Jos saisit kuukaudessa n.10000e nettopalkkaa
Suostuisitko lähtemään töihin seuraavilla ehdoilla.
Työmatka pitenisi huomattavasti. Toisin sanoen joutuisit lentämään töihin toiseen maahan ja maksamaan matkat itse. Matka-aika kokonaisuudessaan olisi n.7-8h. Työmatkoihin menisi n.2000e kuussa.
Töitä tekisit vain kaksi pitkää päivää viikossa ja sen lisäksi tulisi matkat, eli osa seuraavista päivistäkin menisi.
Lapset ovat alakoulu ikäisiä, mutta mies pystyy kyllä huolehtimaan heistä.
Muu aika olisikon sitten vapaata, ja voisit olla lasten kanssa.
Mahdollisuus bonuksiin on, jos vaan jaksaa painaa töitä, tai joskus tehdä ekstra päivän.
Olen konsultti harvinaisella alalla ja suomessa se mitä tienaan on ihan peanuts tähän verrattuna. Mietin vaan, että käykö homma matkojen vuoksi liian raskaaksi vuosien saatossa.
Kommentit (21)
Mulla kaveri teki muutaman vuoden töitä juuri noin, tosin matkat ja majoitus maksettiin myös. Saatko päivärahaa palkan lisäksi? Kulukorvauksia? Onko matkustusta joka viikko?
Totta kai menet eikä tuollaisia hommia kukaan tee loppuelämää. Ihan loistava diili koska ehdit kuitenkin olla lastenkin kanssa aika paljon.
Mies
En suostuisi, koska esimerkissäsi joutuisin olemaan lasten kanssa useamman päivän viikossa.
Päivärahan saan, kulukorvauksia en. Joka viikko täytyisi matkustaa paikanpäälle kahdeksi päiväksi. Mutta kaikki työ olisikin sitten siinä.
Kuulostaa vähän älyttömältä tuollainen lentely. Varmaankin vain muuttaisin tuohon maahan asumaan.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:06"]
Kuulostaa vähän älyttömältä tuollainen lentely. Varmaankin vain muuttaisin tuohon maahan asumaan.
[/quote]
Mies ei voi töiden takia lähteä ja lapset haluavat olla Suomessa. Minä taas en halua olla yhtään enempää erossa lapsista. Ap
Työn voi vissiin myös lopettaa, jos ei jaksa tehdä.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:06"]
[/quote]
Mies ei voi töiden takia lähteä ja lapset haluavat olla Suomessa. Minä taas en halua olla yhtään enempää erossa lapsista. Ap
[/quote]
Lapset rajoittavat elämää.
Kyllä tuo minusta kuulostaa ihan unelmadiililtä. 2 vrk töitä ja lennot päälle. Loppuaika vapaata eli 5 pv viikossa, joista koneessa siis kuluu 14 h? Kuluttavaahan tuo voi olla, mutta sinulle jää lasten kanssa vapaata 3-4 päivää viikossa lennoista riippuen ja mielestäni harvassa työssä on noin paljon vapaata. Mutta joudut toki luopumaan muutamasta illasta lasten kanssa ja miehesi joutuu ottamaan silloin isompaa roolia. Hän joutuu myös hoitamaan lasten sairaspoissaolot, jos sairastuvat ollessasi poissa.
Lähtisin salamana. Mikään ei ole ikuista ja työthän loppuvat tasan silloin kun itse päätät. Go for it! Mieti, mikä ylivoimainen neuvotteluasema sinulla tulee olemaan seuraavaa työtä hakiessa.
Lähtöisin heti tuollaisen työhön! Eihän tuo kevyttä ole, mutta verrattuna esim. itseeni, kun työmatkoineen työpäivät ovat tällä hetkellä n. 12 h per päivä 5 päivää viikossa ja palkka käteen alle 2000 euroa, ei tarvitsisi miettiä kahdesti kumman työn ottaisin. (Mulla oli siis ennen äitiyslomaa parempipalkkainen työ, mutta se meni alta ja tässä taloustilanteessa ei ollut paljon varaa nirsoilla vaikka lapset ovat pieniä.)
Mutta jos siis sun asemassasi olisin, jossa on ilmeisesti hyvä työ täälläkin, silti ottaisin tuon työn. Kuulostaa siltä, että saisit mielenkiintoista ja hyvää kokemusta ja reissaamiseen varmasti tottuu varsinkin, kun sen vastapainona on enemmän vapaata. Reilulla palkalla voi myös helpottaa arkeaan ja tehdä matkoista mukavempia, kun ei tarvitse joka euroa miettiä eikä kehitellä termarikahveja ja tehdä eväitä töihin.
En tiedä millä alalla olet ja millainen ilmapiiri siellä on, mutta itse on tullut tuttujen kanssa todettua, että viime vuosina Suomessa on yleinen ilmapiiri lamaantunut ja jatkuvasti puhutaan kuinka menee huonosti. Tämä vaikuttaa helposti vaivihkaa alitajuisesti, vaikkei sitä edes huomaa. Tämän ovat huomanneet siis monet turvatummassa ja huomattavasti itseäni parempipalkkaisessa työssä olevatkin, varsinkin palattuaan esim. pidemmiltä ulkomaankomennuksilta. Tämän vuoksi voisi tehdä hyvää tehdä töitä ulkomailla välillä, tätä ei ilmeisesti tajua niin hyvin kuin olemalla välillä muualla arjessa välillä.
Kun tästä maasta löytyy naisia joilla on tuollaista osaamista ja vielä mies, joka pyörittää osansa arjesta, olisi sääli, jos jättäisit mahdollisuuden käyttämättä. Jos vuosien mittaan tuntuu raskaalta, voiko tilannetta sitten punnita uudestaan? Tai olisiko teillä jossain vaiheessa mahdollisuus muuttaa sinne toiseen maahan vaikka vuodeksi? Tai lapsilla mahdollisuus viettää siellä esim. kesälomia, jolloin sun ei tarvitsisi aina matkustaa?
Onnittelut mielenkiintoisesta työstä!
Miksi ette voisi koko perhe muuttaa työsi perässä ulkomaille? Aika raskaalta kuulostaa koko perheelle. Sanon tämän omasta kokemuksestani, koska mieheni teki vastaavaa työtä ulkomailla lastemme ollessa pieniä. Selvisimme vuosista suunnilleen täysjärkisinä ja avioliittommekin pysyi kasassa, mutta jälkikäteen ajateltuna ne ajat olivat pelkkää sinnittelyä ja kestämistä.
Mietitäänpä tätä niin, että AP kysyisi voiko hän olla harrastuksessa kahtena (kolmena?) iltana viikossa koko illan, kun tekee töitä vain kaksi päivää viikossa. Eihän tuo hirveästi siitä eroa. Aika harva varmaan sanoisi, ei en tietenkään kestäisi olla noin paljoa pois lasten luota. Vähemmän hän olisi lopulta pois lasten hereilläoloaikana kuin keskimääräinen työssäkäyvä. Ja monella täyspäivätyössä äidillä on silti lisäksi harrastuksia.
Kiitos kannustavista vastauksista! Kyllä minä sitten taidan sen työs uskaltaa ottaa. Totta on, että työn voi lopettaa kun haluaa, mutta itseni tuntien, en ihan varmasti muutamaan vuoteen kehtaisi edes harkita lopettamista, kun kerta paikan vastaan otin.
Kiitos vielä vastaajille!
15 jatkaa vielä. En siis huomannut, että ap tekisi töitä "vain" ne pari päivää. Mieheni paahtoi matkapäivien päälle vielä rankkaa duunia suomessakin ollessaan. Vaikka lennot olivat kuinka myöhässä ja perhe kotona keuhkokuumeessa, niin seuraavana aamuna oli oltava skarppina töissä.
Noin hyvä liksa noin lyhyellä työviikolla, kyllä kiitos!
Max. pari vuotta menee, mutta sitten alkaa riittämään.
nimim. kokemusta on.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:14"]
Lähtisin salamana. Mikään ei ole ikuista ja työthän loppuvat tasan silloin kun itse päätät. Go for it! Mieti, mikä ylivoimainen neuvotteluasema sinulla tulee olemaan seuraavaa työtä hakiessa.
[/quote]
Hah, Suomessa tuo ei ole ollenkaan ylivoimainen neuvotteluasema, melkein päin vastoin!
nimim. kokemusta on
Miten asuminen toisessa maassa? Maksatko itse?