Mihin kohtaan verhotanko kuuluu
Kuuluuko se olla ikkunankarmia ylempänä reilusti. Minulla on ikkunan karmista 5cm ylempänä ja kattoon on vielä 40cm matkaa. Onko tanko liian alhaalla
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:27"]Siinä kohdassa että verhot peittää ikkunat ja sieltä tulevan valon. Haloo
[/quote]Tarkoitin korkeutta:)
Mulla on 20cm ikkunan yläkarmista, ja 25cm on väliä kattoon. Kyllä mun silmään tuo 5cm näyttäisi aika oudolta. Laita ylemmäs.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:32"]Mulla on 20cm ikkunan yläkarmista, ja 25cm on väliä kattoon. Kyllä mun silmään tuo 5cm näyttäisi aika oudolta. Laita ylemmäs.
[/quote]Eli puoliväliin.
Ohikselta jatkokysymys: miten kauas leveyssuunnassa olette laittaneet tangon? Olen huomannut, että joillain on hyvin lähellä ikkunan karmia, jolloin verho tulee ikkunan päälle. Itse käyttäisin mieluummin verhoa "koristeeksi", kaihtimet pimentämässä, mutta onko hölmön näköistä, jos tanko tulee kauaksi karmista?
Mies väitti et kuuluu ikkunankarmin kans samaan kohtaan verhotanko
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:38"]
Mies väitti et kuuluu ikkunankarmin kans samaan kohtaan verhotanko
[/quote]
Miehes ei taida olla mikään sisustusguru.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:35"]
Ohikselta jatkokysymys: miten kauas leveyssuunnassa olette laittaneet tangon? Olen huomannut, että joillain on hyvin lähellä ikkunan karmia, jolloin verho tulee ikkunan päälle. Itse käyttäisin mieluummin verhoa "koristeeksi", kaihtimet pimentämässä, mutta onko hölmön näköistä, jos tanko tulee kauaksi karmista?
[/quote]
Mulla tangot ylettää noin 40-45cm ohi sivukarmin, verhot kehystävät ikkunaa eivätkä peitä niitä ollenkaan (täyspitkät sivuverhot).
Sehän on vain sisustusta, laitat sen ihan mihin kohtaan haluat. Kannattaa ehkä katsoa mihin asti yltää vakiomittaiset verhot ja laittaa tanko siten että miellyttää siltmää.
minkä pituiset verhot on, siitä kannattaisi aloittaa?? 260? 200?
Siis eihän sitä nyt sinne ikkunan ja katon puoleen väliin voi laittaa, on liian korkealla? Näyttää tyhmältä, jos verhoa jatkuu piiiiitkääääään sen seinän päällä, ennen kuin alas päin tullessa tulee ikkuna vastaan. Siis näin korkeassa omakotitalossa, ehkä vanhassakin, jossa pienemmät ikkunat. Kerrostaloissa usein ikkuna tuntuvat ulottuvan sinne katonrajaan, eikös.
Eliikkäs verhot kiinni tankoon ja joku kaveri katsomaan kauempaa miltä näyttää mikäkin korkeus. Miehesi ei vaikuta pätevältä avuksesi.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:51"]
minkä pituiset verhot on, siitä kannattaisi aloittaa?? 260? 200?
[/quote]
https://www.hobbyhall.fi/web/store/koti-ja-sisustus/verhot/sivuverhot-ja-kapat#Odatedesc;
Nopeasti vilkaistuna verhojen vakiomitta näyttäisi olevan 240cm. Ikkunoiden yläreuna taitaa olla nykyisin 210cm tai 220cm, riippuen vähän minkälaiset ikkunat ovat.
Ilmoitettu asiattomaksi. T Varamode
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:16"]Ilmoitettu asiattomaksi. T Varamode
[/quote]mitä. Olenko tehnyt jotain sopimatonta
Eikö täällä saa kysyä verhotangon kohtaa?
Siinä kohdassa että verhot peittää ikkunat ja sieltä tulevan valon. Haloo