Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään tulee Nuuttipukkeja! Kipaiskaapa ostamassa karkkia!

Vierailija
13.01.2015 |

:)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asuta Satakunnassa. Kulkeeko niitä missään muualla?

Vierailija
2/6 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä oikeasti taida kiertää muualla kuin täällä Satakunnassa. Harmi teille muille, se on oikeasti ihan hauska lasten juttu. silloin kun mä olin pieni ja kiersin itse toisten lasten kanssa, oli tarkkaa että pikku-nuutit kiersi viikko ennen varsinaista Nuutinpäivää. Isot Nuutit, eli teini-ikäiset ja vanhemmat, kiersi varsinaisena Nuutinpäivänä.

Ennen vanhaan Nuuttipukki oli itse perkele, yleensä aikuisia miehiä jotka enemmän tai vähemmän kännissä kiersivät talosta taloon. Jos ei antimet miellyttäneet, ne saattoivat tehdä kaikenlaista kiusaa.

Nykyään Nuuttipukit yleensä esittävät jonkun laulun tai runon ja saavat vaivanpalkaksi jotain pientä. Täällä myös Nuutin päivä on se viimeinen päivä kun kuusi on. Tosin usein kuusi on jo vipattu mäelle hyvissä ajoin ennen Nuutinpäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiivit olivat tarjouksessa, terveyslinjalla mennään.

Vierailija
4/6 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:36"]

Kiivit olivat tarjouksessa, terveyslinjalla mennään.

[/quote]

ei haittaa mitään kiivitkään :) 

Omana saaliina oli lapsena mm. mandariineja, omenoita, muutama kolikko, ja sit karkkia. Yhdeltä mummolta sai aina kaksi mandariinia ja tikkarin, se oli paras paikka :)

Vierailija
5/6 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesi on sinällään ehkä asiaa, mutta tuo ''kipaiskaapas'' ilmaisu saa kylmät vääreet aikaan - eikä millään hyvällä tavalla...

Vierailija
6/6 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:42"]

Aloituksesi on sinällään ehkä asiaa, mutta tuo ''kipaiskaapas'' ilmaisu saa kylmät vääreet aikaan - eikä millään hyvällä tavalla...

[/quote]

No voi että sentään. On sullakin ongelmat.