Apua, iltasyöminen ryöstäytyy käsistä!
Söin tänään klo 16 päivällistä: makaronikaatikkoa n. 2 dl, salaatinlehtiä lisukkeena, rasvatonta maitoa ja pala patonkia margariinilla, jälkiruuaksi hedelmärahkaa noin 1 dl. Äsken söin 18.30 Ludlin salamiherkkusienipitsasta 1/3 ja karpalomehua. Pahinta on että mulla oli jo nälkä 18.30 ja olisin voinut syödä enemmänkin pitsaa. Auttakaa, olen jo läski! Minulla ei voi olla nälkä! Olen syönyt myös normaalit lounaan ja aamiaisen ja vielä kahvin kanssa joulutortun. Napostelunhimo vaivaa minua.
Kommentit (11)
Olisit syönyt sitä makaronilaatikkoa vähän enemmän, kylkeen edes porkkanaraastetta muutaman salaatinlehden sijaan...
Vähennä sokeria (ja hiilareita ylipäätään)
Ilta-aterian alle AINA 300-500 grammaa höyrytettyjä vihanneksia tai vihersalaattia. Elimistö huutaa nestettä ja kivennäisaineita. Tuon satsin kun syö niin ei tule ahmimisia ja mielitekoja, kokeile.
suolaiset ja rasvaiset naposteluruuat vievät minua: sipsi, pitsa....Pitää keksiä hätäruokaa kuten porkkanaa niiden tilalle mutta välillä aivot ihan huutaa herkkuja.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 19:42"]Ilta-aterian alle AINA 300-500 grammaa höyrytettyjä vihanneksia tai vihersalaattia. Elimistö huutaa nestettä ja kivennäisaineita. Tuon satsin kun syö niin ei tule ahmimisia ja mielitekoja, kokeile.
[/quote]olen kyllästynyt salaattiin, tomaattiin ja kurkkuun. Mistä aineksista saa talvella vähäkalorisen salaatin niiden tilalle? Ap
Enemmän kuituja ja proteiinia niin nälkä pysyy loitolla. Ja riittävästi rasvaa.
maustekurkku, pähkinät, ananas, erilaiset salaattisekoitukset, kirsikkatomaatit, suiippopaprikat/paahdetut paprikat? maissi
juo aina ennen syömistä 0.5l vettä, se ehkä vähän hillitsee näläntunnetta. tai tee sitä salaattia jokin taikinakipollinen, siinä on hetkeksi mättämistä ja kaloreita ei paljoakaan (muista salaatinkastikkeen sisältö).
mites jokin kasvisgratiini, jos siinä on vähän kermaa/juustoa suhteessa esim porkkanaan/kukkakaaliin/parsakaaliin, sitäkin saa syödä ihan reippaasti.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 19:42"]Ilta-aterian alle AINA 300-500 grammaa höyrytettyjä vihanneksia tai vihersalaattia. Elimistö huutaa nestettä ja kivennäisaineita. Tuon satsin kun syö niin ei tule ahmimisia ja mielitekoja, kokeile. [/quote]olen kyllästynyt salaattiin, tomaattiin ja kurkkuun. Mistä aineksista saa talvella vähäkalorisen salaatin niiden tilalle? Ap
[/quote]
Kauanko siitä on jo, kun olet kyllästynyt noihin? Tänäähän kait pari salaatinlehteä jaksoit nakertaa... Pitsaan ei kyllästy samoin, ellei edes vähä opettele. Aloita vaikka raaoilla kasviksilla ja kermaviilipohjainen dippi, on hyvää. Ei sulle toimi salaatti linja, sun pitää opetella käyttämään kasviksia maukkaasti.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 19:42"]Ilta-aterian alle AINA 300-500 grammaa höyrytettyjä vihanneksia tai vihersalaattia. Elimistö huutaa nestettä ja kivennäisaineita. Tuon satsin kun syö niin ei tule ahmimisia ja mielitekoja, kokeile. [/quote]olen kyllästynyt salaattiin, tomaattiin ja kurkkuun. Mistä aineksista saa talvella vähäkalorisen salaatin niiden tilalle? Ap
[/quote]
raastat vaikka kaalia ja kuurkkua, siihen sitten paprikaa ja hyvä vinegrette. Tai paista sipulit ja kaalit pannulla. Iltanaposteluun pakastepuolukoita jäisinä makeutettunavaikka stevialla.
Minulla on sama ongelma ja olen aikalailla ylipainoinen. Näläntunteeseen saatan joskus jopa herätä yöllä, ja on aivan varma, etten nukahda uudelleen, jos en käy syömässä jotain, esim. pähkinöitä tai banaania jne.
Monenlaiset pakastevihannessekoitukset ovat hyviä, niihin voi lisätä vaikka puolikkaan lihaliemikuutiota, että tulee lisää makua.
Ananaspalat, pilttisoseet ja marjakeitot ovat myös hyviä. Sitä makaronilaatikkoa olisit tosiaan varmaan voinut syödä vähän enemmän, ettei olisi niin tehnyt mieli pizzaa. Mutta on ihan totta, että välillä sitä tekee vaan niin sairaasti mieli jotain hyvää, ettei tiedä miten olisi!!!
Kismett
Pieni nälän tunne tekee hyvää, itse odotan että vatsa kurnii ennenkuin menen jääkaapille. Ja pitsan syöminen välipalaksi ei ole kovin hyvä tapa... ota mieluummin hedelmä tai tee hyvä smoothie!