuolin ja sohvan selkänojilla pari paitaa, meikit leväällän lattialla peilin eessä ja ulkovaatteet eteisessä lattioilla.
Kaikki tasot mulla tuppaa aina täyttyyn ties mistä tavarasta :(
Nainen 26v
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 20:22"]
Mulla on tää sama ongelma ja opittu lapsuudenkodista. Nyt on muuten siistiä paitsi housut on lattialla, nojatuolin ja sohvan selkänojilla pari paitaa, meikit leväällän lattialla peilin eessä ja ulkovaatteet eteisessä lattioilla.
Kaikki tasot mulla tuppaa aina täyttyyn ties mistä tavarasta :(
Nainen 26v
[/quote]
Minulla äiti siivoushullu, aina tiptop siistiä... Siksi kai kapinoin vieläkin... Eikä kotona tarvinnut siivota kun äiti teki kaikki. Paitsi oman huoneeni pidin kaaoksessa kostoksi.
Olen juuri samanlainen mutta olosuhteiden pakosta olen ryhdistäytynyt( kotihoidossa kolme pientä lasta, mies joka ahdistuu liiasta sotkusta) homma ei vaan toimi jossei säännöllisesti siivoa. Mikään "vie mennessäs, tuo tullessas' tms ylläpito ei edelleenkään toimi, mutta siistin kämpän kolmisen kertaa viikossa jolloin se on yhden päivän kohtuu siisti ja toisen päivän sitten hieman sekalainen, kolmannesta päivästä eteenpäin kaaoksessa, yleensä siis kolmannen päivän tienoilla siivotaan. Toki meillä tiskikonetta on pakko pyörittää 1-2 kertaa päivässä(koska muuten ei ole astioita) ja puhtaat vaatteet on vietävä suoraan kaappiin(koska muuten lapset ei löydä niitä jja joudun niitä itse etsimään) ja lasten ulkovaatteet, tumput, pipot yms on pidettävä paikoillaan koska muuten emme koskaan pääse ulos.
Jossei lapsia ole niin ei sitä sotkuakaan kovin paljon tule joten varmaan kerrann viikossa siivous riittää. Kannattaa ihan ekaks lakata syyllistämästä itseään siitä ettei luonostaan osaa pistää tavaroita paikoilleen. Ole sellainen ihminen joka ei kärsi pienestä sekasotkusta ja ylpeä siitä. Sitttenkun ei syyllistä itseään niin siihen siivoukseenkin on helpompi tarttua. Ajattelet vaan että näet kerralla sen vaivan minkä muut tekevät pitkin päivää ja pitkin viikkoa.
Kuka sotki? Sinäkö??