Opettajista ja luokan/koulunvaihdosta
Hei minulla on pulma poikani koulussa, hänen nyk. opettajan kanssa heti alusta lähtien mennyt kaikki pieleen hänen ja poikani kanssa ja ikinä ei ole näin paljon tuntimerkintöjä ole tullut poikani kouluaikana kuin nyt ei mene päivääkään etteikö wilmassa joku tuntimerkintä..:(:( Kaikki alkoi siitä kun poikani jätettiin luokalle koska se oli edellisen open mielestä paras vaihtoehto ja minä pöljä menin sitten sen mukana kun luulin että kyllä ammattilainen tietää.. Elämäni isoin virhe! Pojallani siis adhd diagnoosi ja viimeisillä psykologinarvioinneissa myös oppimisvaikeutta havaittu eli luokalle jättäminen oli ISO VIRHE!! Josta lapsi on kärsinyt paljon mm. ei ole saanut kavereita nykyiseltä luokalta ja käytös koulussa huonoa ja ei kiinnosta oppiminen pätkääkään:( Mitä ihmettä teen? asia vaivaa minua tosi paljon ja itkettää, ja säälin poikaani koska hänellä ei ole enää kavereita, aikaisemmin ollut kavereita vaikka kouluakin vaihtoi seuraavilla synttäreillä ei ole kutsumassa kun yhden entisen hyvän kaverin.. Opettaja syyttää minua pojan käytöksestä vaikka opettajan mainitsemia ongelmia kotona ei ole!!! Ja tuntuu että poikani on se syntipukki ja jätetään ulkopuolelle, esim. oli verkkarit päällä koulussa niin ei saanut osallistua sisäliikunta tunnille jne.. Auttakaa mitä pitäisi tehdä??!!
Kommentit (6)
Mmä olen ollut pojan kanssa samassa tilanteessa. Edellinen ope piti silmätikkuna. Ja poika ei tehny mitään sen mielestä oikein. Nyt on eri ope ja koulu sujuu paremmin. Mä vahdin että tekee läksyt , mutta silti on osa tekemättä, kun ei ole tuonut kirjoja kotiin . Jos ei nyt parane muisti niin otetaan läksyvihko käyttöön. Kavereita on saanut pikkuhiljaa.. Paljon riippuu koulukäytöksestä, onko kavereita.
Tuo on kammottava tilanne kun lapsi joutuu open silmätikuksi, ehkä koulun vaihto kannattaa.
Eli siis on paljolti oprttajasta kiinni tuon homman toimivuus. Vaikka pojalla on adhd, niin nykyinen ope ei kohtele eritavalla. Edellinen laittoi usein esim käytävään tekemään tehtäviä ja kun ei saanut lukemastaan selkoa, ne tehtävät jäi tekemättä ja taas tuli huutoa.. t. 4
Äitimamman kirjoitus on hieman ristiriitainen. Psykologisissa tutkimuksissa todettu oppimisvaikeuksia, joten edellinen opettaja ehdottanut luokan kertaamista, koska oppilas ei ole saavuttanut tavoitteita. Miksi muuten poikaa ei ole siirretty pienryhmäopetukseen, jossa opettajalla on oppilasta kohti enemmän aikaa. Siellä ei myöskään ole niin paljon huomiota hajottavia tekijöitä, jotan ADHD:kin saattaa pystyä keskittymään paremmin kuin normaalissa luokassa. Onko pojalla muuten lääkitys tarkkaavaisuushäiriöön? Jos ei, niin eikö kannattaisi kokeilla ainakin.
Niin ja siis pojalla on oppimisvaikeuksia, ei esim. muista tehdä läksyjä/tehtävän antoja tai suulliset tehtävät vaikeita kun ei osaa aloittaa tai ymmärrä mitä pitäisi tehdä.. Eikö opettajalla ole muuta velvoollisuuksia kuin kertoa läksyt/tehtävät ja jättää herran haltuun? Kotona joka päivä muistutan käytöksestä ja kysyn läksyistä ja aina on hyvin menny päivä ja läksyt teht0(net mitkä muistaa)y mutta koulusta vaan erillaista palautetta tulee..:(:(